💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок розвитку мовлення. Удосконалення тексту шляхом заміни слів контекстними синонімами

УРОК № 45

Тема: Урок розвитку мовлення. Удосконалення тексту шляхом заміни слів контекстними синонімами

Мета: Закріпити знання про слова, що означають назви предметів; учити удосконалювати текст шляхом заміни слів контекстними синонімами; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте, як ви змінили слова, щоб кожне з них означало один предмет. Скільки назв предметів вжито у вірші? Як пишеться слово шістнадцять?

III. Каліграфічна хвилинка

К Кк ко зал ковзани

Катруся любить кататися на ковзанах.

— Поділить слово ковзани на склади.

IV. Основна частина уроку

1. Робота з підручником. Виконання вправи 205, с. 96. Добір слів, близьких за значенням.

— Запишіть відповіді на запитання.

— Чи одну й ту ж людину називають ці слова? На які питання вони відповідають?

— Ким ви будете в кінотеатрі? На концерті?

— Тобто одну людину можна назвати різними словами.

2. Розвиток усного мовлення.

А як називає вас мама?

— А якими словами ви можете назвати маму?

— Розкажіть про свою маму, використовуючи ці слова, щоб уникнути повторення.

3. Робота над віршем Н. Забіли «Черепаха».

— Послухайте уважно вірш і скажіть, якими словами поетеса замінює слово черепаха? (Звір, вона, боягузка).

На грядці, де росла редиска,

Сидить якийсь незнаний звір:

На спині в нього чорна миска І ніжки висунулись з дір.

Та це ж, звичайно, черепаха!

І як вона прийшла сюди?

Ой черепахо-бідолахо,

Ти ж тут загинеш без води!..

А ми цю чорну боягузку,

Що вся сховалась під щитом,

Мерщій загорнемо у хустку І понесем усі гуртом.

І примчимо єдиним махом В кущі до річки, до води.

Отут спокійно, черепахо,

Живи й далеко не ходи!

4. Фізкультхвилинка.

5. Робота над удосконаленням тексту. Вправа 208, с. 97.

— Прочитайте текст. Які недоліки ви в ньому знайшли?

— Які слова в тексті повторюються? Замініть деякі з них, щоб уникнути повтору.

— Запишіть удосконалений текст.

Перевірка виконаного.

— Доберіть заголовок до тексту.

— Чому в кінці останнього речення стоїть знак оклику? Яке це речення за метою висловлювання?

6. Письмо з пам'яті. Вправа 207, с. 97.

— Прочитайте виразно вірш.

— Що означають слова неминуче, з хвилини на хвилину?

— Вивчіть вірш та запишіть його з пам’яті.

— Перевірте написане.

V. Підсумок уроку

— Що навчилися робити на сьогоднішньому уроЦі?

VI. Домашнє завдання Вправа 209, с. 97.

— Прочитайте і спишіть вірш. Підкресліть назви предметів.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1585 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. Чим снідає їжачок?
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ...
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення
Конструювання із сірникових коробок. Човник
Різноманітність рослин
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]