Правило переносу слів зі збігом приголосних звуків

УРОК № 5

Тема: Правило переносу слів зі збігом приголосних звуків

Мета: Закріплювати вміння ділити слова для переносу; учити правильно переносити слова зі збігом приголосних звуків; розвивати усне мовлення, пам'ять, увагу; виховувати любов до природи, почуття взаємодопомоги.

Обладнання: Предметні малюнки овочів і фруктів.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Актуалізація опорних знань

1. Каліграфічна хвилинка.

ос ощ ск ка дощ осінь блискавка — Які з записаних слів будуть відгадками до загадок?

 Що без леза та без зуба Розтина міцного дуба?

 Невидимка ходить в гаї,

 Всі дерева роздягає.

 Коли падаю я з неба,

 Люди кажуть: «Так і треба»,

 Восени тоді, вважай,

 Буде славний урожай.

— Які з слів-відгадок не можна поділити для переносу? Чому?

— А як можна поділити для переносу слово блискавка? (Діти дають різні відповіді).

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Саме про те, як переносити такі слова зі збігом 2-3 приголосних звуків, ви дізнаєтесь на сьогоднішньому уроці. А допоможуть вам у цьому вже вивчені правила переносу слів з рядка в рядок.

IV. Основна частина уроку

1. Знайомство з правилом на с. 13.

— Прочитайте правило.

— Як переносяться слова зі збігом приголосних звуків?

— Як не можна переносити слова? Запам'ятайте це правило.

2. Колективна робота.

— Скажіть, які щедрі дари приносить нам осінь? (Овочі і фрукти).

— Послухайте загадки, запишіть слова-відгадки в зошит, поділіть їх для переносу.

 І печуть мене, і варять,

 І смажать, і хвалять.

(Картопля ).

 Хто голівку свою влітку накриває І по двадцять хустин на голівці має?

(Капуста ).

 Я кругленька, червоненька,

 З хвостиком тоненьким.

 На городі мене рвуть І до столу подають.

 (Редиска ).

Сидить дівчина в коморі,

А коса її надворі.

(Морква ).

3. Самостійна робота.

Виконання вправи 27, с. 14.

— Запишіть слова, поділіть їх для переносу. Перевірка виконання.

4. Фізкультхвилинка.

Гра «Веселі зайчики».

5. Виконання вправи 28, с. 14.

Словникова робота з словами красне,золота. Слабкі діти можуть записати не весь текст, а тільки

виділені слова, поділивши їх для переносу.

6. Робота в парах.

Виконання вправи 29, с. 14.

V. Підсумок уроку

На дошці запис «Верес-ень, лис-топад, жовте-нь, о-сінь, до-щик».

— Подивіться, діти, Незнайко теж учився ділити слова на склади. Перевірте, чи правильно він виконав завдання. (Діти виправляють помилки).

— Нагадайте Незнайкові правила переносу, які ви вже вивчили.

VI. Домашнє завдання Вправа ЗО, с. 14.

За бажанням діти можуть скласти віршик або казочку про осінь.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 3393 | Рейтинг: 0.0/0
Стібки і шви. ручні стібки. Шов «уперед голку» та його застосування
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап...
Техніка виконання розпису пензлем. Виконання візерунків
Правила користування громадським транспортом
Звірі
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]