УРОК № 19 Тема: Що таке текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту.Мета: Дати уявлення про текст; учити розрізняти групи окремих речень і текст; формувати поняття «заголовок тексту»; розвивати зв’язне мовлення, каліграфічні навички; виховувати любов до природи. Обладнання: Роздаткові картки. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка Пті ос із бе яс це берізка кленок ясен Берізка, кленок, ясен — це дерева. — Напишіть з’єднання букв. — Запишіть слова. Що вони означають? На яке питання відповідають? — Складіть речення з цими словами. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Уточнення знань дітей. — Чи чули ви колись слово текст? — Де ви його чули? Коли? — Хто вимовляв це слово? В якій ситуації? — Як ви думаєте, що воно означає? 2. Спостереження над мовним матеріалом. — Послухайте дві групи речень. Порівняйте їх. Чим вони відрізняються? I Кішка — домашня тварина. У неї гострі кігті і пухнаста шубка. Кішка любить полювати на мишей. II Настала зима. Мишко прочитав цікаву книжку. З дерев облітає листя. — Про кого йдеться в першій групі речень? — Про що ми дізналися з другої групи? — В якій групі речення пов’язані? — Яку групу речень можна назвати текстом? — Послухайте третю групу речень. Чи можна її назвати текстом? Чому? Птахи відлетіли у вирій. Настала осінь. Сонце частіше ховається за хмари. 3. Робота з підручником. — То коли групу речень можна назвати текстом? — Перевірте себе, прочитавши правило на с. 44. — То які ознаки тексту треба запам’ятати? 4. Виконання вправи 88, с. 44. — Прочитайте групи речень. Яка з них є текстом? Чому? 5. Робота в парах. — Перед вами на партах картки. Прочитайте речення, що записані на них, і поясніть один одному, чи становлять ці речення текст? Доведіть своє твердження. Спишіть з картки речення, що є текстом. IV. Фізкультхвилинка Ми берізки і кленці, В нас тоненькі стовбурці. Ми в стрункі стаєм рядки, Виправляємо гілки. Ледь зіп’явшись з корінців, Дістаєм до промінців. Наші ніжні пагінці Хиляться на вітерці Вправо, вліво. І весь сад Нахиливсь вперед — назад. V. Узагальнення і систематизація знань 1. Вправа 89, с. 44. — Прочитайте речення. Чи становлять вони текст? Чому? — Розташуйте і запишіть речення так, щоб вийшов текст. 2. Вправа 90, с. 45. — Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок. Запишіть перше й останнє речення. — Чи можуть ці два речення становити текст? 3. Побудова зв'язного висловлювання. — Розкажіть про те, як ви доглядали за посадженим деревцем? VI.Підсумок уроку — Які речення утворюють текст? — Як вони повинні бути розміщені в тексті? VII. Домашнє завдання Вправа 91, с. 45. | |
| |
Переглядів: 2047 | |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
Риби |
«Бременські музиканти» (німецька народна казка). Продовження |
Урок людяності «Краса і добро врятує світ» |
Всього коментарів: 0 | |