УРОК З Варіант 1 Тема. Людина починається з добра. Золоте правило моралі. Стався до людей так, як ти хочеш, щоб вони ставилися до тебе. Духовні корені добра Мета: продовжити знайомити учнів із людськими чеснотами; вчити характеризувати події та явища, як прояв добра і зла; розкрити моральний зміст доброти; сприяти розвитку в учнів мотивацій до добрих, гуманних вчинків; виховувати бажання жити за золотим правилом моралі. Обладнання: таблиці, грамзапис «Дорогою добра», ілюстрації до теми «Що таке гарно, а що таке погано?». ХІД УРОКУ I. Організація класу Лунає запис на платівці. Врятує світ краса — Завжди так говорили. Тепер врятує світ лиш доброта, Бо однієї вже краси занадто мало, Бо стільки всюди зла — людина вже не та... Тож, люди на землі! Спішіть добро творити, Щоб нам не згинути у морі зла, Щоб кожен міг серед краси прожити У царстві справедливості й добра. II. Повідомлення теми і мети уроку — Дорогі діти! Сьогодні ми будемо говорити про добро. Доброта — це один із виявів, порухів людської душі, те, що відрізняє людину від звіра. Адже тільки людина здатна мислити, співчувати, мріяти. Адже тільки людина починається з добра до інших людей і до всього оточуючого. Милосердя, доброта... Благодійність завжди була традицією нашого народу. Давайте візьмемось один з одним за руки, відчуємо тепло долонь, відчуємо добро, яке випромінює кожен із нас. Побажаємо один одному добра, щастя, здоров’я, милосердя. III. Робота над темою уроку 1-й учень До вас, мої рідні, звертаюся — Найменший у нашій сім’ї, — Стоїть на узліссі ялина — Не зрубуйте її! Яскріє на небі зірка моя — Не згасіте її! Світ-казку будує мрія моя — Не спиніте її! — Це звернення до найменших у людській сім’ї до вас, діти. Адже поняття добро і зло закладаються дитячому віці. 2-й учень Сказав мудрець: — Живи, добро звершай, Та нагород за це не вимагай! Лише в добро та вищу правду віра Людину відрізняє від мавпи і від звіра. Хай живає істина стара: Людина починається з добра. — У житті людина робить різні справи: добрі і не зовсім, погані і просто жахливІ. Зазвичай вона бажає іншим добра. Та інколи забуває про всім зрозумілу пересторогу: чини добро, остерігайся зла. Ви палко любите свою країну, і будете робити все, щоб дійсно їй щастило. Я в це вірю, на це сподіваються і ваші батьки. — А зараз пограємо! Гра «Якщо ти добра людина, то повинен...» Умови гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите. • Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить. • Не вмиватися. • Шанувати працю інших людей. • Галасувати, коли хтось відпочиває. • Обманювати, сваритися, хвалитися. • Спати на уроках. • Допомагати друзям у біді. • Добре вчитися, багато читати. • Красти. • Захищати слабшого. IV. Фізкультхвилинка — Шановні діти! Сьогодні ми говоримо про добро. Ми маємо довести, що вчимося жити добрими людьми. Здавна на землі люди цінували праведне життя — життя чесне, щире, відкрите. Треба утримуватися від поганих вчинків, лихих намірів. Зло, як відомо, довго не забувається і продовжує зло. А от добро помножує добро. Не давайте злу перебороти добро! Щоб люди вас поважали, приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтеся золотого правила вихованості: стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе. Людина не може жити одна. Найбільше щастя і радість людини — це спілкування з іншими людьми. Звучить грамзапис пісні «Дорогою добра». V. Бесіда за малюнками — Гідно чи негідно поводяться діти? Про нас кажуть, що ми неввічливі, якщо будемо поводитися нетактовно: галасувати в громадських місцях, читати чужі листи, підслуховувати чужі розмови, нав’язувати свої думки, втручатися в чужі справи. Послухайте порад, якими ви повинні користуватися. Хлопчик Для хлопців завжди дуже радий Я дати ось які поради: Увагу щоб звернуть на себе, Як слід навчитися нам треба Не смикати дівчат за коси, Робити все, що вони попросять. Не будь хвалько і задавака, Не змушуй меншого заплакати. Коли врахуєш ці поради, Вона дружить з тобою рада. Дівчинка У дівчат — свої секрети. Слід їм знати ці куплети, Чисті руки, одяг, щічки, В косах гарні білі стрічки. Все важливе для дівчаток З голови до самих п’яток. Та віддавна й дотепер Цінять правильні манери. А грубити, з кимось битись Для дівчаток не годиться! Звучить грамзапис пісні «Дорогою добра». — Діти, давайте сьогодні на уроці ми складемо ромашку на пелюстках якої напишемо правила моральної поведінки. • Дотримуюсь розпорядку дня. • Вживаю ввічливі слова під час розмови. • Відповідаю за кожен свій вчинок. • Думаю не дише про себе, а й про інших. • До чужої біди я не байдужий. • Радію за успіхи товариша. — Ми живемо в Україні, яка піклується про добробут людини, дитини. І вам, діти, необхідно прагнути бути гідними громадянами своєї Батьківщини. Добро, світло в цьому житті починається з кожного з нас. Якщо кожен буде прагнути стати кращим, рости духовно, то у світі буде більше добра, світла, радості та спокою. Життя дається людині на добрі справи. А зараз, діти, прочитаємо вірші про дружбу, добро, нашу Батьківщину-Україну. 1-й учень Ми є українські, Український славний рід. Дбаймо, друзі, щоб про нас Добра слава йшла у світ. 2-й учень Ти добро лиш твори повсюди. Хай тепло твої повнять груди: Ти посій і доглянь пшеницю, Ти вкопай і почисти криницю. 3-й учень Волю дай, нагодуй пташину, Приласкай і навчи дитину. Бо людина у цьому світі Лиш добро повинна творити! 4-й учень Моя Батьківщина — це злагода й мир, То небо бездонне й чудове. Це пісня чарівна, що лине до зір, Й дитинство моє світанкове. (Лунає пісня «Веселка».) VI. Підсумок уроку Звучить чудова пісня «Веселка». Хай у кожному серці, наче сонячна мрія, заспіває веселка на добро і надію! | |
| |
Переглядів: 6608 | |
Свято, коли весело |
Сюжетна аплікація. Створення композицій до казок |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Безпека на відпочинку. Практична робота: моделювання правильних і неправильни... |
З чого складається комп’ютер |
Всього коментарів: 0 | |