УРОК 10-11 Тема. Стосунки зі старшими й молодшими. Образливі слова й глузування. Знайомства з людьми. Вибір людей для спілкування. Практична робота: рольова гра «Будьмо знайомі!» Мета: сприяти усвідомленню дітьми цінності людськогспілкування; вдосконалювати навички культури спілкування; розповісти прнегативний вплив на здоров’я образливих слів, глузування; виховувати навички шанобливого ставлення джінок і дівчаток. ХІД УРОКУ 1.Вступне слово вчителя Учитель. Щодня ви спілкуєтесь з різними людьми. Це ваші рідні, сусіди, однокласники, друзі, знайомі й незнайомі люди. Всі вони різні, по-різному ставляться двас. 2.Робота за підручником (С. 43-44) Читання тексту. — Як слід спілкуватися з людьми, щоб вони не ображалися на вас? — Пригадайте правилспілкування, яким користуються здавна. — А ви завжди користуєтесь цим правилом? — Читання оповідання прсвяткування дня народження Марини. — Розгляньте малюнок на с. 44. — Хтприйшов на день народження Марини? — Поміркуйте, чому святв Марини булневеселим. — Яких помилок припустилася Марина? — Щви зробили б на місці дівчинки? — Як спілкуються дівчатка і хлопчики у нашому класі? — Як ви розумієте прислів’я: «Гостре словечкколе сердечко»? — Чому часом дівчатка вважають хлопчиків нецікавими? — Чому іноді хлопчики не можуть зрозуміти проблем дівчаток? — Які є справи, щнеобхідні можна робити разом? — Чи може надійний друг бути і хлопчиком і дівчинкою? • Укладання правил для хлопців. 1) Не ображати дівчат і не глузувати з них. 2) Поступатися дівчатам місцем. 3) Допомагати нести важкі речі. 4) Заступатися за дівчат, не дозволяти їх кривдити. 5) Робити дівчаткам гарні компліменти. • Укладання правил для дівчат. 1) Не обзивати хлопців. 2) Обговорювати з хлопцями прочитані книжки. 3) Допомагати хлопцям прибирати робоче місце. 4) Просити в хлопців допомоги. 5) Радіти за гарні вчинки хлопців. — Чому особливої пошани заслуговують мами, бабусі, сестрички — всі жінки? — За якої умови жінки можуть упоратися з усіма справами і залишатися гарними й добрими? Учитель. Чоловіки — опора сім’ї та суспільства. На їхні плечі лягає найважливіша і найвідповідальніша праця. Чоловік повинен бути сильним і мужнім. На жінку покладена найважливіша у світі місія — продовження людськогроду. Від жінки залежить, чи буде оселя затишна і привітна, а діти — добре виховані, ситі й доглянуті. Отже, і жінка і чоловік у сім’ї відіграють однакову роль. Хлопчики повинні готуватися стати сильними і мужніми, щоб у майбутньому бути опорою сім’ї. Вони мають по-лицарськи ставитись ддівчаток, допомагати їм і завжди їх захищати. А дівчатка, у свою чергу, мають піклуватися прхлопчиків. 3. Фізкультхвилинка ПОДОРОЖ ДЛІСУ Петрик йшов, йшов, йшов(Ходінняна місці.) І суницю знайшов.(Нахилитися вперед.) З’їв і далі пішов.(Показати.) Петрик йшов, йшов, йшов І горішок знайшов. Підняв і далі пішов. Петрик йшов, йшов, йшов І грибочок знайшов, Поклав у корзинку Й додому пішов. 4. Робота в зошиті (С. 14-16) 1) № 3. Дайте поради. • Оленка не хоче сидіти з Мишком за однією партою. Щвідчуває Мишко? Чи має рацію Оленка? • Сергійкзнову смикнув Ніну за косу. Вона погналася за ним, щоб вдарити. Щможна порадити Ніні та Сергійкові? • Аліна з Наталкою постійншушукаються, навіть тоді, коли поруч інші діти. Оцініть поведінку дівчат. 2) № 4. Поясніть прислів’я. • Стався дінших так, як хотів би ти, щоб вони дтебе ставилися. • Сварка ддобра не приводить. • Бійкою правий не будеш. • Принижуючи інших, сам принижуєшся. • Не смійся з іншого, щоб тобі не бултого. 3) № 5. Позначте правила, яких ви дотримуєтесь. Правила взаємин молодших школярів зі старшими Виявляй повагу дстарших учнів. Вони мають більший життєвий досвід, більше знають. У спілкуванні зі старшими будь стриманим, ввічливим, не втручайся у розмову. Не намагайся нав’язатись у товариші дстаршокласників, адже, як правило, у вас різні вікові інтереси. Якщвиникне складна ситуація, звертайся пдопомогу дстарших школярів, не забувай пр«чарівні слова» (будь ласка, спасибі). Не бери прикладу зі старших учнів, які порушують дисципліну в школі, поганповодяться з людьми, говорять грубі слова, мають шкідливі звички. 4) № 6. Виберіть декілька правильних відповідей. Правила взаємин старших та молодших школярів: а) вигадувати прізвиська; б) захищати; в) не кривдити; г) насміхатися. 5) № 7. Позначте правила, яких ви дотримуєтесь (С. 16). На вулиці намагаюсь не привертати уваги перехожих своїм неохайним виглядом абгамірливою та задирливою поведінкою. У магазині дотримуюсь правил черги та чемногповодження. У транспорті пам’ятаю прстарших і молодших, намагаюся виявляти свою увагу дних. У театрі, бібліотеці, музеї дотримуюсь тиші, поважаю увагу оточуючих двистави, книг, творів мистецтва. 6) № 8. Практична робота. Рольова гра «Будемзнайомі» Прочитайте поради для встановлення контактів між людьми. Доповніть їх. • Визначте спільні інтереси і починайте розмову на цю тему. • Розповідь повинна зацікавити співрозмовника та бути короткою. • Потрібнбагатчитати. Книжки — невичерпне джерелцікавих тем для розмов, спілкування. • Значну роль відіграє добір слів. Хтбагатчитає — багатдобрих слів має. • Не вживай грубих, вульгарних слів. Учитель. Запам’ятайте мудру пораду швейцарськогписьменника Лафатера: «Якщхочеш бути розумним, навчися розумнзапитувати, уважнслухати, спокійнвідповідати. Закінчуй говорити, коли більше нічогсказати». 5. Тест «Чи приємнз тобою спілкуватися?» Відповідайте лише «Так» чи «Ні». Відповіді записуйте поряд із запитаннями. 1) Ти бажаєш більше слухати, ніж говорити? 2) Ти завжди можеш знайти тему для спілкування навіть з незнайомою людиною? 3) Ти завжди уважнслухаєш співрозмовника? 4) Чи любиш ти давати поради? 5) Якщтема розмови тобі нецікава, чи будеш ти показувати це співрозмовникові? 6) Тебе дратує, коли тебе не слухають? 7) У тебе є власна думка на кожне питання? 8) Якщтема розмови тобі незнайома, чи будеш ти її розвивати? 9) Ти любиш бути у центрі уваги? 10) Чи є принаймні три питання, з яких ти маєш ґрунтовні знання? 11) Чи добрий ти оратор? Ключ дтесту Якщви відповіли «Так» на запитання 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11, можете зарахувати собі подному балу за кожну відповідь, щзбіглася. А тепер підрахуйте і запишіть кількість балів. 1-3 бали. Важксказати, абти мовчун, з якогне витягнеш ані слова, абти настільки комунікабельний, щтебе бажають уникати, але факт є фактом: спілкуватися з тобою не завжди приємно, але завжди важко. Тобі слід над цим подумати. 4-9 балів. Ти, мабуть, не дуже комунікабельна людина, але завжди уважний та приємний співрозмовник, хоча можеш бути дуже неуважним, коли не в гуморі, але в такі хвилини ти не потребуєш великої уваги дсвоєї персони від людей. 9-11 балів. Ти, мабуть, одна з найприємніших у спілкуванні людина. Навряд чи друзі можуть без тебе обійтися. Це чудово. Виникає тільки одне запитання: твоя роль тобі дійснприємна завжди чи іноді тобі потрібнграти, як на сцені? 6. Підсумок уроку — Чи любите ви спілкуватися? — Чи завжди ви користуєтесь «золотим правилом спілкування»? — Хтзаслуговує особливої пошани? — Які руки у ваших матусь? Розкажіть. — Щви зробили для того, щоб мама відпочила ввечері після роботи? — Як ви піклуєтесь прдівчаток свогкласу? — Як ви допомагаєте своїй вчительці? — Які поради для хлопчиків ви запам’ятали? — Які поради для дівчаток ви запам’ятали? | |
| |
Переглядів: 2427 | |
Природа Українських Карпат |
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"» |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
Ліплення з пластиліну (гриби) |
Урок малювання |
Всього коментарів: 0 | |