💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок розвитку мовлення. Розповідь за серією малюнків «Друзі птахів»

УРОК № 48

Тема: Урок розвитку мовлення. Розповідь за серією малюнків «Друзі птахів»

Мета: Учити дітей складати розповідь за серією малюнків; закріпити знання про текст і його будову; розвивати зв'язне мовлення: виховувати бажання допомагати птахам взимку.

Обладнання: Ілюстрації з зображеннями птахів, годівнички, виготовлені дітьми.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Актуалізація опорних знань

— Згадайте, що таке текст?

— З яких частин складається текст?

Як записується кожна частина?

— Як зв'язуються речення між собою?

III. Повідомлення теми і завдань уроку

 — Сьогодні ми будемо учитися складати текст за малюнками. А розповідь наша буде про те, як допомогти птахам взимку.

IV.Основна частина уроку.

 1. Бесіда.

 — Відгадайте загадку.

Лід на річках,

Сніг на полях,

Віхола гуляє —

Коли це буває?

(Взимку ).

 — Який зараз зимовий місяць? Яка погода взимку? Як живеться птахам о цій порі? Які птахи залишаються у нас зимувати? Як ми можемо їм допомогти?

 2. Відгадування загадок.

 — Відгадайте загадки і скажіть, які з цих пташок перелітні, а які — зимуючі?

Маленький хлопчик У сірій свитині По дворах стрибає,

Крихти збирає.

(Горобець ).

Вірно людям я служу, їм дерева стережу.

Дзьоб міцний я маю,

Шкідників ним здобуваю.

 (Дятел).

Хати не будую,

Не мажу, не квітчу,

На гілці ночую,

Людям роки лічу.

 ( Зозуля ).

Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас щось не зимує.

 (Ластівка ).

У садочку понад тином Я зробив йому хатину.

Він навколо обдивився,

Засміявся й оселився.

 (Шпак ).

Сам вечірньої години Заховався в кущ калини Та на дуду голосну Грає пісню чарівну.

 ( Соловей ).

Що воно за диво-птиця —

Світла денного боїться,

Дзьоб гачком, великі очі І не спиться їй щоночі.

( Сова ).

Чорномазий, довгодзьобий,

Він за плугом гордо ходить,

Черв'яків, жуків знаходить.

(Грак ).

 3. Гра «Впізнай пташку».

 — Роздивіться ілюстрації на дошці.

 — Яких птахів ви впізнали? Що ви про них знаєте?

 — Не всі птахи на зиму відлітають у вирій. Багато з них залишаються зимувати. Взимку вони перелітають ближче до людського житла, бо тут легше знайти поживу. І якби птахи вміли говорити, то, мабуть попросили б нас про допомогу.

 4. Слухання вірша Л. Компанієць «Катя-Кате-рина».

Горобці сіренькі,

Снігурі строкаті Прилітають взимку На балкон до Каті:

— Нагодуй, Катрусе,

Пожалій, Катрусе,

Бо лютує лютий,

Сад снігами скутий,

Дме холодний вітер,

Крутить хуртовина...

І птахів годує Катя-Катерина.

Катя-Катерина,

Вдача голубина!

 5. Розгляд виставки годівничок, зроблених дітьми.

 — Скажіть, чим можна допомогти птахам взимку?

 — З яких матеріалів можна зробити годівнички?

 — А чи знаєте, яких птахів чим можна пригостити?

6. Розгляд серії малюнків. Вправа 220, с. 102— 103.

— Розгляньте малюнки і скажіть, в яку пору року відбуваються події? З чого це видно?

— Хто зображений на першому малюнку? Дайте дітям імена. Що вони роблять?

— Розгляньте другий малюнок. Куди прийшли діти? Що вони зробили? Що насипає дівчинка в годівничку?

— Розгляньте третій малюнок. Які птахи прилітають до годівнички? Що їдять синички? А що — горобець?

— Як ви гадаєте, чим віддячать птахи дітям?

7. Складання усної розповіді.

— Про що будемо говорити в зачині?

— Яка пора року настала? Як живеться пташкам?

— Про що буде йтися в основній частині?

— Що вирішили зробити діти?

— Де вони повісили годівничку?

— Що насипали туди?

— Що прив’язали для синичок?

— Які птахи прилетіли до годівнички? Що вони їдять?

— Про що будемо говорити в кінцівці?

— Як віддячать птахи дітям навесні?

8. Фізкультхвилинка.

9. Запис складеного тексту в зошити під керівництвом вчителя.

V. Підсумок уроку

— А чи знаєте, що птахи не тільки знищують шкідливих комах і гарно співають, а ще й погоду віщують?

Пташині прикмети

Ластівки чи стрижі літають низько — буде дощ.

Ворони літають зграями, каркають — на зміну погоди.

Зозуля кує — морозу не буде.

Взимку вранці кричить синиця — на мороз.

Ворони гамірно літають у небі — на сніг.

Нічна пісня солов’я віщує ясний день.

 Літній дощ скоро закінчиться, якщо почали щебетати пташки.

 Воркують голуби — буде гарна погода.

 — Я думаю, що після сьогоднішнього уроку ви твердо вирішите допомогти птахам. Розвісьте свої годівнички на деревах і щодня підгодовуйте пташок. І запам’ятайте:

З юних літ візьми за звичай —

Птахам, звірам помагай.

Світ прекрасний навкруг тебе:

Сонце ясне, синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки —

Нехай він буде таким навіки.

Нехай людина добро приносить!

Бо світ навколо любові просить.

Пам’ятайте, любі діти,

Щоб сади у нас цвіли,

Щоб літали журавлі,

Щоб пташки у нас співали,

І дерева підростали,

Щоб земля була у квітах,

Бережіть природу, діти!

VI.Домашнє завдання. Вправа 222, с. 103

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 7503 | Рейтинг: 4.0/1
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови»
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження
З чого складається комп’ютер
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом»
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]