Тема 53. Як змінюється життя рослин улітку?Мета: провести спостереження за літніми змінами в живій природі; систематизувати знання учнів про природні зв'язки; розвивати мовлення, мислення; розширювати світогляд: виховувати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Перевірка домашнього завдання — Розкажіть, як потрібно поводитися під час грози. — Які ознаки літа ви знаєте? 2. Слухання вірша — Які ознаки літа згадуються у вірші? ПАХНЕ ЛІТО На дзвінкій галяві теплим літом Заквітчалась липка першим цвітом, І сама страшенно здивувалась: «Та невже ж таке зі мною сталось? » Зашуміли трави над землею, Здивувались також разом з нею. Забриніли дзвоники ласкаві: «Ой же дух солодкий на галяві! Пелюстки у нас лілові й білі, Та чомусь ми пахнути не в силі...» Жовтим оком дивиться ромашка: «Від такого цвіту дихать важко!» І радіють бджоли-міхоноші: «А для нас ці квітоньки — хороші!» Повна липка радості і суму: «Через що,— зітхає,— скільки шуму?» І ховає гілочки розквітлі, Миті в зливах, скупані у світлі. В лісі меду теплого налито. Пахне цвіт на липці. Пахне літо! М. Пригара III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про ознаки літа в житті рослин. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота аа підручникам (с. 134-135] — Пригадайте! Які зміни відбулися у житті дерев, кущів та трав’янистих рослин навесні? Як дізнатися, що розпочалося літо? Що про це розповіла Синьокрила Сойка? — Доведіть, що кращої пори за літо немає. Що ви прочитали про дуб? — Що ви дізналися про липу? — У лісах укривається білим цвітом глід. У парках та садах розливається ніжний аромат від квіток жасмину. — Як ви розумієте слова: «Літо щедро встелило землю смарагдовим килимом із різнотрав’я»? Клас — Розгляньте малюнки на с. 135. Які квіти можна побачити серед цього розмаїття? Гра «Квітковий бал» — Хто запросить більше рослин, які квітують улітку, на «Квітковий бал*? — Пригадайте вірші та казки про ці рослини. — Поясніть прислів’я. ■ Прийде літо — все розмаїто, прийде зима — нічого нема. 2.Фізкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1. Робота в групах — Підкресліть літні явища у житті рослин. ■ Цвітіння рослин; ■ листопад; ■ дозрівання ягід; ■ сокорух; ■ утворення плодів. 2. Слухання вірша ПРИКМЕТИ ЛІТА Ластівки літають Над водою низько, Хвилі розбивають — Значить, дощик близька. Мав червоні квіти, Хмари в небі синім, Значить, завтра, діти, Буде вітер сильний. А як льону річка В палі засиніла, Знайте, що суничка У гаю дозріла. М. Чепурна — Які прикмети літа згадує автор у вірші7 — Які народні прикмети ви почули? — Продовжіть речення: Ластівки літають над водою низько — ... (перед дощем). Червоні хмари — ... {до вітру). Льон зацвів у полі — дозріла... (суниця). VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які літні аміни відбуваються в житті рослин7 — Наведи приклади літніх квітів. — Які аміни відбуваються влітку в житті тварин? — Чому влітку розвивається і збільшується потомство в усіх тварин? VII. Домашнє завдання С. 134 135. — Доведіть, що не можна зривати квітки дикорослих рослин для букетів та вінків. — Придумайте і розіграйте розмову на цю тему між королицею та дзвоником. | |
| |
Переглядів: 5201 | |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
«Приховала». О. Орач «Вчуся у мами». П. Осадчук «Я навчаюся у тата». «Наш Анд... |
Казка Н. Забіли «Вовк і козенята». Прислів'я |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Висівання насіння квітів у відкритий ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |