💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Речення як група зв'язаних між собою слів, що виражають закінчену думку. Вимова і написання слів учитель, учителька

УРОК № 26

Тема: Речення як група зв'язаних між собою слів, що виражають закінчену думку. Вимова і написання слів учитель, учителька

Мета: Формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення; учити виділяти паузою, правильно вимовляти і писати слова учитель, учителька; розвивати увагу, вміння спостерігати мовні явища; робити висновки; виховувати уважне ставлення до природи.

Обладнання: Сюжетні малюнки.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Каліграфічна хвилинка

У У у уч ит тель учитель учителька учитись Учителька ввійшла до класу і посмішку з собою принесла.

— Поділіть слова учитель і учителька на склади для переносу.

III. Актуалізація опорних знань

— Згадайте, що ви знаєте про речення? З чого воно складається? З якої букви пишеться? Що ставиться в кінці речення? Як пишуться слова у реченні?

 Додаткове завдання.

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні ми починаємо вивчати нову тему: «Речення».

V. Вивчення нового матеріалу

1. Робота з підручником. Виконання вправи 116, с. 59.

— Прочитайте текст.

— Скільки у ньому абзаців? Про що говориться в кожному з них?

— До якого типу відноситься цей текст?

— Як позначається у тексті кінець кожного речення?

— А як ви виділяли кінець речення в усному мовленні? (Паузою).

— Спишіть друге речення.

2. Виконання вправи 117, с. 59. Ознайомлення з правилом.

— Прочитайте групи слів.

— Яка з них виражає закінчену думку?

— Отже, що можна сказати про речення?

— Прочитайте правило і запам'ятайте його.

3. Гра «Складиречення про...»

— Користуючись малюнками, що є на дошці, дайте вашому сусіду завдання скласти речення про когось або про щось. Не забувайте вживати звертання і ввічливі слова. (Світлано, склади, будь ласка,речення про зайчика).

4. Виконання вправи 18, с. 59.

— Прочитайте.

— Як ви виділяли кінець речення в усному мовленні?

— А як відокремлюються речення на письмі?

— Скільки речень в цьому тексті?

— Що виражає кожне речення?

Прочитайте речення, в яких закінчену думку виражено одним словом.

— Самостійно виконайте завдання 3 до вправи.

VI. Фізкультхвилинка

Я біжу, біжу по гаю,

Я метелика спіймаю.

А метелик не схотів —

Геть від мене полетів.

VII. Узагальнення знань

1. Виконання вправи 119, с. 60.

— Прочитайте.

— Скільки речень в цьому вірші? Як вони виділені на письмі? Як ви виділяли їх при читанні?

— Чим відрізняються тексти попередньої і цієї вправи?

— Як ви розумієте речення: «Край неба палає»?

— Спишіть останнє речення. Поділіть для переносу слова соловейко і сонце. (Перевірка виконаного).

2. Гра «Відокрем речення».

Вчитель читає вірш, а діти, почувши кінець речення, плещуть в долоні.

Як багато знаю я

 В мене є книжок багато —

 І новенькі, і старі.

 Як піду до школи з татом,

 Всі книжки віддам сестрі.

 Хай вона сама читає Про лисичку й журавля.

 Хай вона, мала, узнає,

 Як багато знаю я.

VIII. Підсумок уроку

— Що є одиницею мовлення?

— З чого складається речення?

— Що виражає речення?

— Як виділяється кінець речення в усному мовленні і на письмі?

IX. Домашнє завдання

Вправа 120. Пояснення виконання.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2179 | Рейтинг: 0.0/0
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок»
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво
Робота з тканиною. Ручні шви. Шов «уперед голку». Шов «ручна строчка»
Народні промисли України
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]