Як змінюється життя комах і риб восени?
Тема. Як змінюється життя комах і риб восени? Мета: озброїти учнів знаннями і практичними уміннями щодо осінніх змін в житті комах і риб; показати взаємозв’язки у системі “нежива природа-жива природа”; продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і виділяти істотні ознаки тварин, розвивати творчі здібності учнів, слухову пам'ять, увагу, логічне та асоціативне мислення, самостійність, пошуково-пізнавальну активність, уміння знаходити і виправляти фактичні помилки; виховувати в учнів любов до природи, оточуючого середовища; формувати екологічне мислення; почуття товариства, чесності та поваги до однокласників, дисциплінованість та відповідальність, старанність, наполегливість; сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці. Тип уроку: урок вивчення та первинного закріплення знань (комбінований). Обладнання: робочий зошит, телевізор, презентація; наглядні моделі (риба, павук, соти). Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь), наочні (ілюстрації, наглядні моделі), практичні (вправи). Форми організації пізнавальної діяльності учнів: фронтальна, індивідуально – відокремлена. Хід уроку І. Організаційний етап Привітання. Налаштування учнів на доброзичливий морально – емоційний клімат. - Девізом нашого уроку є …. Не просто слухати, а чути. Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно й плідно працювати! - Як ви розумієте ці слова? ІІ. Перевірка домашнього завдання - З яким настроєм ви прокинулись сьогодні? Чи відповідає стан природи вашому настрою? Давайте визначимо його. Бюро погоди: стан неба, опади, хмарність, температура повітря, вітер. - В порівнянні з літом, які зміни відбулися в неживій природі? Як впливають вони на живу природу? - Подивіться на карту нашої місцевості. Які природні умови є в нашому місті? - Хто з вас ходив на вихідні до лісу? Чим багатий ліс восени? А чи всі гриби ви збирали? - То яку пам’ятку для грибників-початківців ви склали вдома? - А давайте перевіримо наші знання на практиці, з’єднавши назву гриба з його значенням для людини (картка №1): . Отруйні Їстівні мухомор білий гриб опеньок несправжній лисичка маслюк бліда поганка сироїжка опеньок Самоперевірка, обговорення. ІІІ. Підготовка учнів до засвоєння нових знань - Пригадаймо, коли ви ходили в ліс, то яких комах зустріли? (ніяких). А чому? - Крім лісу, яке природнє середовище є в нашому місті? - Хто мешкає у водоймі? Як ви вважаєте, готуються риби до зими? - Отже, у нас є можливість дізнатися як змінюється життя комах і риб восени. IV. Вивчення нового матеріалу - 1.Асоціативний кущ - - Яких комах ви бачили влітку? муха мурахи комар колорадський жук Комахи тарган коник сонечко метелик бджола 2. Робота за підручником (с. 56) - Закріпимо наші знання роботою з підручником. Прочитайте самостійно статтю від Сонечка Семикрапочки про зміни в житті комах восени і знайдіть відповідь на питання, куди ж ховаються комахи? - Куди ж вони діваються? 3.Розповідь вчителя - Звертаю вашу увагу на комах, про яких не написано в підручнику. 1 слайд. Метелик білан капустяний гине, але його гусінь перетворюється у лялечку і зимує, приклеївшись до дерева. 2 слайд. Кропив’янка і лимонниця, згорнувши крила, ховається в дупла, під кору дерев і сидять там до весни. 3 слайд. Мурахи восени ховаються в глибоких підземних норах мурашника, ретельно закривши усі входи, збиваються у великий клубок і нерухомо перезимовують. 4 слайд. Жук-сонечко восени шукає затишне місце для зимівлі: під корою старих пеньків, під опалим листям. 5 слайд. Оси та джмелі, коли настають холоди, ховаються в соти закупоривши їх. 6 слайд. Мухи й комарі ховаються в затишні місця на горищі, у віконні рами, у підвали, погреби. 7 слайд. Колорадський жук закопується в ґрунт і перезимовує там. 8 слайд. Хрущі гинуть, а ось їхні личинки, які вилупилися з яєць, зимують у ґрунті. - Який висновок можна зробити про зміни у житті комах… 4. Фізкультхвилинка - Здрастуй, матінко-природо! - Вклоняємось твоїй вроді, - Руки простягаємо до ясного сонця, - Промінчик сховаємо у своїй долонці. - Змахнемо руками, як ніжні метелики, - Голівками покиваєм, як пухнаті джмелики. - Покрутимось туди-сюди, - Як ті бджілки-непосиди. - Поскачемо насамкінець, - Як той коник-стрибунець. - А тепер – мерщій за парти, - Поміркуймо, як мурашки. - Давайте поміркуємо, якщо зникнуть комахи, які живуть біля водойм та в воді, чи зміниться життя риб у річці? 5. Асоціативний кущ «Яких річкових риб ви знаєте?» щука карась сом короп Риби лящ окунь краснопірка судак 6.Робота з таблицею. - Які риби плавають в верхньому шарі водної площини? В середині? Біля дна водойм? - На таблиці відсутній товариш Карасика Золотенка — Судак. І тому він завітав до нас на урок, щоб спостерігати за вашою самостійною роботою. Звернімось до підручника. 7. Робота за підручником (с. 57, самостійно читають) — Що розповідає Карасик Золотенко про осінні зміни у житті риб? — Від чого залежить спосіб життя риб? — Які риби не втрачають активності та бойового духу восени? — Які риби залягають спати в глибокі зимувальні ями на дні водойм, зарившись у мул? V. Первинна перевірка засвоєння знань Робота з зошитом (с. 16) - Перейдемо до роботи у зошиті, застосувавши всі раніше набуті знання. (1 – Б, 2 – дельфін) VI. Первинне закріплення знань Гра «Знайди зайве» - Чому павук зайвий?(дістаю павука). VІІ. Контроль та самоперевірка знань. Мотивація 1. 1.«Хмаринка слів» (варіанти) - (картка №2) 2. - Діти, на уроці ми дізналися багато нового про зміни в житті комах та риб восени. А чи потрібні нам ці знання? Отже, навіть зараз ви можете застосувати їх у дорослій грі “Перший мільйон”. 3. 2.Гра “Мільйон” VIII. Підведення підсумків, рефлексія 1. Мікрофон - Що, почуте на уроці, вразило тебе найбільше? - Я дізнався… - Я впевнений… - Мене зацікавило… - Мені сподобалося… - Я дякую за співпрацю… 2.Цінування учнів. - Бережіть красу природи, бо тільки краса зможе врятувати світ! - Як ви сьогодні зрозуміли, навіть найменша комашка дуже потрібна на землі. Бо, якщо не буде комашок, щезнуть пташки, риби та тварини, які ними живляться. А згодом і людство. Ми повинні берегти природу, любити її, вивчати і спостерігати. І тоді вона розкриє перед нами свої таємниці. Це потрібно насамперед нам, щоб не блукали ми у цьому світі, а жили щасливо і радісно, несли в собі чарівність веселочки, чистоту джерельної води, тепло сонячного проміння. IX. Інформація про домашнє завдання - Урок у нас незвичайний, тому і домашнє завдання не просте: для розуму: ст. 57 (скласти розповідь) для душі: знайти народні прикмети про комах та риб (усно) для рук: намалювати «Шалену бджілку» | |
| |
Переглядів: 3525 | |
Будівельні споруди. конструювання з деталей набору «казкового містечка» |
В. Сухомлинський «Оленчин горобчик». О. Зима «Дві білки і лисиця». «Сонячна п... |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Техніка безпеки при роботі з комп’ютером і правила поведінки в комп’ютерному ... |
Що можна робити з інформацією. Інформаційні процеси |
Всього коментарів: 0 | |