Тема 62. Як змінюється впродовж року розташування сонця?Мета: узагальнити знання учнів про зміну висоти Сонця над горизонтом упродовж дня і в різні пори року; розширити й уточнити уявлення дітей про добу, пори року, про причини зміни доби, пір року, про залежність світла і тепла на Землі від висоти Сонця; пояснити принцип дії сонячного годинника; сприяти розвитку мовлення, пам'яті, уваги; продовжити формування інтересу до уроків природознавства. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Перевірка домашнього завдання — Розкажіть, як поводяться рослини, наприклад кульбаба, та інші за вашим вибором, у сонячну та дощову погоду. 2. Робота над загадками ■ Хто без дров і без ВОГНЯ, Світить, гріє нас щодня? (Сонце) — Доберіть до відгадки слова, що означають її ознаки. (Сонце (яке?) — кругле, жовте.) — Доберіть слова, що означають дії. (Сонце (що робить?) — світить, гріє.) — Від чого на Землі залежить життя, світло і тепло? (Усе життя на Землі пов’язане з Сонцем.) ■ Ніг немає, а ходжу, Рота немає, а скажу: Коли тобі спати, А коли вставати. (Годинник) — Які бувають годинники? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як користуватися сонячним годинником. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Пояснення вчителя — Люди, спостерігаючи за природою, навчилися дізнаватися час доби за Сонцем. Той час, коли сонце піднімалося найвище, називали полудень. Опівдні тіні від предметів найкоротші. Ось тоді люди і винайшли перший годинник. Це був сонячний годинник. Розкреслили люди круглий майданчик просто неба і поставили посередині кілочок. Йде по небу сонечко — йде по майданчику тінь від кілочка. Вона і показує час (години). Але такими годинниками можна було користуватися тільки вдень і тільки в гарну сонячну погоду. 2. Робота за підручникам [с. 152-153) — Розгляньте малюнки-схеми на с. 152. Пригадайте! Як розташування Сонця впливає на зміну пір року? Як змінювалася тривалість дня і ночі впродовж року? — За допомогою чого ви спостерігали, як змінювалося розташування Сонця впродовж всього навчального року? — Що винайшли наші давні предки, спостерігаючи за рухом Сонця на небі? Клас — Розгляньте фотографії. Сонячний годинник — перший прилад для вимірювання часу. — Прочитайте, як виготовити сонячний годинник. Розгляньте фотографії різних сонячних годинників (с. 153). В яку погоду ними можна користуватися? — Пригадайте і розкажіть: ■ Як упродовж року проводилися спостереження за погодою та природою? ■ Які висновки ви можете зробити? ■ Чи вмієте вимірювати температуру повітря? ■ Дізнаватися про стан неба, хмарність, опади та вітер? — Які народні прикмети допомогли вам передбачати погоду? — З життям яких рослин і тварин вам довелося познайомитися? 3.Фізкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань Гра «Так чи ні?» ■ Висока вертикальна жердина в сонячному годиннику називається гномон. (Ні) • У сонячному годиннику стрілкою є маятник. (Ні) ■ Стрілкою в сонячному годиннику є тінь від кілочка. (Так) ■ Опівдні сонячний годинник показує 12 годин. (Так) ■ Сонячним годинником можна користуватися тільки вдень. (Так) ■ Сонячним годинником можна користуватися в будь-яку погоду. (Ні) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Пригадайте і розкажіть: ■ Як упродовж року проводилися спостереження за погодою та природою? ■ Які висновки ви можете зробити? ■ Чи вмієте вимірювати температуру повітря? • Дізнаватися про стан неба, хмарність, опади та вітер? ■ Які народні прикмети допомогли вам передбачати погоду? ■ 3 життям яких рослин і тварин вам довелося ознайомитися? VII. Домашнє завдання С.152 153. — Дізнайтеся, чи є у вашому місті чи селі сонячний годинник. | |
| |
Переглядів: 5997 | |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації |
Водойми України |
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн... |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |