Узагальнення вивченого з теми „Моральні норми і правила співжиття у людському суспільстві”
Тема. Узагальнення вивченого з теми „Моральні норми і правила співжиття у людському суспільстві”
Мета уроку. Узагальнити і систематизувати знання учнів із вивченої теми, перевірити рівень засвоєння основних етичних понять (манери, традиція, пристойність, церемонії, патріотизм тощо). Розвивати вміння розв’язувати та аналізувати життєві ситуації з етичного погляду. Виховувати повагу до традицій українського народу. Тип уроку. Узагальнення і систематизація вивченого Форма проведення заняття. Уявна подорож Обладнання. Роздатковий матеріал: 5 різнокольорових геометричних фігур (квадрати, трикутники, овали, ромби, шестикутники), мультимедійні слайди. Структура уроку І. Організаційний момент 2 хв. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку, визначення очікуваних результатів 3 хв. ІІІ. Основна частина 30 хв. ІV. Підсумок уроку 5 хв. V. Домашнє завдання 5 хв. Хід уроку І. Організаційний момент (Вітання, організація робочого місця, перевірка відсутні, стимулювання класу до уроку, створення сприятливого психологічного клімату). ІІ. Повідомлення теми і мети уроку, визначення очікуваних результатів На уроці підводимо підсумки і узагальнюємо отримані знання з теми „Моральні норми і правила співжиття у людському суспільстві”. Урок сьогодні буде проходити у формі подорожі. Очікувані результати уроку. Після цього уроку ви зможете: • відповідати на запитання з теми; • пояснювати зміст понять (манери, традиція, пристойність, церемонії, патріотизм); • розв’язувати ситуації, спираючись на знання норм етики та моралі та власні морально-ціннісні та життєві орієнтири. ІІІ. Основна частина Вчитель. Сьогодні на уроці проведемо подорож в космічну Галактику, відвідаємо різні планети. Слайд 1 Але подорожувати ми будемо командами, тому що один космічний корабель може вмістити п’ять осіб. Отож, нам потрібно створити п’ять команд по п’ять учасників у кожній. Кожна команда на певній станції планети повинна буде виконати поставлене завдання. Та команда, яка набере найбільшу кількість балів за правильні відповіді на запитання, отримає перемогу у подорожі. (Учні вибирають по одній із кольорових геометричних фігур. Різні фігури одного кольору стають командою. Наприклад, команда „синіх”, „червоних”, „жовтих”, „зелених”, „помаранчевих” тощо). Ті учні, які не увійшли до жодної із команд, входять до складу журі. Учні обирають капітанів. Розпочинається міжпланетний переліт на планету „Понять” Зупинка перша на планеті Понять Слайд 2 Капітан команди виймає із кольорової скриньки листок із завданням. Команда повинна розгадати зашифроване поняття і дати йому визначення. Підказка, для розв’язування шарад. У трьох словах знаходиться по одному складу слова, яке потрібно відновити. Склад слова, який знаходиться в шараді, може не співпадати із складом зашифрованого. Наприклад, ВОКЗАЛ – АРФА – ВІТАННЯ (АЛФАВІТ). Час підготовки команди до відповіді – 1 хв. Журі оцінює кожну відповідь від 0 до 2 балів; виправлення, уточнення іншої команди – 1 бал. ШАРАДИ ¹ КОМАХА – ФОНЕТИКА – КАРИКАТУРА (МАНЕРИ) ТРАВА – БУДИТИ – ПОЗИЦІЯ (ТРАДИЦІЯ) ПРИСТРАСТЬ – ПОТОЙБІЧНИЙ – КАРИКАТУРА (ПРИСТОЙНІСТЬ) ПРОЦЕС – РЕМОНТ – ЛІНІЇ (ЦЕРЕМОНІЇ) НАПАСТЬ – ПОТРІБЕН – ЗАГОТОВКА (ПАТРІОТ) Зупинка друга на планеті Звичаїв і Традицій Слайд 3 Кожна команда отримує картку, в якій описаний один із обрядів або звичаїв українського народу. Учні повинні відгадати назву свята, зазначити коли проводять ці звичаї і обряди. Картка 1 Це свято народження Сина Божого. Прийнято виспівувати обрядові колядки (Різдво Христове – 7 січня) Картка 2 На це свято дівчата ворожать, щоб дізнатися про своє майбутнє життя. Господині на вечерю варять вареники. Молодь збирається на вечорниці (Свято Святого Андрія – 13 грудня) Картка 3 Це свято відбувається весною. Прийнято виготовляти хліб-паску, фарбувати крашанки, писанки. (Великдень – свято весни, без постійної дати) ¹ Навчальні ігри з історії та правознавства. Методичний посібник / за ред. В.І.Коваля. - Ужгород – Рівне – Тернопіль – Одеса, 2007. – С.11 Картка 4 Це свято відбувається літом. Його називають ще зеленим святом. Оселю прийнято прикрашати зеленими гілками. (Трійця – свято літа, без постійної дати) Картка 5 На це свято дуже чекають діти. За хорошу поведінку вони отримують подарунок, за погану – різочку. (Свято Святого Миколая – 19 грудня) Зупинка третя на планеті Ввічливості і Вихованості Слайд 4 Планета „Ввічливості і Вихованості” є дуже важливою на нашому шляху, тому що ввічливість є одним із виявів доброзичливого ставлення до людей, з якими ми щоденно спілкуємося. Отож, зараз побачимо, наскільки ви добре засвоїли матеріал попередньої теми. Кожна правильна відповідь на запитання або завдання оцінюється за 5-бальною системою. Запитання. 1. Два хлопчики зіштовхнулися у дверях і ніяк не можуть розійтися. Хто з них повинен звільнити дорогу, якщо одному 8 років, а іншому – 11? 2. Петрик запросив друзів на день народження на третю годину. Вже по четвертій, а Василька ще немає ... Хто в цій ситуації вчинив неправильно? Відповідь обґрунтуйте. 3. Які ви можете дати поради людині, яка іде в гості. 4. Чи правильне твердження: при виборі подарунка завжди треба орієнтуватися на свій власний смак? Відповідь обґрунтуйте. 5. За скільки хвилин до початку вистави повинна прийти в театр вихована людина? Що потрібно зробити за цей час? 6. Як потрібно вести себе під час вистави? 7. Хлопчик крикнув перехожому: „Котра година?”. Якої помилки допустився хлопчик? 8. Наталка запросила друзів на день народження. Одна із її подруг сиділа, підперши рукою щоку, нічого не їла і похмурим поглядом постійно дивилася у бік Сашка, який також був запрошений на свято. Що неправильно вчинила подруга на дні народженні? 9. На вулиці перехожий запитав у хлопчика: „Скажи, будь ласка, як пройти на вулицю Лермонтова?”. Не повертаючи голови, хлопець відповів: „Я не ходяча карта міста”. Яку помилку допустив хлопчик? 10. У квартирі пролунав дзвінок, і на порозі з’явились дві подруги з подарунками. Одна подарувала коробку з цукерками, і іменинниця Оля відразу її сховала, щоб потім з’їсти самій, або дотримати до „кращих часів”, а друга подарувала книгу, яку Оля вже читала. Зробивши незадоволену гримасу, дівчинка повела своїх подруг до столу. Що треба було зробити не так? Зупинка четверта на планеті Працелюбства Слайд 5 Ще з давніх-давен українці оцінювали людей за їхнім ставленням до праці. Ледарство, недбальство, нехлюйство засуджувалося всіма. Поясніть значення наведених приказок і прислів’їв: 1. Робить як у рукавицях. 2. Хто любить трудиться, тому без діла не сидиться. 1. Велика ґаздиня: три городи 2. Не святі горшки – одна диня. ліплять. 1. Робить наче сонний. 2. Хочеш їсти калачі, не сиди на печі. 1. На язик гарячий, 2. Слова – полова, а праця до роботи ледачий. диво. 1. Робить як не своїми 2. Не поклонившись руками. до землі, і гриба не піднімеш. Зупинка п’ята на планеті Громадян Слайд 6 Довгим шляхом йшла держава Україна до досягнення своєї незалежності. Скільки крові і сліз було пролито нашими земляками, щоб сьогодні око нам милував жовто-блакитний прапор і Володимирський тризуб, щоб могли ми вільно у весь голос заспівати „Ще не вмерла України”! Чи знаєте ви, що означає бути громадянином своєї держави, перевіримо на планеті Громадян. Розшифруйте запитання і дайте на нього відповідь. 1. ?анинядаморг аливарп іньларом є имикЯ Якими є моральні правила громадянина? 2. ?увтсьліпсус минсирок итуб єачанзо оЩ Що означає бути корисним суспільству? 3. .инїаркУ анинядаморг икзя’вобо ьтівзаН Назвіть обов’язки громадянина України. 4. ?„нинядаморг” яттяноп яннечанзив етйаД Дайте визначення поняття „громадянин”? 5. ?инїаркУ иловмис інважред екат оЩ Що таке державні символи України? ІV. Підсумок уроку Підведення підсумків і оголошення командних балів. Після визначення команди-переможця кожна команда визначає найкращого гравця й оцінює його внесок у результати роботи команди. Капітан радиться з командою і називає кращого гравця. Потім команди визначають особистий внесок кожного члена команди і виставляють оцінки. V. Домашнє завдання Повторити основні терміни і поняття теми „Моральні норми і правила співжиття у людьському суспільстві” | |
| |
Переглядів: 1671 | |
Г. Демченко «Калинка». Загадки |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
А. М'ястківський «Неня». Д. Білоус «Звертання» |
Декларація прав дитини. Основний Закон держави. Обов'язки батьків та діте... |
Всього коментарів: 0 | |