Тема 22. Чому восени добре збирати гриби?Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби; навчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Перевірка домашнього завдання — Яким рослинам допомагає поселятися на нових місцях вітер, яким — тварини, а яким — люди7 2. Робота над загадкою • І великі, і малі Повдягалися в брилі, І дощу ці одноніжки Не бояться ані трішки. Ліс — улюблений їх край. А як звуться, відгадай! (Гриби) — Які слова допомогли назвати відгадку7 — Звісно, багато хто а вас знають не лише назви грибів, але й можуть відрізнити різні гриби один від одного. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ви дізнаєтеся правила збирання грибів та навчитеся розпізнавати їстівні та отруйні гриби. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручникам [с 54-55) — Розгляньте малюнки. Пригадайте, чи доводилося вам разом із дорослими збирати гриби7 Скільки грибів назбирав казковий чоловічок? — Як гарно в лісі! А ще краще, коли йдеш лісом й час від часу натрапляєш на гриба. Але потрібно добре знати, коли, де, і які гриби збирати. — Коли грибів у лісі найбільше? — Де треба шукати гриби? — Запам’ятайте приказки! ■ Де дуби, там і гриби. ■ Гриби — діти затінку. ■ Гриб сам не росте ніколи, коло нього і другий з’явиться поволі. — Запам'ятайте-, гриби не належать ані до рослин, ані до тварин. Це окрема група організмів. Для багатьох грибів домівка — ліс. Дослухайтеся до порад їжачка Хитрячка. Якщо зібрався у ліс по гриби, потрібно знати, які з них їстівні, а які — отруйні. Справжнім грибникам потрібні не тільки знання, а й пильність. Будьте обережними! Отруйні гриби маскуються під їстівні. — Розгляньте таблицю на с. 55. Сатанинський гриб нагадує білий гриб. Червоний мухомор має дуже яскравий вигляд, його з іншими грибами сплутати важко. Однак, і він дещо схожий на червоноголовця. Бліда поганка схожа на зелену сироїжку. Опеньок несправжній лісовий подібний до опенька осіннього справжнього. — Але не варто збивати чи розчавлювати отруйні гриби. їх їдять кабани, лосі, олені, борсуки, білки й дрібніші тварини. Клас 2.Фіакульгхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1. Гра «В ліс за грибами» На дошці — зображення кошика. — Відгадайте загадки (під час відгадування до кошика прикріплюються зображення відповідних грибів). ■ Із своїх найперших днів Це найбіліший із грибів. По властивостях він цінний, Лікар від хвороб відмінний. (Білий гриб) ■ Слизьку шапку одягнув, І під деревом заснув... З задоволенням збирають І на зиму закривають. (Маслюк) • Під березою грибочок, Поряд мама і синочок... З деревом вони куми, Добре знаємо їх миі (Підберезники) 2. Гра «їстівне — неїстівне» Учитель промовляє назви грибів. Якщо гриб їстівний, діти плескають у долоні. Якщо гриб неїстівний — тупотять. Маслюк, мухомор, опеньки, білий гриб, бліда поганка, несправжні опеньки, сироїжки, груздь, підосичник, підберезник. 3. Гра «Хто більше?» Виграє той, хто назве більше грибів. — Чому люди так назвали гриби: рижик, підберезник, підосичник, лисичка, маслюк? 4. Робота над народними прикметами, пов'язаними зі збиранням грибів ■ Багато мошок — готуй козубок. ■ Перший туман літа — грибна прикмета. ■ Затягнулися дощі — груздів не чекай. ■ Потрібно раніше встати, щоб грибів набрати. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Які бувають гриби? — Назвіть їстівні гриби свого краю. — Назвіть отруйні гриби свого краю. — Продовжіть правила збирання грибів: ■ Зрізай гриби... • Збирай тільки... • Не знищуй... VII. Домашнє завдання — Складіть пам’ятку для грибників-початківців. ■ Обліпили всі пеньочки Мами, тата, сини й дочки: Наче нитки, всі тоненькі, Вишукані й чепурненькі. (Опеньки) • Ці грибочки невеличкі, Із близнючок в них сестрички. По лісах мандрують пішки, Носять рижі босоніжки. (Лисички) ■ Добра людям помічниця: Є їй чим в жи'игі гордиться! У теплицях місце має — Йод в собі для нас тримає! (Печериця) | |
| |
Переглядів: 2217 | |
Інструменти і приладдя для роботи з тканиною |
«Журавель», «Перстенець» (дитячі народні ігри). Лічилка |
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Всього коментарів: 0 | |