Тема 29. Які прикмети у зими?Мета: сформувати в учнів уявлення про характерні ознаки зими в неживій природі; розвивати спостережливість, вміння бачити прекрасне в усьому, що нас оточує; прищеплювати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Про яку пору року ми говорили на минулому уроці? — Назвіть осінні місяці. — Який самий листопадний місяць? — Яким був найхолодніший місяць? — Чому говорять: «В осінній час сім погод у нас*? — А яка осінь вам більше подобається — рання чи пізня? — Яка пора року настає після осені? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як зміни природи відбиваються на назвах зимових місяців. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручникам [с. 68-75) — Розгляньте фотографію на с. 68. Прочитайте народну мудрість. Які зміни в природі відбуваються взимку? — Прочитайте завдання для ведення спостережень узимку за неживою і живою природою на с. 70. — Як спостерігати за погодою взимку? Розгляньте зимовий календар природи на с. 70. Які природні явища відбуваються в неживій природі? в житті рослин? в житті тварин? — Пригадайте, коли, на вашу думку, закінчується осінь? Які ознаки зими з’являються першими? — Зима — це шлях, який проходить природа від осені до весни. — Розгляньте картини в художній галереї Матінки Природи (с. 72). — Розкажіть, які пейзажі зобразили художники. — Синьокрила Сойка запитує: «Про що розповідають назви зимових місяців? Що називали груднем у давні часи? Чому? Чому перший місяць зими називали ще мостовиком?*. Дорожній майстер грудень мости будує всюди, вкриває ріки кригою, воює із одлигою. Т. Коламієць — Чому кажуть: «Січень — снігом січе»? Яка існує інша думка про походження назви місяця січня? Сніжинки, сніжинки, сніжинки розсипала всюди зима. Клас 1 жодної в літо стежинки від нашої хати нема. В.Діденко — Чому другий місяць року зветься лютий? А лютує він тому, що на світі довга бути не доводиться йому. Хоче лютий, щоб на світі панувала вік зима. Та поволі сонце гріти починає крадькома. Н.Забіла Рабата в групі — Прочитайте і поясніть зміст народних висловів про зимові місяці. — Пригадайте вірші та загадки про зиму. Робота в парі — Складіть розповідь на тему: «Чому ми любимо зиму?» (За бажанням ви користайте ілюстрації, вміщені в підручнику на с. 75.) Зразок ЧОМУ Я ЛЮБЛЮ ЗИМУ7 Я бачила, як білокоса чарівниця-зима прилетіла на білому коні. Торкнулася подихом верхівок дерев і кущів. І заіскрилися на них кришталеві шати, срібні мережані пишні сукні. Землю вкрила теплою ковдрою. Надворі пахне морозом. У високому холодному небі повільно пливуть хмари, ніби великі білі кораблі. Ясного дня сніжинки іскряться і стиха кружляють у вальсі. Всі люблять зиму. Вона радісна і весела, вітряна і морозна. Іноді срібна і красива, а буває серйозна чи сварлива. Анастасія Варбашова Для допитливих Раніше вважали, що сніг — це замерзлі краплинки води, що падає він з тих самих хмар, що і дощ. Нині вчені розгадали таємницю народження сніжинок. Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод, і тут а неї утворюються крихітні крижинки-кристалики. Вони поступово ростуть і перетворюються на дивовижні шестикутні зірочки сніжинки. 2.ФІзкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань [див. Додаток на с. 44) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що сталося з сонцем? (Сонце піднімається невисоко.) — Як це вплинуло на температуру повітря? (Мороз) — Як змінилися опади? (Снігопад) — Як змінилося небо? (Сірі, темні хмари.) — Що ми спостерігаємо на деревах і дротах у мороз? (Іній, паморозь) — А на вікнах? (Візерунки на склі.) — Що сталося на річках, озерах, ставках? (Лід) VII. Домашнє завдання С.62-64. — Придумайте символи для зимових місяців. Порівняйте, які вони мають відмінності. | |
| |
Переглядів: 3904 | |
Cтворення з кольорового паперу орнаментів геометричних та рослинних форм на з... |
Українська народна казка «Рукавичка» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Охорона рослин |
Знайомтесь — клавіатура |
Всього коментарів: 0 | |