💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Складання тексту за початком і кінцівкою на основі ілюстрації

УРОК № 22

Тема: Складання тексту за початком і кінцівкою на основі ілюстрації

Мета: Закріпити знання про будову тексту, його складові частини; учити переказувати діалогічний текст в особах; складати тексти за початком і кінцівкою; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати чесність, працьовитість.

Обладнання: Таблиця «Текст», роздаткові картки.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Актуалізація опорних знань

1. Повторення про будову тексту.

— Користуючись таблицею, розкажіть, з яких частин складається текст?

— Що таке зачин? Основна частина? Кінцівка?

— Як починається в тексті кожна частина?

— Чи можна вважати текст повним, якщо в ньому відсутня якась частина?

2. Робота з картками.

— Поставте частини в правильному порядку. Запишіть текст.

I варіант.

Прийшли гості. Багато святкових подарунків.

З Днем народження, Тетянко!

У Тетяни іменини.

II варіант.

Гарна буде юшка на вечерю.

Дідусь з Юрком ходили ловити рибу.

Прийшли до ставка. Закинули вудки. Дідусь піймав три щуки, а Юрко — двох карасиків.

III варіант.

Старий їжак вирішив прогулятися.

Смачний буде сьогодні сніданок у їжакової родини. На галявині він знайшов велику білу сироїжку. Наколов її на голки і поніс додому.

— Прочитайте записані тексти.

III. Повідомлення теми і завдань уроку

— Сьогодні ми продовжуватимемо працювати з текстами, доповнюватимемо їх і переказуватимемо.

IV. Основна частина уроку

1. Каліграфічна хвилинка.

Лл ли лу ла лисиця

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має. їй на місці не сидиться,

А зовуть її...

— Спишіть загадку, допишіть відгадку.

— Що ви знаєте про лисицю?

— Які казки про неї читали?

2. Колективна робота. Вправа 100, с. 49.

— Прочитайте текст.

— Яких частин не вистачає в тексті? Придумайте їх. Запишіть зачин.

— Як би ви назвали цей текст?

— Який висновок повинні зробити для себе білочки?

— Перекажіть казку в особах. Скільки учнів для цього потрібно?

3. Фізкультхвилинка.

Лиска ягоди збирає,

Біля ясена кружляє.

Білка по гілках стрибає,

У дуплі свій скарб складає.

У норі принишкла мишка,

У норі у миші тиша.

5. Усне складання розповіді за малюнком. Вправа 101, с. 50.

— Прочитайте початок розповіді. Про що ви довідались?

— Прочитайте кінцівку. Про що в ній йдеться?

— Яка частина тексту відсутня? Чи можна здогадатися, про що в ній йтиметься?

— Давайте складемо основну частину за малюнком.

— Спишіть кінцівку тексту в зошит.

V. Узагальнення і повторення вивченого

Виконання вправи 102, с. 50.

— Відгадайте загадку Володимира Лучука.

— Що вам відомо про китів?

— Прочитайте текст вправи.

— Що нового ви дізналися про китів?

— Попрацюйте в парах, виконуючи завдання 4 до вправи.

VI. Підсумок уроку

— Що ви знаєте про текст?

— Які частини ми добирали до неповних текстів?

VII. Домашнє завдання

Вправа 103. Пояснення виконання.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2545 | Рейтинг: 0.0/0
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання
Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперопластики. П...
Сонце — джерело світла і тепла
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси
Інформація. Як людина сприймає інформацію
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]