Тема: 24. Як змінюється восени життя птахів?Мета: ознайомити учнів із життям птахів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті; показати зв'язок змін у житті птахів зі змінами в природі; вчити наводити приклади перелітних й осілих птахів своєї місцевості, пояснювати причини відльоту птахів у вирій; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; формувати навички охорони природи на прикладі птахів. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Які зміни відбуваються в природі а настанням осені7 — Куди зникають комахи восени? — Розкажіть про казкове та реальне життя мурах. — Чим живляться птахи7 (Різними комахами, жуками, жабами) — То що ж робити птахам? (Відповіді дітей.) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про життя перелітних та осілих птахів восени. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота аа підручникам (с 58-59] — Пригадайте характерні ознаки в будові птахів. — Як зміни в неживій природі впливають на життя птахів? — Як осінні явища у житті рослин впливають на птахів? Яких птахів було помітно в лісах, садах, на городах, луках, біля водойм улітку? — Роздивіться фотографії на с. 58 і розкажіть, чи вам доводилося бачити цих птахів пізно восени чи взимку в рідному краї7 Чому? — Яких птахів називають перелітними? — Що є причиною відльотів птахів? Доведіть, що птахи відлітають не всі одночасно, а поступово. Які птахи найдовше тримаються на наших водоймах? Підсумок. Осінні перельоти — це природне явище в житті птахів, пристосування до зими. — Чому Синьокрила Сойка ніколи не відлітає у вирій? — Яких птахів називають осілими? — Розгляньте фотографії на с. 59. Чим схожі і як відрізняються між собою ґава (сіра ворона), грак і галка? 2. Фіакультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1. Гра «Хто більше?» — Назвіть перелітних птахів. Виграє той, хто назве більше. 2. Робота в групах. Гра «Посади птахів до годівнички» — Будьте уважними] Поміркуйте, які птахи осілі, а які — перелітні. Виберіть тільки осілих— зимуючих. 1 ша група — ластівка, горобець, голуб, зозуля, дятел, омелюх. 2 га група — журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур. 3-тя група — зяблик, лелека, ворона, галка, соловей, дятел. Клас 4-та група — шпак, горобець, ластівка, омелюх, голуб. 5 та група — журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур. Підсумок. Перша причина відльоту птахів — це голод, нічим живитися, немає комах. А зимувати залишаються ті, що живляться різним насінням, рештками рослин. 3.Тестування 1) Птахів змушує летіти у вирій: а) голод; б) холод. 2) На південь відлітає: а) синиця; б) ластівка; в)дятел. 3) Горобці, галки, ворони — це: а) перелітні птахи; б) зимуючі птахи. 4) Яка з цих пташок перелітна? а) Ластівка; б) сорока; в) ворона. 5) Птахів, які восени відлітають, а навесні повертаються у свої краї, називають: а) зимуючими; б) перелітними. 6) Назвіть зимуючого птаха: а)горобець; б) лелека; в) зозуля. VI.Підбиття підсумків. Рефлексія — Наведіть приклади перелітних птахів своєї місцевості. — Наведіть приклади осілих птахів своєї місцевості. — Поясніть причини відльоту птахів у вирій. VII.Домашнє завдання С.58-59. — Дослідіть! Які птахи живуть поруч із житлом людей восени? | |
| |
Переглядів: 5657 | |
Це цікаво знати |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Народні традиції і здоров'я |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
Всього коментарів: 0 | |