Тема 60. Що ти знаєш про рослини — символи україни?Мета: розповісти учням про рослини, які є символами України; розвивати мовлення; розширювати кругозір; виховувати дбайливе ставлення до рослин. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Чому багато рослин і тварин стають рідкісними? — Які правила повинні застосовувати у своєму житті дорослі й діти, щоб зберегти природу? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, які рослини приносять особливу радість людям у містах і селах, допомагають визначати час і передбачати погоду. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручником (с. 148-149) — Розгляньте фотографії нас. 148. — ПригадайтеІ Які рослини є найулюбленішими в Україні? — Народи світу різняться між собою національним одягом, звичаями, традиціями. У кожного народу є свої національні святині, улюблені речі, дерева, тварини. У кожного народу є улюблені рослини — рослини-символи: у канадців — клен, у росіян — берізка. В Україні це: верба, тополя, калина, барвінок, чорнобривці та мальви. — Де ви бачили ці рослини у місті і селі? — Як ці рослини розмножують? Які з них саджають, а які — висівають? Робота в парі — Обговоріть, де саме можна посадити рослини — символи України: біля школи чи поблизу будинків, у яких ви живете. — «Без верби і калини — нема України»,— говориться у народній приказці. Важко уявити нашу землю без верби. Кажуть: «Де вода, там і верба». Коли копали криницю, то кидали шматок вербової колоди для очищення води. У відро з водою клали вербову дощечку, а на неї ставили кухлик для пиття води. Це була своєрідна народна гігієна. Завжди любили люди цілющу красуню калину, яка є символом дівочої краси, ніжності. Вона росла біля кожної хати. Калиною прикрашали весільний коровай. Робота в групі. Конкурс загадок, приказок, легенд і віршів про рослини — символи України — Роздивіться фотографію на с. 149 і пофантазуйте: якими можуть бути квіткові годинники? — Розгляньте малюнки рослин, дикорослих і культурних рослин. Зверніть увагу, коли відкриваються та закриваються їх квітки. Складіть з них квітковий годинник. 2. Фізкультхвилинка Дата Клас V. Узагальнення й систематизація знань 1. Робота над прислів'ями та приказками про вербу та калину ■ Про вербу Без верби і калини нема України. Де срібліє вербиця, там здорова водиця. • Про калину Любуйся калиною, поки цвіте, а дитиною, поки росте. Який кущ така й калина, яка мати така й дитина. Запишалася калина, наче красная дівчина. Дівчина пишна та красива, мов червона калина. Весною калина білим цвітом квітує, а восени червоні ягоди дарує. 2. Слухання пісні «Чорнобривців — Про яку квітку ця пісня? ЛЕГЕНДА ПРО ЧОРНОБРИВЦІ Назва чорнобривців пов’язана зі старовинною легендою про майстрів-чоботарів, які виготовляли особливо гарні, святкові жіночі чобітки, що мали яскраво-червоні халяви та чорні голівки — чорнобривці. У народі чорнобривці ще називають оксамитками або бархатками, бо яскраві їх суцвіття виграють у променях сонця. — Палахкотять біля вікон українських осель вогнем мальви і жоржини, чорнобривці й маки, буяють різнобарв’ям нагідки, рожі, ромашки, калина, любисток, м’ята — обереги нашого народу. Усім, хто вирушав у далеку дорогу, хто волею долі опинявся далеко від батьківського порогу, вони нагадували: «Там земля мила, де мати народила*. 3. Робота над загадками ■ У вінку зеленолистім, У червоному намисті Видивляється у воду На свою хорошу вроду. (Калина) ■ Гарні квіти біля хати Навесні садила мати. Чорнобриві-чорноброві Квітнуть в тиші вечоровій. (Чорнобривці) ■ Заблукала в верболозі, Дні і ночі ронить сльози. (Верба) 4. Гра «Четвертий "зайвий"» — У кожній групі підкресліть «зайве» слово, поясніть свій вибір. ■ Верба, липа, вишня, мальви. ■ Чорнобривці, барвінок, калина, мак. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що запам’яталося? — Що найбільше сподобалося? — Які рослини є символами України? VII. Домашнє завдання С.148-149. — Перевірте, коли відкриваються і закриваються квітки, із яких у давнину складали квітковий годинник. | |
| |
Переглядів: 13691 | |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Підсумковий урок за І семестр |
Згинання та складання паперу. Виготовлення іграшки складанням. Декоративна кв... |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Конструювання з деталей набору будиночків різної складності за малюнком та вл... |
Всього коментарів: 0 | |