УРОК 21 Тема. Безпека руху пішоходів. Сигнали світлофора й регулювальника дорожнього руху Мета: поглибити знання учнів про правила пішохідного руху, про світлофори та їх призначення; вчити розпізнавати сигнали регулювальника; виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі. На уроці можна використати демонстраційні матеріали видавництва «Ранок», зокрема плакати «Безпека на дорозі». ХІД УРОКУ 1. Робота із загадкою Стална краю вулиці Опудалз трьома очима, На одній нозі. Де машини рухаються, Де зійшлись шляхи, Допомагає вулицю Людям перейти. Щоб тобі допомогти Небезпечний шлях пройти, Там щоденні щоночі Триколірні чатують очі. Тебе вони не підведуть, Завжди безпечну вкажуть путь. (Світлофор) 2. Повідомлення вчителя Учитель. Перший вуличний світлофор з’явився у Лондоні 1868 року. Винайшов йоганглійський інженер Найт. Перший світлофор був механічним: кольорові сигнали змінював черговий поліцейський, який стояв поруч. Перш ніж увести світлофор у дію, у газетах Лондона були докладнописані правила дорожньогруху, з яких люди дізналися, щозначає червоний колір, а щ— зелений. Жовтогкольору тоді не булвзагалі. Пізніше дсвітлофора додали ще й гасовий ліхтар, завдяки якому кольори були помітні й уночі. Але одногразу ліхтар вибухнув, смертельнпоранивши поліцейського, щстояв поруч. Після цьогвипадку світлофор зник із вулиць на цілих 50 років. Вдруге світлофор з’явився 1914 року в американському місті Клівленді. Цьогразу він був уже електричний, але все однмав лише два кольори — червоний і зелений. Жовтий колір додали лише 1918 року. У нашій країні він з’явився 1924 року. — Яке призначення світлофора в наш час? — Де встановлюють світлофори? — Які бувають світлофори? 3. Робота за підручником (С. 98-101) — У якому місці можна переходити дорогу? — Як треба переходити дорогу, на якій розміткою «зебра» не позначенпішохідний перехід? — Коли треба бути особливуважним при переході дороги? Чому? — Розгляньте малюнки на с. 99. — Розкажіть за малюнками, як слід переходити залізничну колію, дорогу в селі, обходити транспорт. Відгадування загадки прсвітлофор (С. 100). — Чим відрізняються світлофори для пішоходів від транспортних? — Яку особливість мають сучасні транспортні світлофори? — Для когпризначені додаткові секції, розташовані поруч із «зеленим вічком»? — Як подаються сигнали у додаткових секціях? — Розгляньте малюнки на с. 100. — У якому напрямі мають їхати автомобілі? — Щмає зробити водій у таких випадках? — Яке правилдорожньогруху іноді порушують водії? — Дчогце зобов’язує пішоходів? — Чи є зображені у підручнику світлофори поблизу вашої школи чи будинку? — Хткерує рухом, якщсвітлофор виходить з ладу? — Відгадайте загадку. Хтстоїть на мостовій І лиш руку піднесе — Всі навколзнають: «Стій!» — Підкоря собі він все? Щтримає вартовий? Щбез слів говорить: «Стій!»? (Регулювальна паличка) — Хттакий регулювальник? — Доберіть синоніми дцьогслова. (Постовий, вартовий, державний автоінспектор, працівник ДАІ) — Чим він сигналізує? Учитель. Паличка в руці регулювальника керує рухом. Вона називається жезл. Кожен сигнал регулювальника — це наказ водіям та пішоходам: «Стій», «Проїжджай», «Повертай праворуч чи ліворуч». Різні накази — різні жести. Іноді буває, щводії свідомчи випадковне помічають жестів регулювальника. Тоді на допомогу вартовому порядку приходить сюрчок. Різкий звук сюрчка перекриває вуличний гамір, змушуючи порушників зупинитися. Регулювальник спілкується з пішоходами і водіями за допомогою жестів. Треба знати значення сигналів регулювальника. — Розгляньте малюнки на с. 101. Розкажіть, з якими сигналами світлофора збігаються сигнали регулювальника. — Якщна перехресті працюють і світлофор і регулювальник, тоді чиї сигнали головні? — Як ви вчините у такій ситуації: на світлофорі горить зелене світло, а регулювальник забороняє перехід? Обґрунтуйте свою думку. 4. Фізкультхвилинка метелики Погляньте, погляньте, яка благодать! Дивіться: метелики з неба летять! Квітки повмирали усюди надворі,— Морозець малює на шибках узори... Картинкою гарною стане віконце, Як трошки поблискає золотом сонце. Погляньте, погляньте, яка благодать: Метелики з неба летять і летять. 5. Робота в зошиті (С. 36-37) 1) № 2. Вікторина «Дорожня розмітка». • Щтаке дорожня розмітка? • Яка зебра допомагає перейти через дорогу? • Який острівець існує прямна дорозі? • Які функції у цих дорожніх помічників? 2) № 3. Розгляньте малюнки. Чому діти не переходять дорогу? Чи правильнчинять діти? Чому? 3) № 4. Конкурс «Юні регулювальники». Розгляньте малюнки. Щозначають сигнали регулювальника? Жести та положення регулювальника означають: 1. Руки витягнуті в сторони, опущені, абправа рука зігнута перед груддю: • з лівогта правогбоку від регулювальника рух пішоходів. (заборонений); • зі сторони грудей та спини рух пішоходам. (дозволено). 2. Права рука витягнута вперед: • пішоходам. (дозволяється) переходити дорогу за спиною регулювальника. 3. Рука піднята вгору: • рух пішоходам. (заборонений). Довідничок: дозволяється, заборонений, дозволено, заборонений. 4)№ 5. Вивчення вірша. Життя — найдорожче, щє у людини. Дорослий цінує життя і дитина. І з тим, щоб життя розквіталусюди, Розумні придумали правила люди. Бувають складні, а бувають прості. На правила мають зважати усі. Тому для здоров’я і тіла, і духу Дотримуйся правил дорожньогруху. (О. Чеботарьов) 6. Підсумок уроку — Які бувають світлофори? — Яку особливість мають сучасні транспортні світлофори? — Де найчастіше стоїть регулювальник? — Яку роботу він виконує? — Щдопомагає йому зупинити машини чи пішоходів? | |
| |
Переглядів: 5669 | |
Що вивчає курс «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Практична ... |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Чим ми бачимо |
Вітальна листівка до дня матері |
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів» |
Всього коментарів: 0 | |