УРОК 6 Тема. Природа навколо насМета: формувати поняття «природи» як естетичної, екологічної та моральної цінності; уточнювати і розширювати уявлення про різноманітність природи; з'ясувати відмінності між живою і неживою природою; дати уявлення про об'єкти живої і неживої природи; встановити взаємозв'язки у природі, ланцюжки живлення; виховувати бережливе ставлення до навколишньої природи; формувати уміння спостерігати, бачити і помічати прекрасне, робити висновки. Обладнання: кросворд; малюнки на тему «Осінь». Хід уроку (За 10 хвилин до уроку) І. Ранкова зустріч 1. Привітання вчителя. — Доброго ранку, любі діти! Приємно бачити ваші усміхнені личка. Чи у всіх вас добрий настрій? Ні? Задумайтесь, що може поліпшити настрій нашому другові? (Добрі, лагідні слова, веселий віршик, поцілунок, обійми, подарунок.) 2. Робота з класним календарем природи, власним зошитом-календариком. — Уявіть собі, що ви художники і вам треба зобразити сьогоднішній день. Які б ви використали фарби? Яке сьогодні небо? Чи є опади? А яка погода була протягом тижня? Хто приготував цікаві повідомлення, малюнки, загадки, питання? (Діти висловлюються.) — Сьогодні почесне місце в Кріслі автора займає (ім'я), бо у нього найкраще повідомлення. Він буде моїм помічником, з ним я буду радитись. Сьогодні ми почнемо готуватись до свята Її Величності та краси Осені. (Помічник пропонує дітям план підготовки до Свята.) А тепер до зустрічі в класі. За 10 хвилин почнеться урок. II. Ознайомлення з темою та метою уроку Кросворд «Прочитай слово по вертикалі» 1. Хто нам пісеньку таку все співа: «Ку-ку-рі-ку»? 2. Стоїть при доріжці На тоненькій ніжці. Хоч шапочку має, Та нас не вітає. 3. Товстенька бабуся, завжди у кожусі, Спробуєш роздіти — будеш сльози лити. 4. Всім перехожим я моргаю, бо очей багато маю, Щоб глянули пильно на мене: червоне, жовте і зелене. 5. Хто малюнок на вікні уночі зробив мені? 6. Хоч у нього шуба є, та як холод настає, Він не їсть тоді, не п'є, і не ходить, не гуляє, А у лігво спать лягає. Та лиш вчує він весну, прокидається від сну. 7. Пара довгих вушок, Сіренький кожушок. Скорий побігайчик А зоветься...? III. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу — Природа навколо нас — така тема сьогоднішнього уроку. Що ж таке природа? Де б ми не були, чим би не займалися, над нами завжди є сонце, ми дихаємо повітрям, п'ємо воду, нас оточують люди, рослини, тварини, ми стоїмо на землі, вночі світить місяць — це природа. Назвіть предмети природи (записати на дошці): сонце, повітря, вода, люди, рослини, тварини, земля, місяць — це предмети природи. Що їх об'єднує? їх можна поділити на дві групи за чимось спільним. Люди, рослини, тварини — це жива природа. Сонце, повітря, вода, земля, місяць — це нежива. Предмети живої і неживої природи тісно взаємопов'язані: уявіть на мить, що сонечка не стало, воно згасло. Що настане тоді? Що потрібно, щоб росли рослини? Чи впливає жива природа на неживу? (рослини очищують повітря, збагачують ґрунт). Яке значення має природа для людей? Чому природа для нас — велика цінність? Як людина впливає на живу та неживу природу? IV. Фізкультхвилинка Гра «Жива і нежива природа». Вчитель читає загадки. Якщо слова відгадки стосуються живої природи, то діти плещуть у долоні, якщо неживої — не плещуть, а якщо предмети створені працею людей — піднімають руки. Вона мила та руденька, хвіст пухнастий має, Ще й улеслива хитренька, всі підходи знає. Хто ж така це? Може киця? Ні, не киця, а ... ( Лисиця ) Наче в звіра, ніг чотири, та не ходить по квартирі. ( Стіл ) У воді вона живе, не має дзьоба, а клює. (Риба) Червоне коромисло через річку повисло. ( Веселка ) За горами, за лісами золотий кружок встає. (Сонце) Червоненька і смачненька, дуже з вигляду гарненька. І боки у неї пишні, літом смачно їсти... (Вишні) Дехто навіть і на носі цифру вісім часто носить Цифра вісім у футлярі — дідусеві... ( Окуляри) Гра «Хто більше». Учні діляться на дві команди. По черзі одна команда називає предмети живої природи, друга — предмети неживої природи. Виграє та команда, яка назве більше предметів. Робота з підручником. — Що таке ланцюжки живлення? Як ви це розумієте? Прочитайте у підручнику. Розгляньте малюнок. Розкажіть про ланцюжок (зв'язок) живлення, капуста—попелиця—сонечко. V. Домашнє завдання Запам'ятайте слова зі словничка. Спостерігайте за погодою, природою. VI. Підсумок уроку 1. Читання вірша «ланцюжком» Вмійте природу любити, Вам у походи ходити І мандрувать, любі діти, Вмійте ж природу любити, Кожній стеблинці радіти В полі, у лісі, над яром — Квіти, дерева і трави. Цвіту не вирви задаром, Гілки не втни для забави Оберігайте ж повсюди Шлях і стежиночку в гаї, Все це окрасою буде Нашого рідного краю (П. Синиченко ) — Яка головна думка вірша? 2. Діти отримують Пам'ятку. (Читає вчителька, а діти слідкують). Пам'ятка 1. Кожен зелений листочок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Без нього немає життя. Не топчи, на рви її даремно! 2. Найгарніша квітка та, що квітує там, де зросла. Не губи її! 3. Невеликий скромний букет квітів говорить про те, що ти свідома, добра, бережна людина. 4. Щоб згубити молоде дерево — потрібна хвилина, а виростити — роки. 5. Не ламай черемху та інші кущі! Природа щедра до нас. Усе, що ми маємо,— від неї. То відплати їй своєю добротою, увагою, і вона буде щедрою. Струмочок Біг струмочок невеликий. Запитав струмочка я: — Звідки, друже? — Від кринички, то матусенька моя. — А куди біжиш? — До річки! Я кажу йому: — Не треба! Там обійдуться без тебе. А струмочок розсміявся. — Я цього не сподівався, що не знаєш ти простого: Обійдуться без одного, Але струмочки і потічки — Це вже сила! Ми вже річка! (С. Пушик ) | |
| |
Переглядів: 4926 | |
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Т. Коломієць «На роботу». О. Буцень «Помічниці». Б. Вовк «З кого песик прикла... |
Робота з папером. Іграшки зі смужок. Котик |
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я. |
Всього коментарів: 0 | |