УРОК № 28 Тема: Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідного реченняМета: Формувати уявлення про розповідне речення; учити правильно інтонувати розповідні речення; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте складені речення. — Запишіть на дошці звукові моделі слів теплі краї. III. Каліграфічна хвилинка В Вв Во зби жай лан нива поле урожай Восени на ланах збирають багатий урожай. — Що означають слова лан,нива,поле? — Замініть в реченні слова на ланах словами на полях, на нивах. — Чи змінився від цього зміст речення? IV. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми ознайомимось з розповідними реченнями і знаками, які потрібно ставити в кінці. V. Засвоєння нових знань 1. Робота з реченням. — З якою метою вжито в мовленні речення? Восени на ланах збирають багатий урожай. (Щоб про щось розповісти). — Про що воно розповідає? — Такі речення, які мають на меті про щось розповісти, називають розповідними. А який знак ставиться в кінці таких речень, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку. Маленька, менша від мачини, Ні з ким не стану на борню. А при читанні, коли треба, Людини мову зупиню. (Крапка) 2. Робота з розповідними реченнями, в кінці яких ставиться знак оклику. — Прочитайте речення, записані на дошці. Як красиво в осінньому лісі! Ну й радісне було у нас свято! — Про що в них розповідається? — Як ви думаєте, з яким почуттям треба вимовляти ці речення? — Так от: якщо розповідне речення вимовляється з особливим почуттям, то в кінці ставиться знак оклику. 3. Ознайомлення з правилом, с. 62,63. — Прочитайте правила. Що треба запам'ятати? — А щоб вам було легше, можете вивчити віршоване правило. Речення розповідне Все розкаже, все повід а. «Песик подає всім лапку». У кінці поставим крапку. А розповідаєш з почуттям, Став знак оклику, затям. VI.Узагальнення і систематизація знань 1. Виконання вправи 126, с. 63. — Прочитайте виразно вірш. — Із скількох речень він складається? Як називаються такі речення? — Про що говориться в кожному реченні? — Як потрібно читати перші два речення? 2. Виконання вправи 127, с. 63. — Про що говориться в останніх двох реченнях? — З якою інтонацією треба їх читати? — Який знак ставиться в кінці цих речень? — Яким словом можна замінити вираз рідна земля? — Запишіть останнє речення вірша. — Що треба робити, щоб рідна земля завжди була гарною? Як ставитись до природи? 3. Фізкультхвилинка. Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій поклоніться За щасливий день вчорашній І до сонця потягніться, В різні боки похиліться, Веретеном покрутіться, Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. 4. Самостійна робота. Вправа 128, с. 63. 5. Впізнавання розповідних речень у тексті. — Випишіть тільки розповідні речення. Поясніть свій вибір. Весела дівчинка Чому я весела? Бо мама хвалила: Я в хаті прибрала І посуд помила. Чому я весела? Хвалив мене тато, Що вмію лічити, Що вмію читати. VII. Підсумок уроку — Про що дізнались на уроці? — Що таке розповідне речення? — Які розділові знаки ставляться в кінці розповідного речення? VIII. Домашнє завдання Вправа 129, с. 63. — Правильно розташувати речення вам допоможуть виділені слова. — В зошити треба записати два речення про берізку. Подумайте, яке з них ви будете писати першим. — Бажаючі можуть записати весь текст. | |
| |
Переглядів: 3438 | |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
Прикраси для ялинки |
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Робота з природним матеріалом. Сувеніри із насіння ясена, клена |
Всього коментарів: 0 | |