УРОК 33 Тема. Воля людини. Вплив бажань і вчинків на здоров’я Мета: формувати в учнів уявлення првольові якості людини; вчити аналізувати свої вчинки, обирати між «хочу» і «мушу»; виховувати силу волі, відповідальність. ХІД УРОКУ 1. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Здійснення наших бажань — запорука успіху. Але бажання й наміри людина має аналізувати з урахуванням обставин, можливостей для їх реалізації, інтересів інших людей. Для самовдосконалення велике значення має сила волі. Її потрібнвиховувати в собі постійно: не відступай, коли не розв’язується задача. Не вдається відразу — відпочинь і знову берися. Не зумів розібратися сьогодні — розберися завтра. Не знаєш — запитуй, не вмієш — вчися. Роби не тільки те, щхочеться, а перш за все те, щтреба. Читання жарту Петрусь ходив і бурмотів: — Сьогодні те робив я, щхотів! — Щж ти хотів? — спитали в нього. — Та я хотів, щоб не робить нічого. — Чогж хотів Петрусь? — Чи гарне булйогбажання? Чому? — Чи завжди ви робите те, щхочете? — Чи можемми завжди робити тільки те, чогми хочемо? — Щбулб, якби кожен робив тільки те, щвін хоче? (Наприклад: ми прийшли дшколи, а вчитель саме у той час захотів почитати журнал, піти у кіно, поїхати на екскурсію; ми пішли купити хліба, а пекарям захотілося випікати лише тістечка, печиво, торти.) — «Хочу» — це бажання. Але у людей є певні обов’язки, виконання яких допомагає іншим задовольняти свої бажання, потреби. Трапляється так, щдеякі наші бажання важкздійснити, бвони суперечать бажанням інших людей абспільним бажанням групи (сім’ї, класу тощо). Наприклад, щробити, коли хочеться бавитися у дворі, а мама просить допомогти прибрати у квартирі, піти дкрамниці тощо? Для тогщоб мати змогу краще здійснювати свої бажання і задовольняти потреби, слід добре вчитися, багатчитати, набувати різних навичок, зміцнювати своє здоров’я та фізичну силу. Отже, сьогодні поговоримпрбажання й обов’язки, прсилу волі. 2. Робота з підручником (С. 64) — Чи бачили ви коли-небудь, як маленька дитина випрошує нову іграшку у магазині? — Чи були ви свідками неприємногдіалогу між старшою сестрою і батьками прнові черевики для неї? — Чи часом ви самі казали батькам: «Хочу на стадіон, а не дмагазину!», «Хочу пепсі, а не компот!», «Хочу, щоб ти розв’язав мені задачу!»? Розгляньте малюнок. Укладіть за ним речення. — Прщсвідчать слова хлопчика: «Матусю! Можу й сам випрати свої шкарпетки»? — Прщсвідчать слова звернення дівчинки дмами: «Дорога моя! Відпочинь після роботи, а я сама можу прибрати вітальню»? — Прщсвідчать слова учня, звернені двчителя: «Я не розв’язав задачу. Але хочу спробувати ще раз. Впевнений, я можу її розв’язати»? — Прщсвідчать слова друзів одне одному: «Ми можемщодня робити вправи на свіжому повітрі», «Ми можемпідтримати одне одного, коли над нами сміятимуться, щми не куримо, ми не хочемі не будемо. Не тому, щслабаки, а тому, щне хочемо»? — Чи буває так, щне хочеться вставати вранці і йти дшколи, але мусиш, бвсі працюють? — Чи буває так, щне хочеш прибирати у кімнаті, але треба, бмама й так втомлена? — Чи буває так, щне хочеш чистити ввечері свої черевики, але слід, бвранці будеш поспішати, щоб не запізнитися на уроки? — Чи буває так, щне хочеш слухати музику в навушниках, але треба, бу бабусі хворе серце? — Чи буває так, щне хочеш робити ранкову зарядку, але будеш, бзнаєш, щце тобі вкрай потрібно? — Звичайно, можна зробити так, як хочеться. Чому краще зробити не так, як хочеться, а так, як належить? Висновок: якщне хочеш, але все-таки робиш так, як треба, тне лише розрізняєш «хочу», «можу» і «мушу», а ще й умієш контролювати свої дії — керувати собою. Вчитися володіти собою — це значить бути дисциплінованим, вміти організовувати себе, відповідати за свої вчинки. 3. Фізкультхвилинка Гра «Півень і кури» Встати прямо, ноги нарізно, руки опустити. Відвести руки в сторони — вдих, хлопати ними пстегнах — видих. Видихаючи, казати: «Ку-ку-рі-ку, куд-ку-дах, куд-ку-дах». Повторити 3-4 рази. 4.Робота в зошиті (С. 60 № 5) Доповніть таблицю. Поставте відповідні позначки. Я можу Я хочу Я мушу Читання слів за хвилину Списування слів за хвилину Підтягування Стрибки у довжину Біг 30 м Присідання на одній нозі 5. Підсумок уроку — Щзначить вміти володіти собою? — Наведіть приклади з власногжиття, коли у вас не узгоджувалися «хочу», «можу» і «мушу». — Які риси характеру людини важливі для досягнення успіху? | |
| |
Переглядів: 3683 | |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Значення повітря для живої природи |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
Інформаційні процеси. Робота в графічному редакторі Paint. В гостях у Ганнусі |
Декоративна форма й колір. Практична робота «Диво-птах» |
Всього коментарів: 0 | |