УРОК № 7 Тема: Слово. Речення. Окреме написання слів у реченніМета: Ознайомити з поняттям «слово», «речення»; учити складати речення зі слів, за малюнками; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи, до праці. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте, як ви поділили для переносу виділені слова. III. Актуалізація опорних знань. Каліграфічна хвилинка хи ви пта се рій ни во восени вирій птахи — Прочитайте, що записано на дошці? (Склади). — Запишіть їх каліграфічно у зошит, звертайте увагу на з'єднання. — Складіть з цих складів слова. (Вчитель записує на дошці, діти списують в зошити). — А тепер складіть з цих слів речення. (Вчитель записує на дошці). — Зверніть увагу, як починаємо писати речення; як пишуться слова в реченні; який знак ставиться в кінці речення. — Запишіть це речення в зошити. Запишіть модель цього речення. IV. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці будемо говорити про слово, речення, складатимемо речення зі слів та за малюнками. V. Основна частина уроку 1. Вступна бесіда. — Чому птахи відлітають у вирій? — Яких перелітних птахів ви знаєте? — Які птахи залишаються зимувати? — Послухайте, як пише про синичок Ліна Костенко. Синички на снігу Синиці голодом намлілись — така зима, така зима!.. Оце б у вирій полетіти,— так батьківщини ж там нема. 2. Колективна робота. Виконання вправи 35, с.17. — Прочитайте текст. — Назвіть птахів, які відлітають у вирій. — На яке питання відповідають ці слова? Запишіть їх. Поділіть усно для переносу. — Знайдіть у тексті слова, що відповідають на питання що роблять? що зробити? Запишіть їх. 3. Самостійна робота Виконання вправи 36, с. 17. — У тексті попередньої вправи знайдіть слова, якими автор характеризує птахів. Запишіть їх за зразком. (Перевірка виконання). 4. Фізкультхвилинка. Де, вороно-каркароно, ти була? Що, вороно-каркароно, принесла? Покружляла, покружляла угорі. Горобців порозганяла у дворі. Стріла півня, розбишаку-пісняра, І гайнула, дременула із двора. — Назви яких птахів ви зараз почули? — Чи відлітають вони у вирій? 5. Робота з деформованим текстом. Виконання вправи 37, с. 18. — Уважно прочитайте завдання. — Зі слів кожного рядка складіть речення. Що треба пам'ятати про правопис речень? Чи будете ставити в реченні після кожного слова кому? Запишіть речення. — Зверніть увагу на правопис слів олень, горобина. На який склад падає наголос в кожному слові? — Які слова в першому реченні не можна поділити для переносу? Чому? — Поділіть для переносу слово червоніє. 6. Складання речень за малюнками. Вправа 38, с. 18. — Уважно розгляньте малюнки. Дайте дітям імена. Згадайте, з якої букви пишуться імена. Складіть речення про те, хто що робить. Користуйтеся словами для довідки. — Яке слово у довідці виявилося зайвим? — Запишіть у зошит речення, яке відповідає схемі VI. Закріплення вивченого — Послухайте уважно вірш. Що переплутав поет? Равлик-павлик високо літає, а журавлик у ріку плигає, а лелека у воді пливе, а карасик на вербі живе. (Д. Чередниченко) VII. Підсумок уроку — Що можете розказати про речення? З чого воно складається? Як пишуться слова у реченні? VIII. Домашнє завдання Вправа 39,ч. 18—19. — Поділіть виділені слова для переносу і випишіть речення, що відповідає схемі. | |
| |
Переглядів: 2899 | |
Смішинки-веселинки. М. Хоросницька «Матусин заповіт», «Дві душі», «Обіцянка» |
Вітальна листівка до Дня перемоги |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Звірі |
Всього коментарів: 0 | |