💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Позитивні та негативні емоції. Способи подолання негативних емоцій. Практична робота: моделювання ситуацій подолання негативних емоцій

УРОК 30

Тема. Позитивні та негативні емоції. Способи подолання негативних емоцій. Практична робота: моделювання ситуацій подолання негативних емоцій

Мета: дати учням уявлення премоції та почуття, види і причини їх виникнення; вчити встановлювати взаємозв’язок між здоров’ям та емоційним станом людини, використовувати способи подолання негативних емоцій; виховувати стриманість.

ХІД УРОКУ

1. Вступна бесіда

— Назвіть складові здоров’я.

— Які ознаки характеризують психічну складову здоров’я людини?

— Щозначає психе у перекладі з грецької мови?

— У чому проявляється психічне здоров’я?

— Щтаке духовна складова здоров’я?

— Прдуховне здоров’я людини можна дізнатися із...

— Щозначає емоція у перекладі з французької мови?

— Чому сприяє бадьоре самопочуття, відсутність захворювань?

— Щможе бути причиною хвороби?

— Назвіть емоції, які, на вашу думку, сприяють здоров’ю чи погіршують його.

2. Робота за підручником

Читання тексту на с. 58.

— Яким ти буваєш?

— Щвиявляють емоції?

— Чому сприяють емоції?

— Які бувають емоції?

— Назвіть позитивні, невизначені та негативні емоції.

— Уважнпрочитайте словничок емоцій на с. 59. Назвіть, в якому емоційному стані ви перебуваєте найчастіше.

Байдужийзбудженийроздратований

вдячнийзніяковілийрозлючений

веселийналяканийсамотній

впевненийнаполегливийсердитий

впертийнедовірливийскромний

гордийнетерплячийсором’язливий

задоволенийображенийстривожений

заздріснийпригніченийсхвильований

збентеженийрішучийщасливий

— Розподіліть емоції, наведені в словничку, так: позитивні, не-визначені, негативні. Запишіть у зошитах.

— Поясніть, чому ви розподілили їх саме так.

Учитель. На наш настрій впливають обставини, усе те, щвідбувається з нами і навколнас. Є обставини, які ми можемзмінити, проте є й такі, яких ми змінити не в силі. Як поводитися в такому разі? Чи можна покращити свій настрій?

Наприклад, сьогодні вам не щастить, настрій поганий. Як учинити?

Варіанти відповідей

• Намагатися пригадати щось приємне.

• Показати перед дзеркалом щось смішне, веселе.

• Послухати музику.

• Заспівати, станцювати.

• Намалювати карикатуру.

• Умитися — змити поганий настрій.

• Проспівати своє ім’я в пестливій формі, наприклад Наталочка, Натуся.

• Головне — переконати себе, щяк візьмешся дякоїсь справи, на душі полегшає.

— Розгляньте малюнок на с. 59.

— Чому емоції, почуття, настрій не виникають самі псобі?

— Які поради допоможуть вам зрозуміти й контролювати свої емоції?

— Чому здоров’я людини значною мірою залежить від її емоційногстану?

— Як позитивні емоції впливають на здоров’я?

— Щзагрожує людині, яка постійнвідчуває негативні емоції?

— Для чогважливвчитися контролювати свої емоції з дитинства?

— Розгляньте малюнок на с. 60. Розкажіть, щвідчуває зображена дівчинка та діти у дворі.

— Використайте поради щодконтролю емоцій у спілкуванні з другом, рідними.

— Щтаке почуття?

— Як почуття позитивнвпливають на людину?

— Які поради допоможуть зрозуміти власні почуття та почуття інших людей?

— Чому не треба соромитися своїх почуттів?

— Чому треба не боятися сказати прте, щти відчуваєш, щтебе хвилює?

— Чому треба говорити прсвої почуття від власногімені, використовуючи займенник «Я»?

— Закінчіть речення:

• Я боюся...

• Я радію...

• Мене засмучує...

• Мені подобається...

• Мене бентежить...

— Чому важливнавчитися сприймати й розуміти почуття друзів?

— Які поради допоможуть вам навчитися сприймати й розуміти почуття друзів?

— Чому треба навчитися уважнслухати друга?

— Чому треба правильнрозуміти почуття друга, не боятися перепитати його?

— Чому треба слухати друга зі співчуттям, розумінням?

— Коли ви радієте? Якогкольору може бути радість? (Радість виграє різними кольорами.)

— На щвона може бути схожа? (На салют, яскраві променисті самоцвіти тощо)

— Якогкольору, на твою думку, емоції: радість, гнів, любов, заздрість, сором, страх, цікавість, задоволення, образа?

Які емоції ви переживаєте найчастіше, якщо:

• батьки заборонили вийти погуляти;

• учитель не запитав на уроці;

• не подобається оцінка за контрольну роботу;

• мама похвалила за вимиту підлогу?

— Прочитайте речення. Щвідчуває людина, коли так думає?

Скористайтеся підказкою: розчарування, радість, гордість, впертість, заздрість, задоволення, завзяття.

• Зі мною ніхтне хоче дружити.

• Навіщмені з ними дружити? Мені й самому добре!

• Наступногразу обов’язковзроблю все значнкраще.

• Як добре, щя дружу з цією дівчинкою!

• Я — найкращий! Навколчудова природа! Прекрасні люди!

• Він завжди все робить краще, ніж я!

• Ні, я все однзроблю по-своєму.

— Візьміть сімейний альбом. Оберіть фотографію з кількома особами. Розкажіть премоційний стан кожного.

Запропонуйте дітям розповісти прситуації, щзумовили їх гарний настрій.

Добирання символів двисловів:

• «гарний настрій» (веселка, салют, яскраві самоцвіти);

• «поганий настрій» (грозова хмара, пістрява, парасольки темногкольору тощо).

3. Фізкультхвилинка. Вправа на саморегуляцію

«Візьми себе в руки»

Як тільки відчуєш, щтебе щось дратує абхочеться кого-не-будь стукнути, є досить простий спосіб довести собі свою силу: обхопи долонями лікті й сильнпритисни руки дгрудей — це поза стриманої людини.

4. Робота в зошиті (С. 54-56)

1)№ 2. Розгляньте малюнки. Згадайте зображені казки. Чому розсердилися Крокодил Гена, ведмеді, Мийдодір?

2)№ 1. Розгляньте малюнки на с. 54. У цих будиночках живуть гноми: Веселунчик, Сумненький, Буркунчик, Боюнчик, Дивунчик. У якому будиночку хтз них живе? Покажіть стрілками.

3)№ 3. Практична робота «Виражаємсвої емоції та почуття». Гра «Тренування емоцій»

— Позлись, як:

• дитина, у якої забрали яблуко;

• два барани на мості;

• людина, яку вдарили.

— Злякайся, як:

• дитина, щзагубилася в лісі;

• заєць, щпобачив вовка;

• кошеня, на яке гавкає собака.

— Насупся, як:

• осіння хмара;

• сердита людина;

• зла чарівниця.

— Посміхнись як:

• кіт на сонці;

• Буратіно;

• весела дитина;

• людина, яка побачила диво.

— Утомись, як:

• татпісля роботи;

• людина, щпіднімає щось важке;

• мураха, яка притягнула велику муху.

— Відпочинь, як:

• турист, щзняв важкий рюкзак;

• дитина, яка довгпрацювала й допомагала мамі;

• воїн, щвтомився після тривалої битви.

4)№ 4. Назвіть приємні відчуття. Розгляньте малюнки. «Покладіть» приємні відчуття у надійні місткості, щоб дістати їх, коли забажаєте. Підпишіть і прикрасьте етикетки.

5) № 1. Розгляньте ситуації, зображені на с. 56. Оцініть їх.

• Хлопчик Васильквипадковзламав вимикач телевізора. Він злякався, щмама покарає. Васильксказав, щвимикач зламав менший брат. Братика покарали. Старшому брату сталдуже соромно.

• Сергійкна уроці впустив олівець. Учителька спитала: «Сер-гійко, чому ти вовтузишся під партою, наче повзун?» Одразу всі в класі почали називати йогПовзуном...

• Коли Іванкхотів дати щоденник на оцінку, тпомітив, щмама забула підписати його. Він швиденькпідписався замість неї, щоб не булнеприємностей. Але вчителька сказала: «Іванко, це — злочин, підписуватись чужим ім’ям. Дтогж, ти неправильннаписав ім’я своєї мами». Усі діти засміялись.

6) Практична робота «Подолання неприємностей».

— Розгляньте малюнки дказок на с. 57. Які це казки?

Коли герої цих казок переживають горе? Як вони подолали горе?

7) № 4. Гра «У страху очі великі».

— Розгляньте малюнки. Дяких вони зроблені творів?

— Чому страх виявився сильнішим за дітей?

— Чому Наф-Наф не боявся страшногзвіра?

8)№ 5. Навчайтеся жартувати за напружених обставин. Придумайте відповідь зі смішинкою у ситуаціях.

• Тебе ненавмисне штовхнули.

• Ти спізнився на поїзд.

• У тебе відірвалася підошва.

5. Підсумок уроку

— Які бувають емоції?

— У чому вони проявляються?

— Чому одні емоції називаються позитивними, а інші — негативними?

— Які поради допоможуть вам зрозуміти й контролювати свої емоції?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 4541 | Рейтинг: 0.0/0
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня
Г. Демченко «Калинка». Загадки
Водойми України
Ми і природа. Поняття про навколишнє природне середовище. Взаємодія людини і ...
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]