УРОК № 54 Тема: Узагальнюючий урок за темою «Слова-назви предметів». Вимова і написання слова метроМета: Узагальнення знаннь учнів з теми « Слова-назви предметів »; вміння правильно застосовувати велику букву в іменах людей, кличках тварин, географічних назвах; закріпити знання про речення; засвоїти вимову і написання слова метро; розвивати мовлення; виховувати увагу і наполегливість. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка свя м ме метро До свята в місті пустили нову лінію метро. — Чи можете ви пояснити значення слова метро? — Поділіть це слово для переносу. — Запам’ятайте: слово метро не змінюється у мовленні. III. Узагальнення і систематизація знань 1. Вправи на закріплення правопису великоїбук-ви в іменах. — Згадайте правило. Які слова слід писати з великої букви? — Запишіть у зошит п’ять імен хлопчиків і п’ять імен дівчаток. — Прочитайте записані імена. А чи знаєте, що вони означають? — Послухайте вірш Алли Свашенко. Допитлива дівчинка наша Наталка — її називають Наталка-питалка. Питає Наталка: «Чому я так звуся? І чому Мариною зветься матуся? Найкраща подружка моя — Катерина, А в класі у нас і Оксана, й Ірина, І Зоя, і Соня, і Клара, й Галина, Лариса, Олена та ще й Валентина». «Імення ці давні,— учителька каже,— Із Греції й Риму, із Заходу й Сходу Вони нам дістались від різних народів. А що вони значать — послухай, дитино: Галина — спокійна, міцна — Валентина, Наталія — рідна, морська — то Марина, А Зоя — життя, чистота — Катерина... Софія — премудра, а Клара — ясна — Ось що означають дівчат імена. ...Костя, наприклад, це значить постійний, Кирило — господар і мужній — Сашко, Степан — це вінок, а бадьорий — Гришко, А Петрик — то камінь, хоробрий — Андрій...» 2. Гра-естафета «Географічні назви». З кожного ряду по черзі виходять діти і пишуть по одній назві міст (І ряд), річок (II ряд), країн (III ряд). Перемагає та команда, яка впорається з завданням швидше і якісніше. 3. Робота в парах. Виконання вправи 246, с. 114. 4. Фізкультхвилинка. 5. Самостійна робота. Виконання вправи 247. — Спишіть, позначаючи початок і кінець кожного речення. Підкресліть назви предметів. Перевірка виконаного. — Назвіть головні слова в останньому реченні. 6. Колективна робота. Виконання вправи 248, с. 114. — В кожному рядку знайдіть зайве слово. — Доберіть загальне слово до кожного рядка. — Запишіть слова за зразком. 7. Робота з загальними словами. Вправи 249, 250. IV. Підсумок уроку — Згадайте, які слова треба писати з великої букви? — Які слова відповідають на питання хто?, а які — на питання — що? — Що треба знати про речення? V. Домашнє завдання. Вправа 251, с. 115 — Випишіть спочатку слова, які відповідають на питання хто?, а потім — на питання що? В кожному слові позначте наголос. — За бажанням можете виконати завдання 3. | |
| |
Переглядів: 1619 | |
Тварини рідного краю |
Аплікація з паперу «курчатко» |
У царстві букв і звуків |
Після уроків. Висловлення істинні і хибні |
Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва. Практична... |
Всього коментарів: 0 | |