💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Що таке текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту

УРОК № 19

Тема: Що таке текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту.

Мета: Дати уявлення про текст; учити розрізняти групи окремих речень і текст; формувати поняття «заголовок тексту»; розвивати зв’язне мовлення, каліграфічні навички; виховувати любов до природи.

Обладнання: Роздаткові картки.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Каліграфічна хвилинка

Пті ос із бе яс це

берізка кленок ясен

Берізка, кленок, ясен — це дерева.

— Напишіть з’єднання букв.

— Запишіть слова. Що вони означають? На яке питання відповідають?

— Складіть речення з цими словами.

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Уточнення знань дітей.

— Чи чули ви колись слово текст?

— Де ви його чули? Коли?

— Хто вимовляв це слово? В якій ситуації?

— Як ви думаєте, що воно означає?

2. Спостереження над мовним матеріалом.

— Послухайте дві групи речень. Порівняйте їх. Чим вони відрізняються?

I

Кішка — домашня тварина. У неї гострі кігті і пухнаста шубка. Кішка любить полювати на мишей.

II

Настала зима. Мишко прочитав цікаву книжку. З дерев облітає листя.

— Про кого йдеться в першій групі речень?

— Про що ми дізналися з другої групи?

— В якій групі речення пов’язані?

— Яку групу речень можна назвати текстом?

— Послухайте третю групу речень. Чи можна її назвати текстом? Чому?

Птахи відлетіли у вирій. Настала осінь. Сонце частіше ховається за хмари.

3. Робота з підручником.

— То коли групу речень можна назвати текстом?

— Перевірте себе, прочитавши правило на с. 44.

— То які ознаки тексту треба запам’ятати?

4. Виконання вправи 88, с. 44.

— Прочитайте групи речень. Яка з них є текстом? Чому?

5. Робота в парах.

— Перед вами на партах картки. Прочитайте речення, що записані на них, і поясніть один одному, чи становлять ці речення текст? Доведіть своє твердження. Спишіть з картки речення, що є текстом.

IV. Фізкультхвилинка

Ми берізки і кленці,

В нас тоненькі стовбурці.

Ми в стрункі стаєм рядки,

Виправляємо гілки.

Ледь зіп’явшись з корінців,

Дістаєм до промінців.

Наші ніжні пагінці Хиляться на вітерці Вправо, вліво. І весь сад Нахиливсь вперед — назад.

V. Узагальнення і систематизація знань

1. Вправа 89, с. 44.

— Прочитайте речення. Чи становлять вони текст? Чому?

— Розташуйте і запишіть речення так, щоб вийшов текст.

2. Вправа 90, с. 45.

— Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок. Запишіть перше й останнє речення.

— Чи можуть ці два речення становити текст?

3. Побудова зв'язного висловлювання.

— Розкажіть про те, як ви доглядали за посадженим деревцем?

VI.Підсумок уроку

— Які речення утворюють текст?

— Як вони повинні бути розміщені в тексті?

VII. Домашнє завдання

Вправа 91, с. 45.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2055 | Рейтинг: 0.0/0
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма...
Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка»
Два уроки поспіль. У царстві рослин
О. Буцень «Чи е зима?». Загадки
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]