УРОК 5 Тема. Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров’я. Правильна організація робочого місця в класі і вдома. Практична робота: формування в дітей уміння організовувати свою працю і відпочинок; розучування «валеологічних хвилинок» для зменшення втоми й підвищення працездатності на різних урокахМета: дати учням уявлення про розпорядок дня школяра і його вплив на здоров’я; навчити учнів складати розпорядок дня за малюнками; порівнювати правильне й неправильне сидіння за партою: розпізнавати ознаки правильної постави, визначати правильність своєї постави; виховувати бажання дотримуватись правил розпорядку дня і правил користування робочим місцем; ознайомити із вправами для формування правильної постави. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Правильна постава». ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя — Ваш організм працює, як годинник. Щоб встигати за день зробити чимало справ і при цьому добре почуватися, добре вчитися, слід робити все в усталеному порядку. В один і той самий час лягайте спати, вставайте вранці, робіть ранкову зарядку, вмивайтеся, снідайте, йдіть до школи, тобто дотримуйтеся розпорядку (режиму) дня. Це корисно для здоров’я. 2. Робота за підручником (С. 14-15) — Розгляньте малюнки. Розкажіть про розпорядок дня Марійки і Дмитрика. — Коли прокинувся Дмитрик? — О котрій годині Марійка робить зарядку? — О котрій годині Марійка чистить зуби і вмивається? — О котрій годині Дмитрик снідає? — О котрій годині у Дмитрика починаються уроки у школі? — О котрій годині Марійка приходить зі школи й обідає? — О котрій годині Дмитрик виконує свої обов’язки в сім’ї? — О котрій годині Марійка виконує домашні завдання? — О котрій годині Дмитрик гуляє? — О котрій годині Марійка вечеряє? — О котрій годині Марійка здійснює вечірній туалет? — О котрій годині Дмитрик лягає спати? Висновок: Правило 1. Роби все вчасно, в усталеному порядку. Правило 2. Ніколи не спізнюйся. Правило 3. Учися користуватися годинником. 3. Робота із загадкою А що то за штука, Що цілий вік стука, Не думає, не гадає, Хвостиком виляє, Все собі мигичить Та чужий вік лічить? (Годинник) — Чи вмієте ви користуватися годинником? — Для цього потрібне якесь вміння? 4. Робота в зошиті (С. 12 № 1) — Розгляньте малюнки. Що роблять діти? Дайте їм імена. Складіть речення за змістом малюнків. Орієнтовні відповіді • Галинка лягає спати. • Петрик вранці застеляє постіль. • Сашко робить ранкову зарядку. • Наталка вмивається. • Сергійко снідає. • Маринка йде до школи. • Павло і Даринка вчаться у школі. • Михайлик обідає. • Юрко гуляє з молодшою сестричкою. • Іринка вечеряє. • Надійка грається. • Андрійко спить. — Біля кожного малюнка впишіть відповідну частину доби, позначаючи її літерою: ранок — р, день — д, вечір — в, ніч — н. — Чи дотримуєтесь ви розпорядку дня? — Розкажіть про свій розпорядок дня. Висновок: правила розпорядку дня такі: лягати спати й прокидатися в один і той же час, спати не менше 9 годин, харчуватися в один і той же час, ніколи не запізнюватися до школи, виконувати домашні завдання в один і той же час, щоденно гуляти на свіжому повітрі. Час потрібно берегти, не гаяти його даремно. 5. Фізкультхвилинка По долині ми гуляєм, Фізкультхвилинку починаєм. Справа — ліс, а зліва — поле, Унизу іскриться море. В небі сонечко сіяє І з нами промовляє. Раз, два, три, чотири, п’ять — Будем дружними зростать. Дуже добре будем вчитись, Вдома, в школі не лінитись. 6. Робота за підручником (С. 16-19) — Розгляньте верхній малюнок. Це робоче місце Галинки. У школі робочим місцем є парта, а вдома — стіл. Вони повинні відповідати зросту. — Де стоїть стіл? — Звідки падає світло? — Що знаходиться праворуч від столу? Висновок: у Галинки зручне робоче місце. Воно достатньо освітлене, під рукою є все необхідне, немає зайвих речей. Правило 1 . Сидіти необхідно так, щоб тінь від руки не заважала писати. — Розгляньте нижній малюнок. Це робоче місце Сашка. — Де стоїть стіл? — Звідки падає світло? — Що знаходиться на столі? — Що ще є в кімнаті Сашка? — Чому відкрита кватирка? Висновок: у Сашка зручне робоче місце. Воно достатньо освітлене, під рукою є все необхідне, немає зайвих речей. Правило 2. Повітря в кімнаті має бути свіжим. — Розгляньте верхній малюнок на с. 17. — Як сидять учні за партою? — Куди вони поставили ноги? — Куди вони поклали руки? Висновок: сидіти треба, злегка опершись на спинку парти чи стільця. Тулуб має бути розслабленим. Руки зігнуті в ліктях, плечі опущені. Грудьми не спиратися на парту чи стіл. Між столом і грудьми має бути відстань на ширину долоні. Правило 3. Сидіти слід рівно. Правило 4. Ставте ноги на підлогу. Правило 5. Кладіть обидві руки на парту. — Розгляньте нижні малюнки. — Порівняйте, як сидять дівчинка і хлопчик. Хто з них сидить правильно? Кого з учнів бажано наслідувати? — Розгляньте верхній малюнок на с. 18. — Розкажіть, як перевірити правильну поставу. — Які частини тіла повинні торкатися стіни, якщо постава правильна? — Розгляньте нижній малюнок. — Яка постава у хлопчика, який носить портфель? — Яка постава у дітей, що носять ранці? Висновок: для правильної постави корисно носити ранець, а не портфель. — Розгляньте малюнки на с. 19. Розкажіть, які вправи виконує Катруся щодня, щоб бути стрункою. — Яку вправу виконує Катруся біля стільця? — Яку вправу виконує Катруся з гімнастичною палицею? — Яку вправу виконує Катруся з книжкою? — Яку вправу виконує Катруся на підлозі? Висновок: щоб бути струнким, потрібно щодня виконувати гімнастичні вправи. 7.Розучування валеологічних вправ для очей 1) Міцно заплющте очі (рахуйте до 10), потім розплющте їх на такий самий час. Виконайте вправу 6-8 разів. 2) Протягом 1-2 хвилин швидко покліпайте очима. 3) Стоячи, відведіть праву руку в сторону і повільно переміщуйте кінець напівзігнутої руки справа наліво. Не повертаючи голови, стежте очима за пальцем. Потім переміщуйте палець зліва направо, продовжуючи стежити за ним очима. Повторіть 10-12 разів. 8.Робота в зошиті (С. 13) № 1. Розгляньте малюнки. Що робить Тарасик? Складіть речення. • Тарасик робить уроки. • Тарасик читає книгу на дивані. • Тарасик читає книгу за столом. — Обведіть червоним олівцем малюнки, на яких Тарасик припускається помилки. Дайте йому поради, як зробити робоче місце зручним. Порадьте Тарасикові, як виправити поставу. № 2. Гра «Кожній речі — своє місце» Уважно слухаючи читання вчителя, розфарбуйте зеленим кольором відповідь «так», червоним — «ні». (3) Я тримаю у порядку свої домашні і шкільні речі. (33 Я підтримую чистоту у своєму робочому куточку. (33 Кожну взяту річ не кладу на місце. (33 Куртку вішаю на свою вішалку. 33 Іграшки тримаю в порядку. Висновок: кожній речі — своє місце. 9. Гра «Режим дня» (див. форзац підручника на звороті) — Перевірте, чи дотримується дівчинка розпорядку дня. 10. Розучування вправ ранкової гімнастики за підручником (С. 88-89) 11. Робота з прислів’ям — Поясніть зміст прислів’я. Бережи одежу знова, а здоров’я — змолоду. 12.Підсумок уроку — Чому для здоров’я корисно все робити в усталеному порядку? Що потрібно робити вранці? Що потрібно робити вдень? Що потрібно робити ввечері? — Розкажіть про свій розпорядок дня. — Які правила ви запам’ятали на уроці? — Які обов’язки ви виконуєте у сім’ї? — Яким повинне бути робоче місце учня? — Як слід правильно сидіти за партою? — Розкажіть про своє робоче місце вдома. — Як перевірити, чи правильною є постава? Перевірте удома свою поставу. — Що корисніше носити для правильної постави: портфель чи ранець? — Які вправи потрібно виконувати щодня, щоб бути струнким? Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 1276 | |
Українська народна казка «Лисиця та їжак» |
Фрукти та овочі виліплені із пластиліну |
Листяні та хвойні рослини |
Передача відкритого простору. Практична робота «Різнобарвні будинки» |
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря |
Всього коментарів: 0 | |