УРОК 11 Тема. Найважливіші події сімейного життя. Як приймати гостей. Як поводитися за святковим столом Мета: визначити основні події та традиції сімейного життя; вчити поведінці під час прийому гостей; розвивати вміння поводитися за столом; виховувати інтерес та повагу до сімейних традицій. Обладнання: альбомний аркуш, олівці, «Дерево подарунків», сигнальні картки. ХІД УРОКУ I. Організація класу II. Підготовка до вивчення нового матеріалу 1. Відгадування загадки. Ось перед вами, друзі, хата. У ній є чотири кімнати, А ось вам загадка моя: Як тут розміститься 7’я? (Сім’я) 2. Актуалізація опорних знань учнів. Усне опитування. — Які свята відзначають у вашій родині? — Чим вони вам подобаються? — Що таке подарунок? — Чи вмієте ви підбирати і дарувати подарунки? — Який подарунок найкращий? III. Робота над темою уроку 1. Повідомлення теми і мети уроку. — Отже, ви вже здогадалися, що ми з вами сьогодні будемо говорити про найважливіші події сімейного життя, про те, як ці події відзначаються у вашій родині і чи вмієте ви дарувати подарунки, а також — поводитися за святковим столом. Ці знання знадобляться вам у дорослому житті. 2. Вступна бесіда. — Йду я сьогодні до школи, а на подвір’ї школи гуляють знайомі вам Зайчик та Ведмедик — такі поважні, такі гарні! Шерсть розчесана, прямо виблискує. У Ведмедика бант на шиї, а Зайчик свого на хвостик начепив та весь час дивиться на нього, милується. — Куди це ви зібралися? — запитую. — Ми в гості на День народження йдемо до Кошеняти, — поважно відповідають вони. А Ведмедик каже: — Там добреньке дадуть. — Але ж ви туди кожен день бігаєте, — сміюсь. — Це не те, — відповідають, — ми просто так бігаємо, а сьогодні в гості на День народження йдемо. — Діти, а ви любите ходити на День народження? Чим вам подобається День народження? В цей день мама завжди пригощає смачним вас, ваших гостей. А гості приносять подарунки, які їм приготували мама і тато. Хіба може бути інакше? Може. Було б ваше бажання, і ви самі можете без допомоги дорослих влаштувати собі свято. Зараз ми спробуємо пригадати: • як пригостити, організувати ігри для гостей, якщо ти — господар? • Що подарувати, коли тебе запросили в гості? Зрозуміло, що дати поради на всі випадки життя неможливо, та й непотрібно. Від вас самих потрібні фантазія та уява. 3. Бесіда про те, як розважати гостей на Дні народження. — Як ви розважаєтесь, коли приходите в гості на День народження? (Танцюємо, співаємо, граємося) — А які ігри ви знаєте? — Зараз діти познайомлять вас із новими іграми, які можна запропонувати гостям. (Діти показують і граються з іншими.) 1) Казкова вікторина. 2) Відгадування загадок. 3) Ти — мені, а я — тобІ. (Необхідно продовжити почате прислів’я, приказку.) 4) Гра «Зоопарк». (Називати місцевість, а також які тварини там живуть.) 5) «Калейдоскоп». (З окремих частин скласти цілу картину.) 6) Рухливі ігри з піснями та танцями. 4. Ігрова мотивація. — А з чим ви йдете на День народження? — Знаєте, коли я запитала Зайчика та Ведмедика, що вони подарують, то вони не знали. Хочуть, щоб це було щось незвичне. Давайте запропонуємо їм, що можна подарувати Кошеняті. 5. Бесіда про весілля та роль дітей на весіллі. — Що таке весілля? — Хто одружувався із ваших родичів? — Як необхідно поводити себе на весіллі? — Про що можна розмовляти за святковим столом? 6. Фізкультхвилинка. Все у Лиски вже в порядку. Вийшла Лиска на зарядку. Лапки вгору, лапки вниз. И роззиралася геть скрізь. І на місці поскакала, І встала, й присідала, Головою покрутила, Вітрячка вона зробила, Потім лапки опустила І взялась вона до діла. 7. Подарунок. Що і як дарувати? 1) Бесіда. — Ми вже з’ясували, що на День народження або весілля потрібно йти з подарунками. — А чи вмієте ви робити і приймати подарунки? — Що можна дарувати на День народження другові, мамі, бабусі? Що зазвичай дарують молодятам на весіллі? — Який найдорожчий подарунок — той, що коштує дорого або той, що зроблений від щирого серця? — Як слід поводитися, якщо хтось приніс подарунок, який вам не подобається? Що слід говорити, коли даруємо подарунок? А що, — коли приймаємо? 2) Намалюйте на аркуші паперу подарунок, який би ви хотіли отримати на свій День народження. 3) На ватмані, який прикріплений на дошці, намальоване «Дерево подарунків», на яке прикріплені слова-назви подарунків (книга, іграшка, торт, квіти, бинт, ніж тощо). Діти знімають картки, і за допомогою вчителя вказують на доречність або недоречність подарунка. 4) Гра «Що і кому дарувати?» 5) Бесіда «Чемність за столом». 6) Рольова гра «Чи слухаються тебе ніж та виделка?» Двоє підготовлених учнів (хлопчик та дівчинка) демонструють, як необхідно поводитися за столом. Хлопчик відставляє стілець, допомагає дівчинці сісти. Діти демонструють, як поводитися із серветкою, ножем і виделкою, в яку руку брати і як правильно їсти. IV. Підсумок уроку 1. Робота із сигнальними картками. (Якщо відповідь позитивна, то діти піднімають картку зеленого кольору, а якщо відповідь негативна, — картку червоного кольору.) • Дарувати квіти з опущеними вниз бутонами. • Дарувати старі, власні речі. • Приймаючи подарунок, дивитися на того, хто вручає. • Подаровані квіти покласти на шафу. • Подаровані цукерки покласти на стіл. • Дарувати непарну кількість квітів на День народження. 2. Узагальнююча бесіда. — Що нового ви дізналися? — Що сподобалося на уроці? Що не сподобалося? — З ким поділитеся набутими знаннями? V. Домашнє завдання Знайти в бібліотеці відомості про подарунки в інших країнах. | |
| |
Переглядів: 1702 | |
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі) |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях. Правила ... |
Перегинання і складання паперу. виготовлення стріли, пташки |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Урок малювання |
Всього коментарів: 0 | |