💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Як досліджувати природу влітку?

Тема 63. Як досліджувати природу влітку?

Мета: обговорити з учнями, як потрібно досліджувати природу влітку; розвивати спостережливість; вчити берегти і примножувати природні багатства, охороняти навколишнє середовище від забруднення і винищення.

Хід уроку

 I. Організаційний момент

 II. Актуалізація опорних знань

 Перевірка домашнього завдання

 — Розкажіть, чи є у вашому місті чи селі сонячний годинник.

 — Чи потрібно охороняти природні багатства?

 — Від чого слід охороняти природні багатства?

 — Як люди забруднюють воду? повітря? ґрунти?

 III. Повідомлення теми і мети уроку

 — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як можна влітку дізнатися більше про природу рідного краю.

 IV. Вивчення нового матеріалу

 1. Робота аа підручникам (с 154-155)

 — Пригадайте! Які правила поведінки серед природи ви вже знаєте?

 — Роздивіться малюнки нас. 154. Поміркуйте і зробіть висновки.

 — Уявіть собі: ваш клас на початку літа вирушив на екскурсію на квітучу луку. Скільки тут усяких квітів! Цвіте калина і шипшина. Квітує різнотрав’я. Скільки пурхає різнобарвних метеликів! Що ви будете робити? В які ігри гратиметеся? Певно, й наступного року ви з класом захочете відвідати цей чудовий лужок.

 — Минуло кілька років. І ви знову — на тій самій луці. Але, чому вона так змінилася?

 — Вивчіть пам’ятку друга природи (с. 155). Вивчайте, любіть і бережіть природу рідного краю! Намагайтеся протягом літа дізнатися якомога більше про природу рідного краю.

 2. ФІзкультхвилинка

 V. Узагальнення й систематизація знань

 Поетична хвилинка. Слухання віршів про природу та її захист ПТИЦЯ

 Тріпоче серце спійманої птиці,

 В руках моїх не чує доброти.

 — Я дам тобі водиці і пшениці,

 Моя пташино, тільки не тремтиі

 — Хіба потоки загубили ваду,

 Хіба в полях уже зерна нема?!

 Пусти мене, мій хлопчик, на свободу,

 І все, що треба, я знайду сама.

 — Я ж лагідно тебе тримаю, пташко,

 В своїх руках, легеньких, як вітрець.

 Хіба неволя це? Хіба це важко —

 Від мене взяти кілька зеренець?

 — Пусти мене! Мені, дитино мила,

 Дорожча воля, ніж зерно твоє!

 Страшна, хоч навіть лагідна та сила.

 Яка розкрити крилець не даєі — Лети! Співай у небі гомінкому;

 Хоч і маленький, зрозумів я все.

 Моя рука ніколи і нікому Ні кривди, ні біди не принесе!

І.Франка

 — Чого навчає цей вірш?

ГІМН ПРИРОДІ

 Чистих рік прозорі води,Прокладаємо ми разом

 Гарні луки і ліси— Шлях до світлої мети.

 Нам джерела насолоди,Нашу рідну Україну

 І натхнення і краси.Всю ми хочемо пройти,

 Скрізь рослини і твариниПрокладаючи стежину

 Темаають радо нас.І краси, і доброти.

 Нам простори України,Щоб усюди при нагоді

 Як один зелений клас.Кожен з нас сказати міг:

 Ми живого не образим,Ми даруємо природі

 Ми живому, як брати,Наш дитячий оберіг!

О.Родінка

 — Які поради дає автор вірша?

ДВОКОЛІРНИЙ ВІРШ

Коли де-небудь квітку бачу, Коли де бачу квітки очі,

«Зірви!» — кричить мені, аж плаче. «Люби!» — вона мені шепоче.

Повз деревце іду зелене,Повз деревце іду зелене,

«Зламай!» — схиляється до мене.«Привіт!» — схиляється до мене.

В гніздечку пташку стріну в гаї,В гніздечку пташку стріну в гаї,

«ЗжениІ» — мерщій мене благає. Питає пташка: «Як ся маєш?»

«Забий!» — з болота жаба просить.«СпочиньІ» — з болота жаба просить.

«Замуч!» —цвіркун сюркоче в просі... «Всміхнись!» —цвіркун сюркоче в просі...

Е ні, негарний вірш такий.Який же світ кругом чудовий!

Хай ліпше буде — навпаки!Додому йду в добрі й любові.

С. Павленко

 — Чи однаковий був у вас настрій під час слухання вірша?

 — Чому автор назвав його двоколірним?

 — Якими кольорами ви зобразили б учинки людини в першій частині? А в другій? Чому?

 VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

 — Що ж таке охорона природи?

 — Що роблять люди для збереження природи?

 — Що робите ви для збереження природи?

 VII. Домашнє завдання

 С.154-155.

 — Складіть пам’ятку на тему: «Як я допомагаю природі».

 — Створіть малюнки-плакати, присвячені захисту природи.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 4613 | Рейтинг: 0.0/0
Як людина пізнає світ
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу....
Робота з природним матеріалом. Складання орнаменту у смужці
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]