Тема 38. Які прикмети у весни?Мета: ознайомити учнів з весняними явищами у неживій природі; вчити спостерігати, характеризувати ознаки неживої природи навесні; розвивати уяву; виховувати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності Перевірка домашнього завдання — Відгадайте загадку. • Привітанням журавля Я пробуджую поля, Я розтоплюю сніги, Щоб ожило все навкруги. Відгадайте, хто вона Ця красуня чарівна? (Весна) — Про яку пору року говориться у вірші? (Про весну.) — Дійсно, після суворої красуні-аими з її морозами, хуртовинами, іскристими снігами і дзвінкою кригою до нас приходить весна. Про це ми із упевненістю стверджуємо, подивившись на календар 1 березня. Уявіть, що календар зник. Невже весна не настане, чи ми не помітимо її приходу? III. Повідомлення теми і мети уроку — Отже, сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як зміни природи відбилися в назвах весняних місяців. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручникам [с 91-99) — Розгляньте фотографію на с. 92. Прочитайте народну мудрість. Які зміни в природі відбуваються навесні? — Прочитайте завдання для ведення спостережень навесні за неживою і живою природою (с. 93). — Розгляньте весняний календар природи (с. 94—95). Які відбуваються природні явища в неживій природі? в житті рослин? в житті тварин? — Яка пора року змінює зиму? Назвіть весняні місяці. — Поміркуйте, чому в народі кажуть: «Весна настає, сонця додає». — Поміркуйте! Коли, на вашу думку, закінчується зима? Які ознаки весни можна спостерігати ще у лютому? Які ознаки весни з’являються у березні? — Весна — це шлях, який проходить природа від зими до літа. — Розгляньте репродукції картин в художній галереї Матінки Природи (с. 96). Розкажіть, що на них зображено. — Синьокрила Сойка поцікавилася: про що розповідають назви весняних місяців? — Розгляньте фотографії на с. 97. Як отримав свою назву березень? Зима ще злиться, бідолаха, та все ж весна бере своє, немов цукерочки, жує. Т. Коламієць — Розгляньте фотографії. Чому квітень назвали квітнем? Квітень — плавний квітникар. Сонячно і ряпно уквітчав нам календар першим цвітом — рястом. Т. Коломієць — Розгляньте фотографії на с. 98. На що наголошує останній місяць весни? — Закріпилася в українській мові й інша назва травня — май. Віддавна казали: «Прийде май — сам про себе дбай». В травні трави молоді, ніби хвилі по воді, розливаються широко, аж радіє наше око. М. Рильський Робота в групі — Прочитайте мудрі народні вислови про весняні місяці. — Поясніть зміст народних висловів. — Пригадайте вірші та загадки про весну. Робота в парі — Складіть розповідь на тему: «Чому ми любимо весну?». За бажанням використайте ілюстрації, вміщені на с. 99- Які ознаки весняних місяців можна розгледіти на картинах? 2.Фізкультхнилинка V. Узагальнення й систематизація знань Чому так говорять? — Поміркуйте, чому в народі кажуть: ■ У квітні щука хвостом лід розбиває. • Дощ весняний хліби піднімає. ■ Дощ у травні зайвим не буває. ■ Квітень — з водою, а травень — з травою. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія {див. Додаток на с. 62) VII. Домашнє завдання — Разом із дорослим складіть казку про весну в саду {парку, лісі, полі) на вибір. — Поміркуйте, який весняний місяць вам подобається найбільше. Доведіть свою думку. | |
| |
Переглядів: 4908 | |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Ура! Канікули! |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
Всього коментарів: 0 | |