Тема 46. Як змінюється навесні життя звірів?Мета: ознайомити дітей зі змінами, що відбуваються в житті звірів навесні; простежити зв'язки живої і неживої природи; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до її мешканців. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Перевірка домашнього завдання — Як ви захищаєте птахів? Як про них турбуєтеся? — Розкажіть про весняне життя птахів. Які птахи першими повертаються у ваш рідний край. — Що потрібно підготувати для їхньої зустрічі? 2. Слухання вірша ВСЕ ПРОКИДАЄТЬСЯ ПОВОЛІ Все прокидається поволі, зі сну зимового встає. Радіє гай, радіє поле, земля поталу воду п’є. Скресає і щезає крига, бурульки падают а дахів, і вітерець прозорокрилий додому підганя птахів. А в лісі на галяві теплій поміж ялинок запашних уперше спалахнув метелик — тендітний вогничок весни. А.Костецький — Що змінилося в природі з приходом весни? — Чи відбуваються зміни в житті звірів з настанням весни? — Що ви знаєте про це? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про весняні зміни в житті звірів. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручникам (с. 114-115) — Пригадайте] Які звірі ведуть активний спосіб життя, а які взимку сплять. — Що розповів їжачок Хитрячок про весняні турботи звірів? — Доведіть, що весна небезпечна пора. Як звірі рятуються від весняної повені? — Доведіть, що у звірів настає час для переодягання — весняного линяння. — Розгляньте фото горностая у зимовому та у весняному хутрі на с. 114. Горностай — дуже рідкісна тварина, він занесений до Червоної книги України. Доведіть, що навесні у звірів з’являється потомство: у білки — ... (білченята), у вовка — ... (вовченята), у куниці — ... (куниченята), у бобрів — ... (бобренята). — Розкажіть, як звірі навчають своїх дитинчат. Клас — Звірята вчаться все примічати: відрізняти їстівні та отруйні рослини, дізнаватися, хто друг, а хто — ворог. А головне — запам’ятовувати, що і як роблять батьки, та у всьому їх наслідувати. У «лісовій школі* всі звірята — поросята, вовченята, лисенята, білченята й інші — намагаються бути тільки «відмінниками*. Бо ті, хто погано вчиться, першими потрапляють у пазурі хижаків. Тому поросята а неабиякою старанністю повторюють кожну дію своєї мами-вчительки. Зображувальний ряд: дика свиня і її симпатичні смугасті поросятка. Пам'ятка друга природи Якщо хтось випадково в лісі натрапить на звірят, не намагайтеся забрати їх із лісу. Знайте — їх мама поблизу і пильнує за ними. Гра «Хто знає більше звірів?» Підсумок. Зміна хутра, пробудження від зимової сплячки, народження малят — весняні явища у житті звірів. 2. ФІзкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань Інсценізація «Білченя, їжаченя, Зайченя» (див. Додаток на с. 92) — Що нового ви дізналися про народження і перші дні життя звірів? — Яким народжується їжаченя? — Чому білці не холодно в дуплі? VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового ви дізналися про життя тварин навесні? — Поставте одне одному запитання за темою уроку. — Як зустрічають весну звірі? (Прокидаються від зимового сну ведмеді, борсуки, їжаки. У багатьох тварин народжуються дитинчата. Звірі линяють.) — Чому у тварин навесні відбувається линька? — Чому дитинчата народжуються навесні? VII. Домашнє завдання Складіть ланцюг живлення у весняному лісі. Складіть розповідь про навчання якогось звіра (за вибором) у весняній «лісовій школі». | |
| |
Переглядів: 16022 | |
Праця людей у місті (селі) |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовл... |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
«Зима-білосніжка». Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |