УРОК № 48 Тема: Урок розвитку мовлення. Розповідь за серією малюнків «Друзі птахів»Мета: Учити дітей складати розповідь за серією малюнків; закріпити знання про текст і його будову; розвивати зв'язне мовлення: виховувати бажання допомагати птахам взимку. Обладнання: Ілюстрації з зображеннями птахів, годівнички, виготовлені дітьми. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Актуалізація опорних знань — Згадайте, що таке текст? — З яких частин складається текст? Як записується кожна частина? — Як зв'язуються речення між собою? III. Повідомлення теми і завдань уроку — Сьогодні ми будемо учитися складати текст за малюнками. А розповідь наша буде про те, як допомогти птахам взимку. IV.Основна частина уроку. 1. Бесіда. — Відгадайте загадку. Лід на річках, Сніг на полях, Віхола гуляє — Коли це буває? (Взимку ). — Який зараз зимовий місяць? Яка погода взимку? Як живеться птахам о цій порі? Які птахи залишаються у нас зимувати? Як ми можемо їм допомогти? 2. Відгадування загадок. — Відгадайте загадки і скажіть, які з цих пташок перелітні, а які — зимуючі? Маленький хлопчик У сірій свитині По дворах стрибає, Крихти збирає. (Горобець ). Вірно людям я служу, їм дерева стережу. Дзьоб міцний я маю, Шкідників ним здобуваю. (Дятел). Хати не будую, Не мажу, не квітчу, На гілці ночую, Людям роки лічу. ( Зозуля ). Швидко скрізь цей птах літає, Безліч мошок поїдає, За вікном гніздо будує, Тільки в нас щось не зимує. (Ластівка ). У садочку понад тином Я зробив йому хатину. Він навколо обдивився, Засміявся й оселився. (Шпак ). Сам вечірньої години Заховався в кущ калини Та на дуду голосну Грає пісню чарівну. ( Соловей ). Що воно за диво-птиця — Світла денного боїться, Дзьоб гачком, великі очі І не спиться їй щоночі. ( Сова ). Чорномазий, довгодзьобий, Він за плугом гордо ходить, Черв'яків, жуків знаходить. (Грак ). 3. Гра «Впізнай пташку». — Роздивіться ілюстрації на дошці. — Яких птахів ви впізнали? Що ви про них знаєте? — Не всі птахи на зиму відлітають у вирій. Багато з них залишаються зимувати. Взимку вони перелітають ближче до людського житла, бо тут легше знайти поживу. І якби птахи вміли говорити, то, мабуть попросили б нас про допомогу. 4. Слухання вірша Л. Компанієць «Катя-Кате-рина». Горобці сіренькі, Снігурі строкаті Прилітають взимку На балкон до Каті: — Нагодуй, Катрусе, Пожалій, Катрусе, Бо лютує лютий, Сад снігами скутий, Дме холодний вітер, Крутить хуртовина... І птахів годує Катя-Катерина. Катя-Катерина, Вдача голубина! 5. Розгляд виставки годівничок, зроблених дітьми. — Скажіть, чим можна допомогти птахам взимку? — З яких матеріалів можна зробити годівнички? — А чи знаєте, яких птахів чим можна пригостити? 6. Розгляд серії малюнків. Вправа 220, с. 102— 103. — Розгляньте малюнки і скажіть, в яку пору року відбуваються події? З чого це видно? — Хто зображений на першому малюнку? Дайте дітям імена. Що вони роблять? — Розгляньте другий малюнок. Куди прийшли діти? Що вони зробили? Що насипає дівчинка в годівничку? — Розгляньте третій малюнок. Які птахи прилітають до годівнички? Що їдять синички? А що — горобець? — Як ви гадаєте, чим віддячать птахи дітям? 7. Складання усної розповіді. — Про що будемо говорити в зачині? — Яка пора року настала? Як живеться пташкам? — Про що буде йтися в основній частині? — Що вирішили зробити діти? — Де вони повісили годівничку? — Що насипали туди? — Що прив’язали для синичок? — Які птахи прилетіли до годівнички? Що вони їдять? — Про що будемо говорити в кінцівці? — Як віддячать птахи дітям навесні? 8. Фізкультхвилинка. 9. Запис складеного тексту в зошити під керівництвом вчителя. V. Підсумок уроку — А чи знаєте, що птахи не тільки знищують шкідливих комах і гарно співають, а ще й погоду віщують? Пташині прикмети Ластівки чи стрижі літають низько — буде дощ. Ворони літають зграями, каркають — на зміну погоди. Зозуля кує — морозу не буде. Взимку вранці кричить синиця — на мороз. Ворони гамірно літають у небі — на сніг. Нічна пісня солов’я віщує ясний день. Літній дощ скоро закінчиться, якщо почали щебетати пташки. Воркують голуби — буде гарна погода. — Я думаю, що після сьогоднішнього уроку ви твердо вирішите допомогти птахам. Розвісьте свої годівнички на деревах і щодня підгодовуйте пташок. І запам’ятайте: З юних літ візьми за звичай — Птахам, звірам помагай. Світ прекрасний навкруг тебе: Сонце ясне, синє небо, Птахи і звірі, гори і ріки — Нехай він буде таким навіки. Нехай людина добро приносить! Бо світ навколо любові просить. Пам’ятайте, любі діти, Щоб сади у нас цвіли, Щоб літали журавлі, Щоб пташки у нас співали, І дерева підростали, Щоб земля була у квітах, Бережіть природу, діти! VI.Домашнє завдання. Вправа 222, с. 103 | |
| |
Переглядів: 7503 | |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
З чого складається комп’ютер |
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом» |
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо... |
Всього коментарів: 0 | |