УРОК 12 Варіант 1 Тема. Правила поведінки в громадських місцях. В автобусі. На вулиці. Ти прийшов у магазин Мета: узагальнити знання учнів про правила поведінки у транспорті, на вулиці, у магазині; розвивати вміння коригувати свої дії відповідно до ситуації; виховувати почуття поваги до оточуючих. Обладнання: урок узагальнення і систематизації знань. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Учитель Знов для нас дзвенить дзвінок, Починається урок. — Дорогі діти! Подивіться один на одного, подаруйте свою усмішку, передайте частинку свого хорошого настрою іншому. От бачите, від ваших посмішок затишніше і світліше стало в класі. II. Перевірка домашнього завдання 1. Фронтальне опитування. — Про що говорили на минулому уроці? — Чи знаєте ви, як необхідно вітатися? — Як привітатися з друзями або вчителькою? — Як вітаються люди в селі? — Хто вітається першим — хлопчик або дівчинка, молодший або старший? — Як необхідно вітатися? 2. Гра-естафета «Хто більше?» Змагання по рядах: на аркуші паперу, який передається, написати чарівні слова. 3. Індивідуальне опитування. Пояснити поведінку дітей у певних ситуаціях. • У шкільному коридорі розмовляють вчителІ. Серед них Ігор побачив свого класного керівника і, проходячи повз нього, ввічливо сказав: «Добрий день, Вікторе Семеновичу!» • Петрик і Сашко йшли вулицею. Петрик привітався із незнайомою Сашкові людиною, зупинився. Сашко теж зупинився, але промовчав... III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності 1. Створення проблемної ситуації. На вулиці ви поспішаєте додому. Назустріч йде дівчинка. Ви випадково її штовхнули. Вона падає і плаче. Як ви вчините? • Побіжите далі, бо дуже поспішаєте • Крикнете, що дивитися необхідно. • Скажете: «Вибач!» і побіжите далі. • Допоможете встати і вибачитися. 2. Слово вчителя. — Якщо ви хочете, щоб оточуючі поважали вас, прислухалися до вашої думки, навчіться поважати та любити їх. З самого малечку кожен повинен засвоїти норми моралі та правила поведінки, за якими необхідно жити в людському суспільстві. Ви ще маленькі, але сонце може у вас жити дуже велике. Тож сьогодні ми вчимося біти сонечками для оточуючих, дізнаємося, чи спроможні ми зігріти когось, розрадити. IV. Узагальнення та систематизація знань 1. Кросворд (на картках). 1 л і т а к 2 т р 0 л е й б У с 3 т р а м в а й 4 н а р т и 5 т а к с і 6 п а р 0 п л а в 7 а в т 0 б У с Є л е к т р и ч к а 9п 0 т я г 1) Машина для польотів. 2) Вид автобуса, який рухається завдяки електричному струму. 3) Вид автобуса, якому потрібна «залізна» дорога. 4) Сани для їзди на собаках та оленях. 5) Автомобіль за викликом. 6) Без води не ходить. 7) Автомобіль для великої кількості пасажирів. 8) Підземний потяг. 9) Вагони, які тягне електровоз або паровоз. 2. Розповідь про транспорт. — Як одним словом назвати всі ці предмети? — Слово транспорт увійшло у нашу мову в 1720 році, коли російський цар Петро І уклав перший Морський устав (правила для моряків). Тоді транспортами називали кораблі для перевезення вантажу. Тепер транспортом ми називаємо не лише вантажні кораблі, а й іншу техніку для перевезення вантажів і пасажирів. Транспорт буває водний, повітряний, залізничний та автомобільний. 3. Засвоєння правил громадської поведінки в транспорті. 1) Що ми відносимо до громадського транспорту? — Які правила поведінки в транспорті ви знаєте? — Які правила поведінки порушив Буратіно в оповіданні «Як веселі чоловічки вчили дорожню азбуку»? Буратіно в цей час, розштовхавши всіх у трамваї, всівся на передньому місцІ. Він щось весело наспівував. Та співати йому швидко набридло. Буратіно висунувся із відкритого вікна і, побачивши когось, закричав: — Не здоженеш, не здоженеш! 2) Як би ви вчинили в такій ситуації? • На зупинці чимало людей. Ви станете в чергу чи проберетеся вперед, щоб бути першим? • Після вас в черзі стоїть дівчинка. Пропустите її чи відштовхнете? • Біля вас стоїть бабуся. Уступити їй дорогу чи проскочите під її руками? • Моделювання виходу із переповненого автобуса. 4. Фізкультхвилинка — Давайте відпочинемо від шумного транспорту і вирушимо на прогулянку до лісу. Ляжемо на трав’яний килим, послухаємо щебетання птахів, гудіння бджілок, шум верховіть. Нехай ліс наповнить наші груди чистим повітрям, тіло — здоров’ям, а душі — спокоєм і натхненням до праці. 5. Засвоєння правил поведінки на вулиці, в магазині, інших громадських місцях. 1) Слово вчителя. — Не тільки в транспорті нас оточують люди. Тому потрібно гідно поводитися, де б ви не опинилися. 2) Робота над висловом. Завжди поводься так, як би ти хотів, щоб поводилися із тобою. — Як ви розумієте вислів? — Як ви хочете, щоб поводилися з вами? — Запишіть речення в зошити і запам’ятайте, що це золоте правило поведінки кожної вихованої людини. 3) Моделювання поведінки в конкретних ситуаціях. • На вулиці Олег зустрів однокласницю. Вона несла важку сумку. Що повинен зробити Олег? • На багатолюдному перехресті стоїть бабуся — не знає, як перейти вулицю. Як потрібно вчинити? • У дворі граються двоє малюків. Збоку стоїть дівчина, вона теж хоче гратися, але не наважується підійти. Як їй можна допомогти? 4) Висновок про норми поведінки вихованої людини. V. Формування навичок етичної поведінки 1. Розігрування ситуацій в групах. Аналіз поведінки учасників дій. 1-а група. Оленка хворіє. Її відвідали друзІ. Подумайте, як зайти в дім, що принести, чим розрадити, що побажати. 2-а група. У магазинІ. Продавець і покупцІ. Вибір покупки, прохання, подяка. 2. Гра «Чемно — нечемно». Діти стають у коло. Ведучий називає ім’я і при цьому запитує: — Поступитися місцем в транспорті? Гравець продовжує: — Чемно. (Нечемно) Зразки запитань: • Привітатися під час зустрічі? • Штовхнути і не вибачитися? • Допомогти підвестися? • Допомогти підняти річ, що впала? • Не підвестися, звертаючись до вчителя? • Придбати квитки в автобусі? • Неп оступитися місцем в транспорті? • Не помітити мамине невдоволення? • Не відповісти на привітання? 3. Хвилинка-веселинка. Читання та обговорення вірша І. Кульської «Неприємності від чемності». VI. Домашнє завдання • Розіграти різні ситуації і придумати діалоги: • Ви зайшли в автобус і побачили свого друга. • Ви сидите в автобусі, а на зупинці до салону увійшов дідусь. • Ви з мамою зашли в автобус. Вільне місце було лише одне. VII. Підсумок уроку — Чи сподобався вам урок? — Чи важливо бути сонечками для оточуючих? Висновок. Сонячною може бути тільки ввічлива людина, бо у ввічливості виявляється добре ставлення до інших, небажання завдати оточуючим неприємностей або образ, щире бажання допомогти або підтримати. | |
| |
Переглядів: 4718 | |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Твій друг — книга. Урок позакласного читання |
Сюжетні композиції з рослинних форм. створення колективних сюжетних композиці... |
Дикорослі рослини рідного краю |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Всього коментарів: 0 | |