💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Загартовування. Способи загартовування

УРОК 8

Тема. Загартовування. Способи загартовування

Мета: розширити уявлення учнів про загартовування як одну з умов фізичного розвитку; розвивати вміння практично використовувати природні чинники для загартовування; вчити учнів виконувати комплекс процедур для загартовування; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

ХІД УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

Учитель. Кожен з вас — частина природи. Тому ви відчуваєте її вплив, щоразу пристосовуєтесь дзмін у природному середовищі. Щоб легше і швидше переносити зміни погоди, слід загартовуватися.

2. Робота за підручником (С. 28-31)

— Розгляньте малюнок на с. 28.

— Які природні чинники використовуються для зміцнення здоров’я?

— Відгадайте загадку.

Гріє, гріє, припікає,

Всіх у воду заганяє. (Сонце)

— Щдає людині сонце?

— Який вітамін утворюється у шкірі людини під дією сонячногпроміння?

— Від чогвін захищає людину?

— Чому він сприяє? (Росту й розвитку дітей)

— Щполіпшується й покращується завдяки дії сонячних променів?

— Розкажіть, як ви загартовуєтесь.

— Пригадайте правила загартовування за допомогою сонячних променів.

Правил1. Не перегрівайся!

Правил2. У перші дні засмагай на сонці не більше 10 хвилин.

Правил3. Найкраще засмагати д11 години ранку й після 17 години дня.

Правил4. Захищай голову від сонячних променів.

— Розкажіть правила перебування на сонці.

— Пригадайте, щтреба робити у разі сонячногудару.

— Розгляньте малюнок на с. 29.

— Як загартовуватися за допомогою повітря?

— Чому повітря — один із природних чинників здоров’я, який потрібен людині щомиті?

— Скільки людина може прожити без їжі?

— Скільки людина може прожити без води?

— Скільки людина може прожити без повітря?

— Яким має бути корисне для здоров’я повітря?

— Щпотрапляє у повітря, коли люди чхають і кашляють?

— Щу ньому накопичується?

— Чому кімнату слід регулярнпровітрювати?

— Яке повітря допомагає зберігати здоров’я?

— Де можна приймати повітряні ванни?

— Якою для цьогнайкращою є температура?

— Чогне повиннбути у кімнаті?

— Чому в теплу погоду кватирка має бути постійнвідчинена?

— Чому спати бажанлише у добре провітреній кімнаті?

— Чому надворі краще ходити легкодягненим, зважаючи, звичайно, на пору року?

— Розгляньте малюнок на с. 30.

— Пригадайте основні правила загартовування за допомогою повітря.

— Чому вода — унікальна речовина?

— Чому без неї не обійтися?

— Яку воду необхіднвживати, щоб вона була корисною для здоров’я?

— Як дізнатися, чи вода безпечна для вживання?

— Чому часом радять пити кип’ячену воду?

— Розгляньте верхній малюнок на с. 31.

— Як можна очищувати воду?

— Чому під час відпочинку на природі абтуристичногпоходу воду з озера чи річки необхіднобов’язковкип’ятити?

— Пригадайте, як загартовуватися водою за допомогою обтирання, обливання, купання.

— Розгляньте нижній малюнок на с. 31.

— Чим корисне ходіння босоніж?

Цікавзнати. Давньогрецький філософ Сократ (469-399 рр. дн. е.) ходив босоніж для «загострення мислення».

Лікар Антоній Муза вилікував від тяжкої хвороби поета Гора-ція, примусивши йогходити босоніж. А римський філософ Сене-ка зовсім не носив взуття.

За свідченням старогрецьких істориків, у спартанських та афін-ських школах протягом всьогроку ходили босоніж. Учасники давніх олімпіад теж змагались босоніж.

Наші давні предки скіфи з ранньої весни дпізньої осені ходили босоніж, легкпереносили зміни температури і не хворіли.

Навіть існує така притча.

Зніжений, звиклий дтепла римлянин приїхав у гості дскіфа.

— Чому не мерзнеш? — запитав загорнутий з ніг дголови в теплу тогу, тремтячи від холоду, римлянин.

На це напівголий скіф відповів:

— А хіба мерзне твоє обличчя?

— Ні, — похитав головою гість.

— А я увесь як твоє обличчя, — посміхнувся скіф.

Тога — верхній одяг давніх римлян — довгий білий плащ без рукавів. У давні часи в Україні через нестачу взуття, особливв сільській місцевості, з настанням весняногтепла, а потім протягом всьогліта дпізньої осені діти ходили босоніж. Це давалдобрий заряд здоров’я і тому вони, як правило, не хворіли на застудні захворювання.

Відомо, щвидатний російський письменник Лев Толстой любив ходити ппарку босоніж. А філософ Григорій Сковорода мандрував Україною босоніж. Великий російський поет Олександр Пушкін відзначався міцним здоров’ям і любив взимку робити зарядку босоніж на снігу.

У чому ж полягає таємничий вплив ходіння босоніж?

— Згадайте, щвам відомпрзагартовування за допомогою сонця, води, повітря і ходіння босоніж.

— Згадайте, як частви хворіли, коли почали загартовуватися.

Обговоріть з батьками правила загартовування за допомогою сонця, води, повітря й ходіння босоніж.

3. Фізкультхвилинка

ВІТЕР

Налетів з-за лісу вітер —(Помахати руками дсебе.)

Він сердитий і рвучкий,(Круговірухи кулачками.)

Покрутив в садку нам квіти,(Руки вгору, похитати із сторони

Розгойдав усі гілки.в сторону.)

У вікно, у двері грюкнув,(Поплескати в долоні.)

Розстелив пхаті дим,(Показати пальчиками.)

Впав на шлях і мчить на луки, (Руки долонями вниз.)

Я — наввипередки з ним.(Постукати пальчиками ппарті.)

4.Робота в зошиті (С. 10-11)

1)№ 1. Тест «Так чи ні?»

Гуляй у будь-яку погоду.

Ходи босоніж.

Краще почати загартовування взимку.

Побільше загоряй.

Починай загартовування холодною водою.

Купайся у водоймах під наглядом дорослих.

Загартовуватись краще вранці, після зарядки.

Організм кожної людини потребує загартовування.

2)№ 2. Розгляньте малюнки. Підпишіть поради щоднормальногфізичногрозвитку.

1._______________________________________________

2._______________________________________________

3 .______________________________________________

4 .______________________________________________

5 .______________________________________________

3)№ 3. Відгадайте загадку.

Чогхочеш — не купиш,

А щхочеш продати — не продаси. (Здоров’я)

4) № 4. Розгадайте кросворд.

1. Комплекс фізичних вправ, щвиконують вранці після сну. (Зарядка)

2. Прозора рідина для вмивання і пиття. (Вода)

3. Звичайне положення тіла людини у стані спокою та під час руху. (Постава)

4. Розпорядок добової діяльності школяра (людини). (Режим)

5. Городні плоди та зелень, щвживаються в їжу та містять багатвітамінів. (Овочі)

6. Заходи щодпідвищення опору організму шкідливим впливам за допомогою використання сил природи: сонця, повітря і води. (Загартовування)

7. Здоровий колір шкіри, щік (особливна морозі та після фізичних вправ). (Рум’янець)

8. Процес вживання їжі. (Харчування)

5. Підсумок уроку

— Щтаке загартовування?

— Для чогпотрібнзагартовуватися?

— Які види загартовування вам відомі?

— Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою повітря кожної пори року.

— Визначте у своїй кімнаті місця, де збирається найбільше пилу. Під час вологогприбирання ретельнвитирайте пилюку.

— Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою води кожної пори року.

— Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою сонця.

— Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою ходіння босоніж.

— Де ви загартовуєтесь улітку?

— Скільки часу у вашому розпорядку дня відведендля загартовування вдома?

Категорія: Основи здоров’я | Додав: SYLER (10.05.2014)
Переглядів: 3651 | Рейтинг: 2.0/1
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ...
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н...
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]