УРОК27 Тема. Дорожньо-транспортні пригоди (ДТП) Мета: вчити учнів називати причини виникнення ДТП; встановлювати взаємозв’язок між ДТП і порушенням правил дорожньогруху; виховувати дисциплінованість пішохода. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакат «Безпека на дорозі». ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. Кількість нещасних випадків на дорогах, на жаль, не зменшується, а зростає. Сумним є те, щнайчастіше під колеса автомобілів потрапляють діти. Тобі, напевно, не раз доводилося бачити, як спритнвивертаються від машин герої кінофільмів. Вони легквстрибують на капот, перекочуються, роблять неймовірні акробатичні вправи. Але в реальному житті навряд чи вдасться повторити трюки, щроблять каскадери в кіно. Це й не потрібно. Є інший спосіб уникнути зіткнення з автомобілем. Цей спосіб надійний і доступний кожному — необхідндотримуватись правил безпечногповодження на вулицях. Через свою неуважність і недисциплінованість діти отримують важкі травми (поранення черепа, таза, хребта, нижніх кінцівок, розриви внутрішніх органів тощо) чи навіть гинуть під колесами автомобілів. За дотриманням правил дорожньогруху стежать працівники одногз підрозділів міліції — Державної автомобільної інспекції (ДАІ). Команди інспектора ДАІ повинні виконувати всі водії і пішоходи. Деякі пішоходи вважають, щзабезпечення безпеки дорожньогруху повністю залежить від водія і щтільки він повинен застосовувати усі засоби, які виключають можливість виникнення дорожньо-транспортних пригод. Такі міркування помилкові. Правила дорожньогруху визначають конкретні обов’язки пішоходів. Щоб уникнути дорожньо-транспортних пригод, пам’ятайте і виконуйте такі правила: 1)Якщзібрався переходити вулицю (дорогу), обов’язковзупинися на краю тротуару (узбіччя) біля проїжджої частини. Пере- конайся, щтранспорту поблизу немає, і тільки тоді спокійнпереходь дорогу. У жодному разі не біжи! 2) Переходь вулицю тільки на зелений сигнал світлофора. Перш ніж зійти з тротуару, переконайся, щтранспорт зупинився. 3) Не переходь дорогу відразу після виходу з транспорту. Тротуаром дійди дпішохідногпереходу абперехрестя і тільки там переходь проїжджу частину. Якщвони відсутні, дочекайся від’їзду транспорту від зупинки, переконайся у безпеці та переходь дорогу. 4) Користуйся підземними і надземними пішохідними переходами. Там, де вони відсутні, переходь вулицю в місцях, позначених дорожньою розміткою типу «зебра» абзнаком «Пішохідний перехід». — Безперечно, ви не застраховані від непередбачених складних ситуацій, але якщвиконуватимете всі названі умови, твони гарантуватимуть вам безпечне та спокійне пересування у надзвичайннасиченому транспортом сучасному світі. 2. Робота за підручником (С. 122-124) — Щтаке ДТП? — Хттравмується під час ДТП? — Уважнрозгляньте малюнки на с. 122-123. Подумайте і скажіть, щможе статися у зображених на них випадках. — Розгляньте малюнок на с. 124. Уявіть себе автоінспектором. Які правила дорожньогруху порушують діти на майданчику? — Прякі правила дорожньогруху ви нагадаєте пішоходам? — З яких причин найчастіше трапляються нещасні випадки на дорогах? 3. Фізкультхвилинка Сірий котик міцнспав, Навіть пісню не співав. Та нарешті стрепенувся І довкола озирнувся. Став смачненькпотягатись І чистенькумиватись. Порозчісував він вуса Довгі-довгі, русі-русі. Зуби й кігті нагострив Й дкомірчини побрів, Буде мишку полювати І доброберігати. Й ми, як котик, відпочили, Щоб зміцніли наші сили. (Л. Кондрацька) 4. Робота в зошиті (С. 45-46) 1) № 2. Розгляньте малюнки і дайте оцінку діям дітей. 2)№ 4. Допоможіть дітям знайти безпечний спуск з гори на санчатах. 3) № 1. Знайдіть правильні відповіді та обґрунтуйте їх (С. 46). Назвіть причини травматизму дітей. а) Ігри на проїжджій частині; б) перехід проїжджої частини у встановленому місці; в) порушення правил дорожньогруху водіями; г) порушення правил обходу транспортних засобів. 4) № 5. Прочитайте випадки ДТП. Дайте оцінку діям дітей. Випадок 1 Сталося це вранці, якраз у годину «пік», коли багатлюдей вирушають у своїх справах: діти — дшколи, дорослі — на роботу. Хлопчик, учень 4-гкласу дуже поспішав, щоб не запізнитися на урок. Вистрибнув із автобуса, глянув ліворуч — і мерщій через дорогу. Але він не помітив, щз-за рогу будинку виїхав легковий автомобіль. Водій побачив хлопчика, коли зупинити машину вчаснвже булнеможливо. Заскрипіли гальма, та машина продовжувала рух. Водій спробував взяти ліворуч, але там — зустрічний потік транспорту... Із важкими травмами хлопчика забрала «швидка». Над ним довг«чаклували» лікарі. А от водія врятувати не вдалося. Випадок 2 Петрик добре знав правила поведінки на вулиці, але не завжди їх дотримувався. Дорогою їхала вантажна машина. Петрик вирішив покататися на ній. Причепився дзадньогборту і поїхав. Раптом машина різкзупинилася. Петрик не втримався і впав. Сталося нещастя. Лише через три місяці Петрика виписали з лікарні. Усе літвін ходив на милицях. Йогдрузі купалися, їздили на велосипедах, гралися на подвір’ї, веселсміялися, а Петрик сидів удома. Він сам себе покарав. 5. Підсумок уроку — Щтаке ДАІ і ДТП? — Які причини дорожньо-транспортних пригод вам відомі? — Якими є наслідки дорожньо-транспортних пригод? — Які правила слід виконувати, щоб уникнути ДТП? — Чи перебігаєте ви дорогу перед машинами, щрухаються? — Чи переходите ви дорогу у недозволених місцях та на червоне світлсвітлофора? — Чи виходите ви несподіванна дорогу із-за машин, щстоять? | |
| |
Переглядів: 4607 | |
Водойми України |
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення |
Київ — столиця України |
Що можна навчитись самому |
Силуетно-площинне зображення дерев і птахів. Практична робота «Як живеться ва... |
Всього коментарів: 0 | |