УРОК № 47 Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людейМета: Формувати в учнів уміння писати з великої букви імена, по батькові та прізвища людей; закріплювати вміння правильно писати слова, правопис яких треба запам'ятати; розвивати мовлення; виховувати любов до України, бажання читати. Обладнання: Портрети письменників, збірки їхніх творів. Хід Уроку І. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання III. Актуалізація опорних знань 1. Каліграфічна хвилинка. Т те еа театр На канікулах учні відвідали театр. — Поділіть для переносу слово театр. — Підкресліть у реченні головні слова. 2. Словниковий диктант. Понеділок, середа, четвер, п'ятниця, неділя, черевики, календар, ясен, портфель. Перевірка. Відкривається запис на дошці. Окремі учні вставляють потрібні букви. Решта перевіряє. Понеділок, с...р...да, ч...твер, п'ятн...ця, н...діля, ч...ревики, кал...ндар, яс...н, портф...ль. IV. Повідомлення теми і мети уроку V. Мотивація навчальної діяльності Слухання казки. Як маленька буква стала дорослою. Жила собі маленька буква. Її ніхто не хотів помічати: часто пропускали, недописували. — Чому мене не помічають, чому часто пропускають учні?! — жалілася дядькові Алфавіту. — Ти маленька, тому й не помічають,— поважно відповів старий. І надумала тоді буква свої справи налагодити: «Спробую-но я із середини речення переміститись на початок». І сталося диво. Почали всі поважати букву, писати її великою. Сподобалось це букві. І наважилась вона дати назву містам, селам, вулицям,річкам та морям, горам та долинам, прилаштувалась до імен, потім стала на перше місце в прізвищах. Пішла про неї слава по всій Мовляндїї. Запишалася буква, розтовстіла, виросла. І тепер всі слова, в які вона потрапила, пишуться з великої букви. — Які правила вживання великої букви названі в казці? — Сьогодні ми поговоримо про велику букву в іменах, по батькові та прізвищах. VI. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 1. Відгадування загадки. Воно належить мені, але інші вживають його частіше, ніж я. (ім'я). 2. Робота з підручником. Вправа 214, с. 100. — Назвіть своє ім’я, імена своїх друзів. — Старших людей називають по імені та по батькові. Назвіть імена та по батькові ваших тата й мами, вчителів. — А як відрізнити людей з однаковими іменами? (За прізвищами). — Назвіть своє прізвище, прізвище свого друга. 3. Ознайомлення з правилом. — Прочитайте правило на с. 100. — Чи знали ви про це раніше? — Повторіть правило і запам’ятайте його. 4. Розгляд портретів письменників. — Подивіться на портрети письменників. Кого з них ви можете назвати? Які твори цих письменників ви читали? — А ось ці книжки ви можете взяти в бібліотеці. А які твори вміщено в цих збірочках, ви дізнаєтесь з вправи 215. 5. Виконання вправи 215, с. 100. — Прочитайте. Поясніть вживання великої букви. — Спишіть. Підкресліть прізвища. VII. Фізкультхвилинка «Встань — велику букву дістань». Вчитель називає слова. Якщо діти почують слово, що означає ім’я, по батькові чи прізвище, вони повинні встати. VIII. Узагальнення і систематизація знань 1. Виконання вправи 216, с. 100. — Прочитайте. Що ви знаєте про людей, які названі в тексті? — Випишіть імена і прізвища цих людей. Поясніть вживання великої букви. 2. Виконання вправи 217, с. 101. Розвиток усного мовлення. Складання загадки за аналогією. 3. Гра «Назви казку». — Згадайте казки, в яких герої мали імена. Як би ви записали ці слова? IX. Підсумок уроку — Що ви вивчили сьогодні на уроці? — В яких словах пишеться велика буква? X. Домашнє завдання. Вправа 218, с. 101 (диференційовано). — Виберіть завдання, яке ви зможете виконати. 1. Виписати з вправи імена та прізвища. 2. Списати всю вправу. 3. Дописати інші прізвища, які утворилися від імен. | |
| |
Переглядів: 4340 | |
Російська народна казка «Лисичка» |
Рослини. Рослини і людина: що дають рослини людям, вшанування рослин. Охорона... |
А. М'ястківський «Веселочка». Є. Горева «Кольоровий віршик». Г. Тарасенко... |
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Всього коментарів: 0 | |