УРОК 32 Тема. Самовиховання й самовдосконалення. Розвиток творчих здібностей Мета: формувати уявлення прособистість, становлення особистості; розвивати у дітей бажання дсаморозвитку й самовдосконалення; дати поради учням щодсамовиховання й самовдосконалення; вчити дотримуватися цих порад; виховувати організованість, самостійність, відповідальність. ХІД УРОКУ 1.Вступне слово вчителя. Проблемне запитання Учитель. У сиву давнину слов«особистість» означалмаску, личину, яку одягали клоуни абскоморохи, щоб веселити народ на майданах та вулицях. Тепер слов«особистість» означає духовне багатствлюдини, її неповторність. Та чи можна будь-яку людину назвати особистістю? (Міркування учнів.) 2. Робота з підручником (С. 63) — Щми говоримо, коли народжується дитина? — Чи можемми в цьому випадку сказати, ще народилась особистість? — Скільки часу триває становлення особистості? — Щпотрібнробити, щоб стати особистістю? — Щозначає вдосконалювати власні якості? Висновок: самовдосконалення й саморозвиток триває протягом всьогжиття людини. Учитель. Людина впродовж життя самовдосконалюється. Ми частне можемзмінити ситуацію, але можемзмінити своє ставлення днеї. Зразком може слугувати історія, яку розповів італійський письменник БрунФерреру книзі «Спів польовогцвіркуна: Короткі історії для душі». Один мудрий чоловік не раз казав: — У молодості я був революціонером, і всі мої молитви дБога звучали приблизнтак: « Господи, дай мені сили, щоби змінити світ!» Коли я сягнув зрілогвіку і зрозумів, щминула вже половина могжиття, а я так нічогй не досягнув, тзмінив свою молитву: «Господи, допоможи змінити тих, щмене оточують, мою родину, моїх приятелів, — просив я, — і буду задоволений». Та зараз, коли я вже старий і мої дні вже добігають кінця, починаю розуміти, який я дурень. Тепер моєю єдиною молитвою є прохання: «Господи, даруй мені благодать змінити себе самого». Якби я так молився від початку, тне змарнував би свогжиття. Якби кожен думав прте, щоб змінити самогсебе, тцілий світ став би ліпшим. — Чогпрагнув мудрець у молодості? У зрілому віці? У старості? — Як ви зрозуміли останнє речення: «Якби кожен думав прте, щоб змінити самогсебе, тцілий світ став би ліпшим»? Учитель. Людина не народжується з готовим набором позитивних чи негативних якостей. Їх набуття залежить від оточення: рідних і близьких, друзів, однокласників, вчителів, занять за інтересами, телебачення й багатчогіншого. Але слід запам’ятати головне: людина сама є володарем своєї долі. Потрібнпостійнпрацювати над собою, саморозвиватися й самовдосконалюватися, розвивати чесноти і боротися з недоліками. Гра «Краще всіх» Діти утворюють колі під музику виконують команди педагога, наприклад: потанцювати, зобразити тварину, зробити гімнастику, посміхнутися і т. ін. Той, хткраще за всіх виконає те абінше завдання, одержує красиву намистину (камінчик) досконалості. Можна запропонувати дітям виконати кумедні завдання. Наприклад: хтдовше простоїть на одній нозі, махаючи руками; у когщонайдовша промова. Перемагає той, хтзбере найбільше намистин досконалості. Наприкінці гри педагог обговорює з дітьми, щлюдина повинна докладати зусиль, щоб досягти досконалості в якій-небудь справі. — Чи повинна людина удосконалювати свій характер? Чому? — Щще, окрім характеру, може вдосконалювати людина? (Знання, уміння, майстерність) — Якими якостями повинна володіти людина, щоб прагнути досконалості? — Чи може людина досягти повної досконалості? — Пряку людину говорять, щвона — сама досконалість? — Хтможе допомогти людині вдосконалюватися? — Хтдопомагає вам удосконалюватися? — Закінчіть речення. • Коли мені погано, я... • У мене гарний настрій, коли я... • Я можу довірити свою таємницю... • Для мене спілкування — це... 3. Фізкультхвилинка Гра «Комарики» Школярі виходять із-за парт, спочатку звуконаслідують дзижчання комарів, потім з рухами — їх політ навколголови, рук, ніг, «ловлять» їх оплесками. Наприклад: «Комарик над головою». Діти плещуть у долоні над головою. «Комарик біля вуха» — хлопають біля вуха і т. ін. 4. Робота в зошиті 1)С. 56 № 2. Розгляньте малюнок. Прочитайте. Якому прислів’ю відповідає малюнок? • Життя прожити — не дощову годину перестояти. • Важкв навчанні — легкв бою. • Зі щастя та горя скувалася доля 2)С. 59 № 1. Заповніть таблицю «Звички». --------------------------------- Довідничок: позитивні, негативні, уживання алкоголю, ввічливість, ретельність, грубість, гігієнічні навички, тютюнопаління. 5. Підсумок уроку — Назвіть найважливіші риси свогхарактеру, які вам подобаються абне подобаються. — Поміркуйте, як можна позбутися негативних рис. — Щдля цьогслід зробити? — Щви робите, щоб стати особистістю? — Як ви вдосконалюєте власні якості? — Чому людині потрібнпостійнсамовдосконалюватися? — Які особистісні чесноти формуються протягом усьогжиття? | |
| |
Переглядів: 3413 | |
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни... |
Охорона тварин |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Розпорядок дня учнів і його вплив на здоров'я. Правильна організація роб... |
Об’ємні вироби із природних матеріалів. Виготовлення іграшок із горіхів |
Всього коментарів: 0 | |