УРОК № 20. Тема: Добір заголовка до текстуМета: Закріплювати поняття «текст»; учити добирати заголовки до текстів, встановлювати їхню відповідність до змісту тексту; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до книжки. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Який заголовок ви дібрали до тексту? — Поясніть значення слова ґроно. — Як поділити для переносу слово червоні? III. Каліграфічна хвилинка К ккн книга Любіть і бережіть книгу! Вона — ваш друг. — Чому треба берегти книгу? — Про що ви дізнаєтеся з книжок? — Як називається ваша улюблена книжка? IV. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми вправлятимемось у доборі заголовків до текстів. V. Вивчення нового матеріалу 1. Вступна бесіда. — Назвіть казки, які ви читали? Про що або про кого вони? — Як ви думаєте, чому казка має саме такий заголовок? 2. Осмислення нових знань. Гра «Дізнайся про зміст казки». — Я буду називати вам назви казок, які ви, можливо, ще не читали, а ви спробуйте відгадати, про що може йтися в цій казці. («Як вовк гусям грав», «Лисиця і козел у ямі», «Як чоловік та ведмідь хазяйнували», «Зимівля звірів », «Як миша віддячила левові»). — Чи помітили ви, як заголовок пов’язаний зі змістом тексту? (Заголовок повинен відповідати змісту. Прочитавши заголовок, можна зрозуміти, про що йтиметься в тексті). 3. Робота з підручником. Вправа 92, с. 46. — Прочитайте текст. — Про що в ньому йдеться? — Що то за лікарня була у школі? — Який із поданих заголовків ви дібрали б до тексту? Поясніть, чому? 4. Розвиток зв 'язного мовлення. Виконання вправи 93, с. 46. — Складіть і запишіть речення про те, що влаштували учні в школі. — Розкажіть, як ви бережете книжки? VI.Фізкультхвилинка (з імітацією рухів) Ой, у полі жито, Сидить зайчик. Він ніжками чеберяє. Коли б такі ніжки мала, То я б ними чеберяла, Як той зайчик. Ой, у полі просо, Ой, у полі гречка, VII. Узагальнення і систематизація знань 1. Редагування тексту. Прочитайте текст, записаний на дошці. Який недолік в ньому ви помітили? Хто охороняє здоров’я дерев? Це робить дятел. Цілий день проводить дятел медичний огляд своєї ділянки. Дятел перелітає з дерева на дерево, заглядає в кожну щілину. Від гострого дзьоба дятла не сховається жодна шкідлива комаха. — Якими словами можна замінити слово дятел? (Він, птах, друг лісу, лісовий лікар). 2. Робота в парах. Виконання вправи 94, с. 46. 3. Сприймання на слух тексту. Добір заголовків до них. Заєць — дика тварина. Шубка у нього влітку сіренька, а взимку біленька. Має звірок довгі вуха і трохи розкосі очі. Передні лапки у нього короткі, а задні довгі. Ця тваринка дуже полохлива. Лякається і тікає від будь-якого шелесту.(ЗаО.Копиленком) З далекої Півночі, майже з-під самої тундри прилетіли до нас зимувати сіренькі чечітки. У них груди малинові й червона шапочка на голові. Вони літають табунами, спритно лазять по деревах. (О. Копиленко) Із верхівки білочка Скочила на гілочку... Гілочка погнулася, Білочка хитнулася, З гілки обірвалася! Впала? Де сховалася? Ой, не вірте білочці: Он вона — на гілочці. (К. Перелісна) Гуляла Ганнуся з татком у лісі. У кішки хутро густе, тепле. Опадає листя з кленів. В озері було багато риби. — Чому ви не можете дібрати четвертого заголовку? Доведіть, що це не текст. VIII. Підсумок уроку — Які речення утворюють текст? — Що повинен відображати заголовок? IX. Домашнє завдання Вправа 95, с. 47. За бажанням учні можуть дібрати інші прислів’я про книгу. | |
| |
Переглядів: 3151 | |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Екскурсія на пришкільну ділянку. Спостереження за осінніми змінами в живій і ... |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Всього коментарів: 0 | |