Урок розвитку зв’язного мовлення «В магазині»

УРОК № 16

Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення «В магазині»

Мета: Учити дітей складати розповідь за малюнками, уявною ситуацією; формувати уявлення про речення як одиницю мовлення; розвивати діалогічне мовлення; виховувати культуру мовлення.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Повідомлення теми і мети уроку

На попередньому уроці ви вчили слова ввічливості. Сьогодні ми будемо учитися використовувати їх в усному і писемному мовленні.

III. Робота над зв’язним мовленням

1. Слухання вірша. Виділення слів з тексту.

— Послухайте вірш і назвіть слова ввічливості.

В яких ситуаціях ви їх використовуєте?

 Сію дитині В серденько ласку.

 Сійся — родися,

 Ніжне «будь ласка»,

 Вдячне «спасибі»,

 «Вибач» тремтливе —

 Слово у серці,

 Як зернятко в ниві.

 «Доброго ранку!»,

 «Світлої днини!» —

 Щедро даруй ти Людям, дитино.

(В. Гринько)

2. Робота з прислів 'ями.

— Прочитайте прислів’я. Скажіть, як ви розумієте їх зміст?

 Добре слово краще за цукор і мед.

 Від теплого слова й лід розтане.

 Одне приємне слово — наче сад цвіте.

 У нечемного чемності не навчишся.

— Запишіть прислів’я, яке вам найбільше сподобалось.

3. Виконання вправи 80, с. 40.

— Скажіть, чи бували ви в магазині? Що ви там купували?

— Запишіть, що купите в магазині «Школяр».

4. Моделювання мовленнєвої ситуації.

— Розгляньте малюнок до вправи 79, с. 39.

— Як ви думаєте, в якому магазині знаходяться діти?

— Що можна купити в цьому магазині?

— Прочитайте вирази, якими можна користуватися в магазині.

5. Робота в парах.

— Пограйтеся в гру «Магазин». Подумайте, які слова ввічливості потрібно використовувати.

6. Опрацювання діалогу.

— Уважно прочитайте діалог, записаний на дошці. Які слова ввічливості можна вставити замість крапок?

 У магазині

— ...І

— .І

— Покажіть мені, ..., альбом.

— Я візьму,

Слова для довідок:прошу, будьте ласкаві,

добрий день, здрастуйте, до побачення, будь ласка, дякую, на все добре.

7. Самостійна робота. Запис тексту в зошити.

8. Перевірка виконаного. Робота над помилками.

IV. Підсумок уроку

— Які слова ввічливості ви запам’ятали?

— Якою завжди повинна бути людина?

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1637 | Рейтинг: 0.0/0
Прикраси для ялинки
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Твої руки. Чутливість шкіри
Щоб бути здоровим і все встигати робити
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]