Слово. Речення. Окреме написання слів у реченні

УРОК № 7

Тема: Слово. Речення. Окреме написання слів у реченні

Мета: Ознайомити з поняттям «слово», «речення»; учити складати речення зі слів, за малюнками; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи, до праці.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Прочитайте, як ви поділили для переносу виділені слова.

III. Актуалізація опорних знань. Каліграфічна хвилинка

хи ви пта се рій ни во восени вирій птахи

— Прочитайте, що записано на дошці? (Склади).

— Запишіть їх каліграфічно у зошит, звертайте увагу на з'єднання.

— Складіть з цих складів слова. (Вчитель записує на дошці, діти списують в зошити).

— А тепер складіть з цих слів речення. (Вчитель записує на дошці).

— Зверніть увагу, як починаємо писати речення; як пишуться слова в реченні; який знак ставиться в кінці речення.

— Запишіть це речення в зошити. Запишіть модель цього речення.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці будемо говорити про слово, речення, складатимемо речення зі слів та за малюнками.

V. Основна частина уроку

1. Вступна бесіда.

— Чому птахи відлітають у вирій?

— Яких перелітних птахів ви знаєте?

— Які птахи залишаються зимувати?

— Послухайте, як пише про синичок Ліна Костенко.

Синички на снігу

Синиці голодом намлілись — така зима, така зима!..

Оце б у вирій полетіти,— так батьківщини ж там нема.

2. Колективна робота. Виконання вправи 35, с.17.

— Прочитайте текст.

— Назвіть птахів, які відлітають у вирій.

— На яке питання відповідають ці слова? Запишіть їх. Поділіть усно для переносу.

— Знайдіть у тексті слова, що відповідають на питання що роблять? що зробити? Запишіть їх.

3. Самостійна робота

Виконання вправи 36, с. 17.

— У тексті попередньої вправи знайдіть слова, якими автор характеризує птахів. Запишіть їх за зразком. (Перевірка виконання).

4. Фізкультхвилинка.

Де, вороно-каркароно, ти була?

Що, вороно-каркароно, принесла?

Покружляла, покружляла угорі.

Горобців порозганяла у дворі.

Стріла півня, розбишаку-пісняра,

І гайнула, дременула із двора.

— Назви яких птахів ви зараз почули?

— Чи відлітають вони у вирій?

5. Робота з деформованим текстом.

Виконання вправи 37, с. 18.

— Уважно прочитайте завдання.

— Зі слів кожного рядка складіть речення. Що треба пам'ятати про правопис речень? Чи будете ставити в реченні після кожного слова кому? Запишіть речення.

— Зверніть увагу на правопис слів олень, горобина. На який склад падає наголос в кожному слові?

— Які слова в першому реченні не можна поділити для переносу? Чому?

— Поділіть для переносу слово червоніє.

6. Складання речень за малюнками. Вправа 38, с. 18.

— Уважно розгляньте малюнки. Дайте дітям імена. Згадайте, з якої букви пишуться імена. Складіть речення про те, хто що робить. Користуйтеся словами для довідки.

— Яке слово у довідці виявилося зайвим?

— Запишіть у зошит речення, яке відповідає схемі

VI. Закріплення вивченого

— Послухайте уважно вірш. Що переплутав поет?

Равлик-павлик високо літає, а журавлик у ріку плигає, а лелека у воді пливе, а карасик на вербі живе.

(Д. Чередниченко)

VII. Підсумок уроку

— Що можете розказати про речення? З чого воно складається? Як пишуться слова у реченні?

VIII. Домашнє завдання

Вправа 39,ч. 18—19.

— Поділіть виділені слова для переносу і випишіть речення, що відповідає схемі.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2850 | Рейтинг: 0.0/0
Поведінка в незнайомих місцях
Правила користування громадським транспортом
Колискові пісні, записані поетом М. Сингаївським: «Ой люлі, ой люлі...», «Тих...
І. Гнатюк «Наша хата». Прислів'я. «Роде наш красний» (українська народна ...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКІВ № 26
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]