Коли з'являються навесні комахи
Тема. Коли з’являються навесні комахи
Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися (планувати свої дії, доводити роботу до кінця, орієнтуватися в своїй системі знань: відрізняти нове від уже відомого); здоров’язбережувальну компетентність (формування досвіду екологічної діяльності в природному середовищі, удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров’я); соціальну компетентність (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, уміння шукати і знаходити компроміси). Формувати предметні компетентності: уявлення про зміни в житті тварин весною; ознайомити учнів з поведінкою комах навесні; прослідкувати зв'язок живої і неживої природи; розвивати мислення, мовлення; виховувати бережливе ставлення до комах. Хід уроку I. Організаційний момент 1. Вправа «Синоптик» Спостереження за станом погоди. - Давайте, звернемо увагу на погоду за вікном. - Яку температуру повітря зафіксував термометр? - Опишіть стан неба. - Які опади ви помітили? - Чи є вітер, який він? 2. Асоціативний кущ «Ознаки весни». (Діти на дошці прикріплюють свої варіанти відповідей. Наприклад: розпускаються дерева, зеленіє трава, повертаються перелітні птахи, вище світить сонечко, прокидаються зі сплячки тварини, … ). II. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Відгадування загадок. - Пропоную вам відгадати наступні загадки і сказати, що їх об’єднує. Серед літа біля липки Виграють сопілки, скрипки. Це не скрипки, не сопілки, То медок збирають ... (Бджілки) Вертоліт такий маленький Сів на квітку золотеньку. Усміхнулася кульбабка: — Завітала в гості... (Бабка) Прилетіла цокотуха, Щось торочить понад вухом. Всім набридла байка ця Без початку і кінця. (Муха) Гадав маленький Слава, То — квіточка яскрава. Хотів зірвати квітку, Вона ж — угору, дітки. (Метелик) Летить – пищить, Сяде – мовчить. Хто його вб’є, - Свою кров проллє. (Комар) Прилетів комарик І приніс ліхтарик, Щоб стежину відшукати, Та у лісі не блукати. (Світлячок) Ця комашка-розумашка І працює дуже важко. В земляну свою хатинку Тягне довгу соломинку. (Мурашка) III. Повідомлення теми і мети уроку. Отже, сьогодні на уроці ми дізнаємося, як зміни в неживій природі навесні впливають на життя комах. Вправа «Очікування» (метод «Мікрофон») - Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? IV. Вивчення нового матеріалу. 1. Розповідь вчителя з елементами бесіди. - За якими ознаками тварин відносять до групи комах? - Кого з представників комах ви знаєте? - Чи можна було комах побачити взимку? Чому «ні» ? - Як змінилося їхнє життя з приходом весни ми дізнаємося за підручником. 2. Робота з підручником (с. 108-109) V. Фізкультхвилинка VI. Узагальнення та систематизація вивченого. 1. Робота в зошитах з друкованою основою . 2. Робота в парах. - Гра «Шифрувальник». Розгадати назви комах. С а о ж о б д а л о н и л я н и ц м 2 3 1 3 4 1 2 6 5 4 5 7 1 9 6 2 8 3 М а х а р у е н о к о с ч 1 4 5 6 3 2 4 3 7 6 2 1 5 - Гра «Впіймай комаху!» (зайве закреслити) Вовк, бабка, окунь, махаон, синиця, сарана, ящірка, джміль, комар, щур, дрохва, муха. 3. Гра «Хто я?» (Метелик, комар, бджола) Одна дитина виходить до дошки. Тримаючи у руках малюнок певної комахи, не показуючи її іншим, учень відповідає на запитання однокласників «так», «ні». Завдання дітей вгадати зображену комаху. 4. Робота в групах. Вправа «Портрет комахи». Попрацюйте у групах. Складіть розповідь за планом та малюнком про комаху. 1 група – бджола; 3 група – муха; 2 група – метелик; 4 група – мураха; План розповіді 1) Назва комахи 2) Середовище існування 3) Опис зовнішнього вигляду 4) Користь для природи VII. Підбиття підсумків (метод «мікрофон») - Чи здійснилися ваші очікування від уроку? - Які завдання були найцікавішими? - Що нового дізналися про комах? VIII. Домашнє завдання Скласти розповідь пр. комаху, яка прокинулася першою навесні. Намалювати улюблену комаху. | |
| |
Переглядів: 1669 | |
Повітря. Рух повітря — вітер. Як дбати про чистоту повітря |
Спостереження та досліди |
Поводження з незнайомими людьми у під'їзді, на вулиці |
Аплікація з відрізків вовняних ниток. Вітальна листівка до Дня Перемоги |
Що потрібно знати про природу |
Всього коментарів: 0 | |