УРОК 8 Тема. Загартовування. Способи загартовування Мета: розширити уявлення учнів про загартовування як одну з умов фізичного розвитку; розвивати вміння практично використовувати природні чинники для загартовування; вчити учнів виконувати комплекс процедур для загартовування; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя. ХІД УРОКУ 1. Вступне слово вчителя Учитель. Кожен з вас — частина природи. Тому ви відчуваєте її вплив, щоразу пристосовуєтесь дзмін у природному середовищі. Щоб легше і швидше переносити зміни погоди, слід загартовуватися. 2. Робота за підручником (С. 28-31) — Розгляньте малюнок на с. 28. — Які природні чинники використовуються для зміцнення здоров’я? — Відгадайте загадку. Гріє, гріє, припікає, Всіх у воду заганяє. (Сонце) — Щдає людині сонце? — Який вітамін утворюється у шкірі людини під дією сонячногпроміння? — Від чогвін захищає людину? — Чому він сприяє? (Росту й розвитку дітей) — Щполіпшується й покращується завдяки дії сонячних променів? — Розкажіть, як ви загартовуєтесь. — Пригадайте правила загартовування за допомогою сонячних променів. Правил1. Не перегрівайся! Правил2. У перші дні засмагай на сонці не більше 10 хвилин. Правил3. Найкраще засмагати д11 години ранку й після 17 години дня. Правил4. Захищай голову від сонячних променів. — Розкажіть правила перебування на сонці. — Пригадайте, щтреба робити у разі сонячногудару. — Розгляньте малюнок на с. 29. — Як загартовуватися за допомогою повітря? — Чому повітря — один із природних чинників здоров’я, який потрібен людині щомиті? — Скільки людина може прожити без їжі? — Скільки людина може прожити без води? — Скільки людина може прожити без повітря? — Яким має бути корисне для здоров’я повітря? — Щпотрапляє у повітря, коли люди чхають і кашляють? — Щу ньому накопичується? — Чому кімнату слід регулярнпровітрювати? — Яке повітря допомагає зберігати здоров’я? — Де можна приймати повітряні ванни? — Якою для цьогнайкращою є температура? — Чогне повиннбути у кімнаті? — Чому в теплу погоду кватирка має бути постійнвідчинена? — Чому спати бажанлише у добре провітреній кімнаті? — Чому надворі краще ходити легкодягненим, зважаючи, звичайно, на пору року? — Розгляньте малюнок на с. 30. — Пригадайте основні правила загартовування за допомогою повітря. — Чому вода — унікальна речовина? — Чому без неї не обійтися? — Яку воду необхіднвживати, щоб вона була корисною для здоров’я? — Як дізнатися, чи вода безпечна для вживання? — Чому часом радять пити кип’ячену воду? — Розгляньте верхній малюнок на с. 31. — Як можна очищувати воду? — Чому під час відпочинку на природі абтуристичногпоходу воду з озера чи річки необхіднобов’язковкип’ятити? — Пригадайте, як загартовуватися водою за допомогою обтирання, обливання, купання. — Розгляньте нижній малюнок на с. 31. — Чим корисне ходіння босоніж? Цікавзнати. Давньогрецький філософ Сократ (469-399 рр. дн. е.) ходив босоніж для «загострення мислення». Лікар Антоній Муза вилікував від тяжкої хвороби поета Гора-ція, примусивши йогходити босоніж. А римський філософ Сене-ка зовсім не носив взуття. За свідченням старогрецьких істориків, у спартанських та афін-ських школах протягом всьогроку ходили босоніж. Учасники давніх олімпіад теж змагались босоніж. Наші давні предки скіфи з ранньої весни дпізньої осені ходили босоніж, легкпереносили зміни температури і не хворіли. Навіть існує така притча. Зніжений, звиклий дтепла римлянин приїхав у гості дскіфа. — Чому не мерзнеш? — запитав загорнутий з ніг дголови в теплу тогу, тремтячи від холоду, римлянин. На це напівголий скіф відповів: — А хіба мерзне твоє обличчя? — Ні, — похитав головою гість. — А я увесь як твоє обличчя, — посміхнувся скіф. Тога — верхній одяг давніх римлян — довгий білий плащ без рукавів. У давні часи в Україні через нестачу взуття, особливв сільській місцевості, з настанням весняногтепла, а потім протягом всьогліта дпізньої осені діти ходили босоніж. Це давалдобрий заряд здоров’я і тому вони, як правило, не хворіли на застудні захворювання. Відомо, щвидатний російський письменник Лев Толстой любив ходити ппарку босоніж. А філософ Григорій Сковорода мандрував Україною босоніж. Великий російський поет Олександр Пушкін відзначався міцним здоров’ям і любив взимку робити зарядку босоніж на снігу. У чому ж полягає таємничий вплив ходіння босоніж? — Згадайте, щвам відомпрзагартовування за допомогою сонця, води, повітря і ходіння босоніж. — Згадайте, як частви хворіли, коли почали загартовуватися. Обговоріть з батьками правила загартовування за допомогою сонця, води, повітря й ходіння босоніж. 3. Фізкультхвилинка ВІТЕР Налетів з-за лісу вітер —(Помахати руками дсебе.) Він сердитий і рвучкий,(Круговірухи кулачками.) Покрутив в садку нам квіти,(Руки вгору, похитати із сторони Розгойдав усі гілки.в сторону.) У вікно, у двері грюкнув,(Поплескати в долоні.) Розстелив пхаті дим,(Показати пальчиками.) Впав на шлях і мчить на луки, (Руки долонями вниз.) Я — наввипередки з ним.(Постукати пальчиками ппарті.) 4.Робота в зошиті (С. 10-11) 1)№ 1. Тест «Так чи ні?» Гуляй у будь-яку погоду. Ходи босоніж. Краще почати загартовування взимку. Побільше загоряй. Починай загартовування холодною водою. Купайся у водоймах під наглядом дорослих. Загартовуватись краще вранці, після зарядки. Організм кожної людини потребує загартовування. 2)№ 2. Розгляньте малюнки. Підпишіть поради щоднормальногфізичногрозвитку. 1._______________________________________________ 2._______________________________________________ 3 .______________________________________________ 4 .______________________________________________ 5 .______________________________________________ 3)№ 3. Відгадайте загадку. Чогхочеш — не купиш, А щхочеш продати — не продаси. (Здоров’я) 4) № 4. Розгадайте кросворд. 1. Комплекс фізичних вправ, щвиконують вранці після сну. (Зарядка) 2. Прозора рідина для вмивання і пиття. (Вода) 3. Звичайне положення тіла людини у стані спокою та під час руху. (Постава) 4. Розпорядок добової діяльності школяра (людини). (Режим) 5. Городні плоди та зелень, щвживаються в їжу та містять багатвітамінів. (Овочі) 6. Заходи щодпідвищення опору організму шкідливим впливам за допомогою використання сил природи: сонця, повітря і води. (Загартовування) 7. Здоровий колір шкіри, щік (особливна морозі та після фізичних вправ). (Рум’янець) 8. Процес вживання їжі. (Харчування) 5. Підсумок уроку — Щтаке загартовування? — Для чогпотрібнзагартовуватися? — Які види загартовування вам відомі? — Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою повітря кожної пори року. — Визначте у своїй кімнаті місця, де збирається найбільше пилу. Під час вологогприбирання ретельнвитирайте пилюку. — Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою води кожної пори року. — Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою сонця. — Розкажіть, як ви загартовуєтесь за допомогою ходіння босоніж. — Де ви загартовуєтесь улітку? — Скільки часу у вашому розпорядку дня відведендля загартовування вдома? | |
| |
Переглядів: 3651 | |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Догляд за одягом та взуттям. Послідовність дій під час зав’язування шнурків н... |
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини» |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
Всього коментарів: 0 | |