УРОК 10 Варіант 1 Тема. Вміння одягатися. Кого ми називаємо красивим? Естетичний смак. Одяг та індивідуальність Мета: продовжувати формувати уявлення про зовнішній вигляд людини; розкрити значення власного стилю, поняття індивідуальності у виборі одягу; розвивати естетичний смак; виховувати культуру зовнішнього вигляду. Обладнання: малюнки (фотоілюстрації) одягу, зачісок, роздатковий тестовий матеріал, плакати, комп’ютер та операційна система Windows (Office 2003). ХІД УРОКУ І. Організація класу — Доброго ранку! Посміхніться один одному, щоб нам було приємно спілкуватися. Девіз уроку. Хто здоровий, той сміється, Все йому в житті вдається. Він долає всі вершини, Це ж чудово для людини! II. Контроль, корекція і закріплення знань 1. Гра «Мікрофон». Пояснити, чому не можна: • надмірно використовувати міміку, жести; • читати чужі листи; • повідомляти у своєму листі чужі адреси електронної пошти; • телефонувати пізно ввечері й рано-вранці. 2. Конкурс «Хто найкраще знає словничок з етики?» (технологія незакін- ченого речення). Такт — це почуття міри, вміння... (дотримуватися правил пристойності). Манера поведінки — це зовнішні особливості поведінки людини... (способи її дії). Тактовний — той, що має почуття міри... (з повагою ставиться до інших). Делікатний — чуйний, ввічливий... (чемний, ґречний). III. Актуалізація опорних знань Бесіда. — Чи залежить від твоєї зовнішності ставлення до тебе? — Із ким приємніше спілкуватися — з охайною та чисто вдягненою людиною або з тим, хто вдягнений брудно та неохайно? — Чи повинна вихована людина стежити за своїм зовнішнім виглядом? IV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів — Коли зустрічаються незнайомі люди, вони звертають увагу перш за все на зовнішній вигляд. Що б ти подумав про незнайому людину, яка недбало зачесана, неохайна, одягнена брудно й некрасиво? Чи схотів би ти товаришувати з таким опудалом? Мабуть, не схотів би! Отож, сьогодні ми поспостерігаємо, яке важливе значення має зовнішній вигляд людини. Як зробити відповідними свою внутрішню сутність і зовнішність? Як правильно одягатися? Як бути модними і привабливими? Чому модне вбрання має підкреслювати особливості внутрішнього світу та індивідуального стилю людини? Про ці важливі проблеми ми й поговоримо на уроці. V. Робота над темою уроку 1. Бесіда. — А чи ти стежиш за своїм виглядом — за зачіскою, нігтями, одягом, взуттям? Адже твоя зовнішність може привабити людей, а може, навпаки, відвернути. (Відповіді дітей.) 2.Проаналізуймо ситуацію. (На дошці — плакат із зображенням предметів побуту.) — Розгляньте малюнок. Скажіть, що на ньому зображене. Які з цих предметів допомагають нам стежити за своєю зовнішністю? — Скажіть, що саме ми робимо за допомогою цих предметів? 3. Формулювання підсумку «Стежте за своїм зовнішнім виглядом», — Безперечно, у вашому віці за твоєю зовнішністю стежать здебільшого батьки. Але ви багато в чому можете їм допомогти. Адже ваш вигляд важливіший насамперед для вас. Ви, наприклад, можете стежити за чистотою свого одягу і за потреби чистити його щіткою. Так само можна протирати взуття вологою ганчіркою. Попросіть матусю навчити вас прасувати й пришивати гудзики — це буде не тільки допомогою для ваших батьків, але й цікавим заняттям для вас. Важливо також стежити за своєю зачіскою та станом нігтів, нагадуючи батькам, коли їх необхідно підстригати. Потрібно щодня чистити зуби вранці та ввечері, а перед сном — митися та вдягати чисту білизну. І обов'язково привчіть себе мити руки перед тим, як сідати за стіл. 4. Цікаво знати. Психологи стверджують, що у 85 випадках зі 100 людина після першого знайомства складає думку про іншу на основі її зовнішності. 5. Працюємо з малюнком. (На кожній парті — кольорові олівці та малюнки.) — Розгляньте малюнки. Чим відрізняються хлопчики? — Який із них більше вам подобається, чому? Розфарбуйте його. — Висловіть свої враження від зовнішності дітей, зображених на малюнку. Чи є у вашому класі учні з такою модною зовнішністю? Хочете бути схожими на мене? 6.Осмислюймо мудрі думки. • На неохайній людині всяка одежа погана. • За одягом зустрічають, за розумом проводжають. — Проілюструйте прислів’я життєвими ситуаціями. Фізкультхвилинка для активізації зорової координації (па дошці — плакат). Вправа виконується так: голова не рухається, працюють тільки очі. 1. Вліво -<—► вправо. 2. Вверх ^ униз. 4.По колу у зворотний бік. 5.За вісімкою. 7. Підсумок «Ваш одяг». — Виявляється, що вдягатися чисто недостатньо! Необхідно ще й уміти добирати одяг. Не можна, наприклад, одягати спортивне взуття із класичним костюмом або класичну сорочку зі спортивним костюмом. Потрібно стежити, щоб кольори одягу пасували один до одного. Не можна вдягати речі більше, ніж двох — трьох кольорів відразу. Одяг повинен відповідати порі року та місяцю. Не можна йти в шубі на пляж влітку. Так само не можна йти на День народження до друга у спортивному костюмІ. Адже це — свято, тож і одягатися необхідно по-святковому. Для дівчаток дуже важливо вміти добирати прикраси до одягу. Прикрас не повинно бути багато, бо інакше така дівчинка нагадуватиме новорічну ялинку. Обираючи зачіску, одяг, взуття, необхідно враховувати особливості свого обличчя, фігури, віку. Зовнішній вигляд людини — це своєрідна візитна картка, яка розповідає про її внутрішній світ, уподобання, культуру, смаки. Одяг — саме те індивідуальне, що відрізняє одну людину від іншої. У повсякденному житті ми зустрічаємо хлопців і дівчат, як своєю викличною зовнішністю, одягом прагнуть утвердити своє особистісне Я. На жаль, часто це набирає кумедних, а то й потворних форм, тож результат буває діаметрально протилежним задумовІ. Люди хочуть бути модними не тільки задля того. Щоб привертати до себе увагу інших, а насамперед тому, щоб почуватися впевнено, бути привабливими. Що ж таке мода? Мода — недовготривале панування в суспільстві певних смаків, що виявляються у зовнішніх формах побуту, особливо в одязі, взутті, аксесуарах, макіяжі, зачісці тощо. Модою визначаються загальні установки, напрями, колір, форми, фасони, розміри тощо. Однак, дехто забуває, що не все, що диктує мода, підходить кожному. Коли вбрання пасує, то вважають, що воно личить людині (до лиця). Особливості фігури людини, смаків, віку зумовлюють пошук нею свого стилю одягу. Існують молодіжний, спортивний, діловий, класичний стилІ. Обравши той або інший із них, людина має його дотримуватися. Змішувати в одязі елементи різних стилів вважається поганим смаком. Запам’ятаємо! Модне те, що увиразнює вашу індивідуальність, приховує вади фігури й надає привабливості. Отже, як добирати для себе одяг? Мабуть, немає у світі людини, яка б не хотіла бути привабливою, одягатися модно, зі смаком. Але не кож- ний знає та дотримується законів, якими володіє мода. Щоб правильно дібрати для себе одяг, необхідно керуватися такими правилами: • три кольори (у вашому вбранні не повинно бути більше, ніж три кольори)', • єдність стилю (спортивний, класичний, одяг для урочистих подій тощо); • відповідність одягу ситуації; • відповідність одягу індивідуальним особливостям фігури; • колірна гармонія взуття та одягу, сумки та одягу, зачіски та одягу. Білий колір — нейтральний, він не впливає на настрій. Коричневий — допомагає подолати хвилювання. Бадьорість створюють бузковий, рожевий та помаранчевий кольори. Відпочинку сприяють жовтий, зелений, синій кольори. В одязі кожний віддає перевагу своїм улюбленим кольорам. За цими уподобаннями можна визначити, який характер у людини, в якому вона настрої. Познайомтеся з психологічними таємницями кольорів: • червоний — динамічний, емоційний; • сірий — урівноважений, серйозний; • синій — спокійний, надійний, мудрий; • помаранчевий — життєрадісний, товариський. Вимоги до одягу: • відповідність віку, ситуації, порі року; • чистота та охайність; • практичність; • гармонія кольорів; • помірна кількість і доречність прикрас; • врахування індивідуальних особливостей зовнішності та фігури. VI. Формування практичних моральних та етикетних умінь і навичок Самодослідження 1. Проаналізуйте своє вміння одягатися. Чи завжди ви дотримуєтеся поданих вище правил? 2. Чи з усіма твердженнями, зазначеними нижче, ви погоджуєтеся? Якщо ні, то чому? • Людині з короткою шиєю підійде спортивний светр з високим коміром. • Повненьким і невисоким дівчатам не пасують короткі спідниці типу плісе, сукні із заниженою талією. • Хлопцям із широкими плечима підійдуть вузькі штани. • Макіяж робить дівчину привабливішою та старшою. • Худорлявій, високій дівчині личить одяг у поздовжню смужку. 3. Розвиток творчої уяви (з елементами методу проектів). — А тепер, коли ми вже знаємо, як одягатися зі смаком, спробуємо одягти інших — уявімо себе групою відомих модельєрів-дизайнерів. Замовник ставить перед вами завдання — розробити модний недорогий одяг для ваших однолітків. Ви повинні дізнатися, який саме одяг подобається вашим друзям, а також підрахувати скільки він буде коштувати. Подумайте, як саме ви зможете це виконати. (Вислухати відповіді дітей та запропонувати розділитися на чотири групи — кореспондентів, економістів, модельєрів та програмістів.) На попередньому уроці учням було поставлене таке завдання: • провести опитування «Який одяг подобається сучасним школярам»; • дізнатися розцінки на тканину та супутні матеріали; • встановити кількість тканини на кожну модель гардеробу. Робота в групах: 1) Кореспонденти. Учні звітують про проведене опитування у школі та у мережі Інтернет, підраховують результати. 2) Економісти. За висновками кореспондентів обговорюють з модельєрами можливі витрати на кількість та якість тканини, супутніх матеріалів, наявність оздоблювальних матеріалів; підраховують вартість готових виробів. 3) Модельєри. Проаналізувавши роботу попередніх груп, розробляють ескізи моделей, добирають тканину та супутні матеріали. 4) Програмісти. Оформляють результати у вигляді презентації, публікації або шеЬ-зііе. (За браком часу можна дати на гурткову роботу.) VII. Підсумок уроку 1. Постановка проблемного завдання «Віднайдіть, що не так, і допоможіть». (На дошці — плакат з малюнками.) 2. Усміхнімося разом! САШКО-ЗАМАЗУРА У Сашка у чорнилі всі щоки. Чуприна — моя ти бідо! — Вихориться й стирчить на всі боки, Неначе сороче гніздо... — Чи приємно спілкуватися із Сашком? Чому? Поясніть. — Чому чистота та охайність вважаються неодмінними показниками культури одягу? VIII. Домашнє завдання — Як ви розумієте вислів А. Макаренка: «Зовнішність має велике значення у житті людини; важко уявити собі брудну, неохайну людину, щоб вона могла стежити за своїми вчинками»? | |
| |
Переглядів: 2267 | |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Всього коментарів: 0 | |