УРОК 30 Тема. Позитивні та негативні емоції. Способи подолання негативних емоцій. Практична робота: моделювання ситуацій подолання негативних емоцій Мета: дати учням уявлення премоції та почуття, види і причини їх виникнення; вчити встановлювати взаємозв’язок між здоров’ям та емоційним станом людини, використовувати способи подолання негативних емоцій; виховувати стриманість. ХІД УРОКУ 1. Вступна бесіда — Назвіть складові здоров’я. — Які ознаки характеризують психічну складову здоров’я людини? — Щозначає психе у перекладі з грецької мови? — У чому проявляється психічне здоров’я? — Щтаке духовна складова здоров’я? — Прдуховне здоров’я людини можна дізнатися із... — Щозначає емоція у перекладі з французької мови? — Чому сприяє бадьоре самопочуття, відсутність захворювань? — Щможе бути причиною хвороби? — Назвіть емоції, які, на вашу думку, сприяють здоров’ю чи погіршують його. 2. Робота за підручником Читання тексту на с. 58. — Яким ти буваєш? — Щвиявляють емоції? — Чому сприяють емоції? — Які бувають емоції? — Назвіть позитивні, невизначені та негативні емоції. — Уважнпрочитайте словничок емоцій на с. 59. Назвіть, в якому емоційному стані ви перебуваєте найчастіше. Байдужийзбудженийроздратований вдячнийзніяковілийрозлючений веселийналяканийсамотній впевненийнаполегливийсердитий впертийнедовірливийскромний гордийнетерплячийсором’язливий задоволенийображенийстривожений заздріснийпригніченийсхвильований збентеженийрішучийщасливий — Розподіліть емоції, наведені в словничку, так: позитивні, не-визначені, негативні. Запишіть у зошитах. — Поясніть, чому ви розподілили їх саме так. Учитель. На наш настрій впливають обставини, усе те, щвідбувається з нами і навколнас. Є обставини, які ми можемзмінити, проте є й такі, яких ми змінити не в силі. Як поводитися в такому разі? Чи можна покращити свій настрій? Наприклад, сьогодні вам не щастить, настрій поганий. Як учинити? Варіанти відповідей • Намагатися пригадати щось приємне. • Показати перед дзеркалом щось смішне, веселе. • Послухати музику. • Заспівати, станцювати. • Намалювати карикатуру. • Умитися — змити поганий настрій. • Проспівати своє ім’я в пестливій формі, наприклад Наталочка, Натуся. • Головне — переконати себе, щяк візьмешся дякоїсь справи, на душі полегшає. — Розгляньте малюнок на с. 59. — Чому емоції, почуття, настрій не виникають самі псобі? — Які поради допоможуть вам зрозуміти й контролювати свої емоції? — Чому здоров’я людини значною мірою залежить від її емоційногстану? — Як позитивні емоції впливають на здоров’я? — Щзагрожує людині, яка постійнвідчуває негативні емоції? — Для чогважливвчитися контролювати свої емоції з дитинства? — Розгляньте малюнок на с. 60. Розкажіть, щвідчуває зображена дівчинка та діти у дворі. — Використайте поради щодконтролю емоцій у спілкуванні з другом, рідними. — Щтаке почуття? — Як почуття позитивнвпливають на людину? — Які поради допоможуть зрозуміти власні почуття та почуття інших людей? — Чому не треба соромитися своїх почуттів? — Чому треба не боятися сказати прте, щти відчуваєш, щтебе хвилює? — Чому треба говорити прсвої почуття від власногімені, використовуючи займенник «Я»? — Закінчіть речення: • Я боюся... • Я радію... • Мене засмучує... • Мені подобається... • Мене бентежить... — Чому важливнавчитися сприймати й розуміти почуття друзів? — Які поради допоможуть вам навчитися сприймати й розуміти почуття друзів? — Чому треба навчитися уважнслухати друга? — Чому треба правильнрозуміти почуття друга, не боятися перепитати його? — Чому треба слухати друга зі співчуттям, розумінням? — Коли ви радієте? Якогкольору може бути радість? (Радість виграє різними кольорами.) — На щвона може бути схожа? (На салют, яскраві променисті самоцвіти тощо) — Якогкольору, на твою думку, емоції: радість, гнів, любов, заздрість, сором, страх, цікавість, задоволення, образа? Які емоції ви переживаєте найчастіше, якщо: • батьки заборонили вийти погуляти; • учитель не запитав на уроці; • не подобається оцінка за контрольну роботу; • мама похвалила за вимиту підлогу? — Прочитайте речення. Щвідчуває людина, коли так думає? Скористайтеся підказкою: розчарування, радість, гордість, впертість, заздрість, задоволення, завзяття. • Зі мною ніхтне хоче дружити. • Навіщмені з ними дружити? Мені й самому добре! • Наступногразу обов’язковзроблю все значнкраще. • Як добре, щя дружу з цією дівчинкою! • Я — найкращий! Навколчудова природа! Прекрасні люди! • Він завжди все робить краще, ніж я! • Ні, я все однзроблю по-своєму. — Візьміть сімейний альбом. Оберіть фотографію з кількома особами. Розкажіть премоційний стан кожного. Запропонуйте дітям розповісти прситуації, щзумовили їх гарний настрій. Добирання символів двисловів: • «гарний настрій» (веселка, салют, яскраві самоцвіти); • «поганий настрій» (грозова хмара, пістрява, парасольки темногкольору тощо). 3. Фізкультхвилинка. Вправа на саморегуляцію «Візьми себе в руки» Як тільки відчуєш, щтебе щось дратує абхочеться кого-не-будь стукнути, є досить простий спосіб довести собі свою силу: обхопи долонями лікті й сильнпритисни руки дгрудей — це поза стриманої людини. 4. Робота в зошиті (С. 54-56) 1)№ 2. Розгляньте малюнки. Згадайте зображені казки. Чому розсердилися Крокодил Гена, ведмеді, Мийдодір? 2)№ 1. Розгляньте малюнки на с. 54. У цих будиночках живуть гноми: Веселунчик, Сумненький, Буркунчик, Боюнчик, Дивунчик. У якому будиночку хтз них живе? Покажіть стрілками. 3)№ 3. Практична робота «Виражаємсвої емоції та почуття». Гра «Тренування емоцій» — Позлись, як: • дитина, у якої забрали яблуко; • два барани на мості; • людина, яку вдарили. — Злякайся, як: • дитина, щзагубилася в лісі; • заєць, щпобачив вовка; • кошеня, на яке гавкає собака. — Насупся, як: • осіння хмара; • сердита людина; • зла чарівниця. — Посміхнись як: • кіт на сонці; • Буратіно; • весела дитина; • людина, яка побачила диво. — Утомись, як: • татпісля роботи; • людина, щпіднімає щось важке; • мураха, яка притягнула велику муху. — Відпочинь, як: • турист, щзняв важкий рюкзак; • дитина, яка довгпрацювала й допомагала мамі; • воїн, щвтомився після тривалої битви. 4)№ 4. Назвіть приємні відчуття. Розгляньте малюнки. «Покладіть» приємні відчуття у надійні місткості, щоб дістати їх, коли забажаєте. Підпишіть і прикрасьте етикетки. 5) № 1. Розгляньте ситуації, зображені на с. 56. Оцініть їх. • Хлопчик Васильквипадковзламав вимикач телевізора. Він злякався, щмама покарає. Васильксказав, щвимикач зламав менший брат. Братика покарали. Старшому брату сталдуже соромно. • Сергійкна уроці впустив олівець. Учителька спитала: «Сер-гійко, чому ти вовтузишся під партою, наче повзун?» Одразу всі в класі почали називати йогПовзуном... • Коли Іванкхотів дати щоденник на оцінку, тпомітив, щмама забула підписати його. Він швиденькпідписався замість неї, щоб не булнеприємностей. Але вчителька сказала: «Іванко, це — злочин, підписуватись чужим ім’ям. Дтогж, ти неправильннаписав ім’я своєї мами». Усі діти засміялись. 6) Практична робота «Подолання неприємностей». — Розгляньте малюнки дказок на с. 57. Які це казки? Коли герої цих казок переживають горе? Як вони подолали горе? 7) № 4. Гра «У страху очі великі». — Розгляньте малюнки. Дяких вони зроблені творів? — Чому страх виявився сильнішим за дітей? — Чому Наф-Наф не боявся страшногзвіра? 8)№ 5. Навчайтеся жартувати за напружених обставин. Придумайте відповідь зі смішинкою у ситуаціях. • Тебе ненавмисне штовхнули. • Ти спізнився на поїзд. • У тебе відірвалася підошва. 5. Підсумок уроку — Які бувають емоції? — У чому вони проявляються? — Чому одні емоції називаються позитивними, а інші — негативними? — Які поради допоможуть вам зрозуміти й контролювати свої емоції? | |
| |
Переглядів: 4541 | |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Г. Демченко «Калинка». Загадки |
Водойми України |
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ... |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
Всього коментарів: 0 | |