Узагальнюючий урок за темою «Слова-назви предметів». Вимова і написання слова метро

УРОК № 54

Тема: Узагальнюючий урок за темою «Слова-назви предметів». Вимова і написання слова метро

Мета: Узагальнення знаннь учнів з теми « Слова-назви предметів »; вміння правильно застосовувати велику букву в іменах людей, кличках тварин, географічних назвах; закріпити знання про речення; засвоїти вимову і написання слова метро; розвивати мовлення; виховувати увагу і наполегливість.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Каліграфічна хвилинка

свя м ме метро

До свята в місті пустили нову лінію метро.

— Чи можете ви пояснити значення слова метро?

— Поділіть це слово для переносу.

— Запам’ятайте: слово метро не змінюється у мовленні.

III. Узагальнення і систематизація знань

1. Вправи на закріплення правопису великоїбук-ви в іменах.

— Згадайте правило. Які слова слід писати з великої букви?

— Запишіть у зошит п’ять імен хлопчиків і п’ять імен дівчаток.

— Прочитайте записані імена. А чи знаєте, що вони означають?

— Послухайте вірш Алли Свашенко.

 Допитлива дівчинка наша Наталка — її називають Наталка-питалка.

 Питає Наталка: «Чому я так звуся?

 І чому Мариною зветься матуся?

 Найкраща подружка моя — Катерина,

 А в класі у нас і Оксана, й Ірина,

 І Зоя, і Соня, і Клара, й Галина,

 Лариса, Олена та ще й Валентина».

 «Імення ці давні,— учителька каже,—

 Із Греції й Риму, із Заходу й Сходу Вони нам дістались від різних народів.

 А що вони значать — послухай, дитино:

 Галина — спокійна, міцна — Валентина,

 Наталія — рідна, морська — то Марина,

 А Зоя — життя, чистота — Катерина...

 Софія — премудра, а Клара — ясна —

 Ось що означають дівчат імена.

 ...Костя, наприклад, це значить постійний,

 Кирило — господар і мужній — Сашко,

 Степан — це вінок, а бадьорий — Гришко,

 А Петрик — то камінь, хоробрий — Андрій...»

2. Гра-естафета «Географічні назви».

З кожного ряду по черзі виходять діти і пишуть по одній назві міст (І ряд), річок (II ряд), країн (III ряд). Перемагає та команда, яка впорається з завданням швидше і якісніше.

3. Робота в парах. Виконання вправи 246, с. 114.

4. Фізкультхвилинка.

5. Самостійна робота. Виконання вправи 247.

— Спишіть, позначаючи початок і кінець кожного речення. Підкресліть назви предметів.

Перевірка виконаного.

— Назвіть головні слова в останньому реченні.

6. Колективна робота. Виконання вправи 248, с. 114.

— В кожному рядку знайдіть зайве слово.

— Доберіть загальне слово до кожного рядка.

— Запишіть слова за зразком.

7. Робота з загальними словами. Вправи 249, 250.

IV. Підсумок уроку

— Згадайте, які слова треба писати з великої букви?

— Які слова відповідають на питання хто?, а які — на питання — що?

— Що треба знати про речення?

V. Домашнє завдання. Вправа 251, с. 115

— Випишіть спочатку слова, які відповідають на питання хто?, а потім — на питання що? В кожному слові позначте наголос.

— За бажанням можете виконати завдання 3.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1644 | Рейтинг: 0.0/0
Лічба предметів у межах 20. Порівняння чисел. Вправи на знаходження невідомог...
Ліплення. композиція «Будиночок равлика»
Охорона рослин
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці...
Елементарні засоби компонування простих форм на площині. Створення композиції...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]