Тема 63. Як досліджувати природу влітку?Мета: обговорити з учнями, як потрібно досліджувати природу влітку; розвивати спостережливість; вчити берегти і примножувати природні багатства, охороняти навколишнє середовище від забруднення і винищення. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Розкажіть, чи є у вашому місті чи селі сонячний годинник. — Чи потрібно охороняти природні багатства? — Від чого слід охороняти природні багатства? — Як люди забруднюють воду? повітря? ґрунти? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як можна влітку дізнатися більше про природу рідного краю. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота аа підручникам (с 154-155) — Пригадайте! Які правила поведінки серед природи ви вже знаєте? — Роздивіться малюнки нас. 154. Поміркуйте і зробіть висновки. — Уявіть собі: ваш клас на початку літа вирушив на екскурсію на квітучу луку. Скільки тут усяких квітів! Цвіте калина і шипшина. Квітує різнотрав’я. Скільки пурхає різнобарвних метеликів! Що ви будете робити? В які ігри гратиметеся? Певно, й наступного року ви з класом захочете відвідати цей чудовий лужок. — Минуло кілька років. І ви знову — на тій самій луці. Але, чому вона так змінилася? — Вивчіть пам’ятку друга природи (с. 155). Вивчайте, любіть і бережіть природу рідного краю! Намагайтеся протягом літа дізнатися якомога більше про природу рідного краю. 2. ФІзкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань Поетична хвилинка. Слухання віршів про природу та її захист ПТИЦЯ Тріпоче серце спійманої птиці, В руках моїх не чує доброти. — Я дам тобі водиці і пшениці, Моя пташино, тільки не тремтиі — Хіба потоки загубили ваду, Хіба в полях уже зерна нема?! Пусти мене, мій хлопчик, на свободу, І все, що треба, я знайду сама. — Я ж лагідно тебе тримаю, пташко, В своїх руках, легеньких, як вітрець. Хіба неволя це? Хіба це важко — Від мене взяти кілька зеренець? — Пусти мене! Мені, дитино мила, Дорожча воля, ніж зерно твоє! Страшна, хоч навіть лагідна та сила. Яка розкрити крилець не даєі — Лети! Співай у небі гомінкому; Хоч і маленький, зрозумів я все. Моя рука ніколи і нікому Ні кривди, ні біди не принесе! І.Франка — Чого навчає цей вірш? ГІМН ПРИРОДІ Чистих рік прозорі води,Прокладаємо ми разом Гарні луки і ліси— Шлях до світлої мети. Нам джерела насолоди,Нашу рідну Україну І натхнення і краси.Всю ми хочемо пройти, Скрізь рослини і твариниПрокладаючи стежину Темаають радо нас.І краси, і доброти. Нам простори України,Щоб усюди при нагоді Як один зелений клас.Кожен з нас сказати міг: Ми живого не образим,Ми даруємо природі Ми живому, як брати,Наш дитячий оберіг! О.Родінка — Які поради дає автор вірша? ДВОКОЛІРНИЙ ВІРШ Коли де-небудь квітку бачу, Коли де бачу квітки очі, «Зірви!» — кричить мені, аж плаче. «Люби!» — вона мені шепоче. Повз деревце іду зелене,Повз деревце іду зелене, «Зламай!» — схиляється до мене.«Привіт!» — схиляється до мене. В гніздечку пташку стріну в гаї,В гніздечку пташку стріну в гаї, «ЗжениІ» — мерщій мене благає. Питає пташка: «Як ся маєш?» «Забий!» — з болота жаба просить.«СпочиньІ» — з болота жаба просить. «Замуч!» —цвіркун сюркоче в просі... «Всміхнись!» —цвіркун сюркоче в просі... Е ні, негарний вірш такий.Який же світ кругом чудовий! Хай ліпше буде — навпаки!Додому йду в добрі й любові. С. Павленко — Чи однаковий був у вас настрій під час слухання вірша? — Чому автор назвав його двоколірним? — Якими кольорами ви зобразили б учинки людини в першій частині? А в другій? Чому? VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що ж таке охорона природи? — Що роблять люди для збереження природи? — Що робите ви для збереження природи? VII. Домашнє завдання С.154-155. — Складіть пам’ятку на тему: «Як я допомагаю природі». — Створіть малюнки-плакати, присвячені захисту природи. | |
| |
Переглядів: 4596 | |
Водойми України |
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Продовження екскурсії |
Сонце та його значення для життя на Землі |
Всього коментарів: 0 | |