💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вправляння в етиці мовленнєвої поведінки. Повторення опрацьованого матеріалу. Вимова і написання слів Україна, українець, український

УРОК № 17

Тема: Вправляння в етиці мовленнєвої поведінки. Повторення опрацьованого матеріалу. Вимова і написання слів Україна, українець, український

Мета: Закріпити вміння звертатися, вживати звертання і слова ввічливості; формувати навички каліграфічного письма; закріпити правильну вимову і написання слів Україна, українець, український; розвивати зв’язне мовлення, виховувати мовну культуру, любов до матері, до Батьківщини.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Каліграфічна хвилинка. Опрацювання нових слів

У Ук їн ськ

Україна українець український Наша Батьківщина — Україна.

— Запишіть з’єднання букв.

— Прочитайте слова другого рядка. Що вони означають?

— Складіть звукову модель слова Україна. Чому звуків в цьому слові більше, ніж букв?

— Що треба запам’ятати в правописі слова Україна'?

— Складіть речення з кожним словом. Одне речення запишіть.

III. Основна частина уроку

1. Слухання вірша.

 Дві матусі

 Є у мене мати —

 Україна мила.

 Є у мене мати Й ця, що породила...

 Дві матусі маю,

 Наче дві зіниці,

 Що перша, що друга —

 Рідні без різниці.

 До обох серденьком Залюбки горнуся,

 За обох раненько Господу молюся.

 (М. Хоросницька)

— Про яких двох матусь йдеться в вірші?

— Чому Україну порівнюють з матір’ю?

— Як треба ставитися до матері, до Батьківщини?

2. Виконання вправи 83, с. 41.

— Пригадайте, як можна звернутися до мами?

— Прочитайте слова-звертання.

— Подумайте, що ви хотіли б сказати своїй мамі приємне і тепле?

— Складіть і запишіть речення, використавши одне зі слів-звертань. Пам’ятайте, як виділяється звертання на письмі.

— Прочитайте записані речення, назвіть в них звертання.

3. Самостійна робота. Вправа 84, с. 41.

— Як поет називає матір? За що він дякує їй? Яке слово ввічливості тут вжите?

— Зробіть звукову модель слова дзвінка. На що треба звернути увагу?

4. Робота з прислів 'ями.

— Прочитайте прислів’я у вправі 84, с. 41. Як ви розумієте цей вислів?

— Вивчіть прислів’я напам’ять.

— Прочитайте прислів’я з дошки. Запишіть те, яке вам найбільше сподобалось.

Хто батька-матір зневажає, той добра не знає.

При сонечку — тепло, при матері — добро.

Все купиш, лише тата й маму — ні.

У дитини заболить пальчик, а в мами — серце.

IV. Фізкультхвилинка

Дружно вправними руками Допоможемо ми мамі.

Посуд гарно перемиєм,

Витрем насухо, складем І при цьому не поб’єм.

Пил зітремо й підметем —

Скрізь порядок наведем.

V. Узагальнення та систематизація знань

1. Розвиток діалогічного мовлення. Виконання вправи 85, с. 41.

2. Спостереження за силою голосу. Вправа 86, с.42.

— Виразно прочитайте вірш. З якою швидкістю і силою голосу будете читати?

— Спишіть ті рядки, які вважаєте найголовнішими. Підкресліть звертання.

VI. Підсумок уроку

— Скажіть, хто найголовніший в вашому житті?

— Якими словами можна звертатись до мами?

— Які прислів’я ви запам’ятали?

— Правопис яких слів вивчили?

— На що слід звертати увагу, готуючи виразне читання?

VII. Домашнє завдання Вправа 87, с. 43.

Завдання 5 діти виконують за бажанням.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1058 | Рейтинг: 0.0/0
Чим ми бачимо
Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна підтримка уроків математики
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В....
Д. Красицький «Тарас Шевченко». Т. Шевченко «Світає...», «Встала весна...», «...
Дикорослі та культурні рослини
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]