У переддень літніх канікул

УРОК 17

 Тема: У переддень літніх канікул

 Мета: передбачити можливі ситуації на канікулах; вчити учнів правильно в них поводитися; розвивати вміння аналізувати запропоновані ситуації; виховувати бажання бути вихованим у життєвих ситуаціях.

 Обладнання: кросворд, картинки до теми «Літо», таблиця «Літні місяці».

ХІД УРОКУ

I. Організація класу

 Учитель

 Продзвенів уже дзвінок.

 Починається урок,

 То ж і ми часу не гаймо,

 Працювати починаймо.

 II. Повідомлення теми і мети уроку

 — А зараз, діти, ви пригадаєте загадки і прочитаєте слово, яке утвориться у виділеному рядку.

  1. Зимою біле, весною чорне, літом зелене,

Восени жовте і стрижене. (Поле)

  2. Ріжуть мене, в’яжуть мене, б’ють нещадно, колесують, Пройду вогонь і воду; і кінець мій — ніж і зуби. (Хліб)

  3. Новенька посудина, а вся в дірках. (Сито)

  4.У полі-полі, за лісом-лісочком синенький Вогник полум’яніє. (Льон)

 — Прочитайте слово у виділеному рядку. (Літо)

 — Після якої пори року настає літо?

 Розцвітають в луках квіти,

 Зеленіють в лісі віти.

 Все зелене, молоде,

 За весною ... (літо йде).

 — Назвіть літні місяці.

 III. Вивчення нового матеріалу

  1. Вступне слово вчителя.

 — Ось і прийшла довгоочікувана й така жадана літні пора року. Чудова погода, коли яскраво світить сонечко, тішать око своєю буйною зеленню і розмаїттям квітів степи, ліси, луки, ваблять ніжною прохолодою річки, ставки, озера.

 Більшість із вас чекає літо як свята, адже це відпочинок та канікули. Скільки сюрпризів приготувало літо для нас. Воно приваблює своїм теплом.

 Складіть словник на тему «Літо».

 Літо (яке?) ...

 Сонце (яке?) ...

 Небо (яке?) ...

 Явища природи (що буває влітку?) ...

  2. Слухання оповідання В. О. Сухомлинського «Соромно перед соловейком».

 — А зараз уважно послухайте оповідання.

  СОРОМНО ПЕРЕД СОЛОВЕЙКОМ

 Оля й Ліда, маленькі першокласниці, пішли до лісу. Після втомливого шляху вони сіли на траві відпочити і пообідати.

 Витягли із сумки хліб, масло, яєчка. Коли дівчата вже закінчили обідати, недалеко від них сів на дерево соловейко та заспівав.

 Зачаровані прекрасною піснею, Оля та Літа сиділи, боячись поворухнутись.

 Соловейко перестав співати.

 Оля зібрала недоїдки й шматки газети, кинула під кущ.

 Ліда зібрала недоїдки в газету, загорнула й поклала до сумки.

 — Навіщо ти забрала сміття? — запитала Оля. — Це ж у лісі... Ніхто не бачить...

 — Соромно перед соловейком, — тихо відповіла Ліда.

 Бесіда за змістом оповідання.

 — Яка розмова відбулася між подругами?

 — Де дівчатка слухали спів пташки?

 — Як би ви вчинили на місці Люди та Олі?

  3. Робота з прислів’ями.

  • Літній день рік годує

  • Сонечко пригріє — все дозріває.

 — Поясніть значення прислів’їв.

 — Ви сьогодні гарно потрудились, час провести фізкультперерву.

  Візьмемось за руки, підемо на луки,

  Сплетемо віночок, станемо в таночок.

  Ой, котився віночок по лугу —

  Бажаємо щирої дружби.

  Ой, котився віночок по полю —

  Бажаємо щастя і долі.

 — Ой, дітки, ви такі гарні, усміхнені, веселі!

 Адже настає літо, і воно дарує нам дивовижні неповторні запахи. Це запах землі, зеленої густої трави після літньої зливи або медово-пряні аромати квітів у теплі сонячні дні.

  4. Робота над ситуаціями етичного змісту.

 Діти гралися біля річки. Катруся випадково впала в річку. Її товариші почали сміятися. А дівчинка налякалась і хотіла розплакатись. Раптом до неї підійшов Петрик і допоміг вибратися із річки.

 — Чий вчинок ви засуджуєте?

 — А чий вчинок ви схвалюєте?

  5. Творче завдання.

  1) Спробуйте скласти чотиривірш на тему «Літо».

  2) Колективне складання казочки «Хто співає пісню літа?»

 — Діти, я дуже задоволена вами. На сьогоднішньому занятті ви довели, що від вашої поведінки залежить краса лісу і голубінь ріки, квітучі сади, щебетання пташок.

  Ой, літечко-літо, веселеє літо,

  На тебе чекають усі наші діти.

  Уже ми закінчуємо в школі навчатись,

  Підемо до лісу, до річки купатись.

 Немає, діти, для нас кращої землі, ніж наша Україна. Тому любіть її родючу землю, стихію рік, озер, морів, любіть її розлогі ниви та шумні села (міста).

  6. Малювання на тему «Мої літні канікули».

 IV.  Підсумок уроку

 — Як ви можете допомогти природі, людям?

 — Які враження наповнюють ваше серце?

 — Які враження у вас залишаються після уроку?



Джерело: noindex
Категорія: Етика | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2442 | Рейтинг: 0.0/0
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми
Охорона рослин
Природні та рукотворні об'єкти (тіла)
Загальні уявлення про папір та його виробництво. Види паперу. Економне викори...
Чому пташки в'ють гнізда по-різному? Англійська народна казка «Сороче гні...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]