Тема 21. Як розселяються рослини?Мета: повторити знання учнів про будову рослини; ознайомити учнів зі способами поширення рослин; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати інтерес до життя рослин, прагнення більше дізнаватися про таємниці природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Які кімнатні рослини є у вас удома? — Як ви розмножуєте ваші улюблені кімнатні рослини? — Які є інші способи розмноження рослин? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про способи поширення плодів і насіння у природі. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручником (с. 52-53) — Пригадайте, про кого так кажуть? ■ Дихають, ростуть, а ходити не можуть. (Рослини) — Розгляньте малюнки на с. 52. Сонечко Семикрапочка цікавиться: «Як рослини поширюють своє насіння?». — Розкажіть, як тварини поширюють плоди і насіння. Розкажіть, як плоди і насіння поширюються вітром. — Розкажіть, як деякі рослини самі розкидають своє насіння. — Роздивіться малюнки і складіть за одним із них (на вибір) розповідь про розселення рослин. Кого використовує насіння лопуха як транспортний засіб? 2. ФІзкультхпилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1. Тестування 1) Як поширюється насіння? ■ Кульбаба: а) вітром; б) водою; в) тваринами. ■ Реп’ях: а) вітром; б) водою; в) людиною і тваринами. • Сосна: а) вітром, птахами, тваринами; б) птахами; в) водою. 2) Вітром поширюється насіння: а) вишні; б) кульбаби; в) реп’яха. Клас 2. Гра «Додай словечка» — Вставте у речення пропущені слова з довідки. Для поширення насіння рослини мають різні пристосування: насінина клена — лопуха — кульбаби — ... (Парашу тики, крильця, гачечки) 3. Гра ссУгадай казку» — Згадайте казки, у яких ви зустрічалися а плодами. Назвіть ці плоди. «Принцеса на горошині* — ... (біб). (Г.Х.Андерсен.) «Ріпка* — ... (ріпа). «Горбоконик* — ... (зерно). (П.Єршов) «Попелюшка* — ... (гарбуз). (Ш. Перро) «Пригоди Чиполліно» — ... (помідор, вишня). (Дж. Родарї) 4. Дослідницький практикум. Якзберігати в домашніх умовах плоди та насіння? Насіння і плоди слід зберігати в сухому, але прохолодному місці на протязі. Краще — в мішечках з тканини, паперових пакетах, коробках, банках. Вони мають знаходитися окремо від речовин зі специфічними запахами — гасу, нафталіну, парфумів тощо. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Розкажіть, як тварини розповсюджують насіння рослин. — На що схожі плоди клена, ясена? (На крильця. Вони переносяться вітром.) — А як розповсюджуються плоди горобини, калини, обліпихи? Вони ж такі привабливі! (Птахами) — Які ще способи поширення плодів і насіння у природі ви запам’ятали? VII. Домашнє завдання С. 52-53. — Дізнайтеся, яким рослинам допомагає поселятися на нових місцях вітер, яким — тварини, а яким — люди? | |
| |
Переглядів: 4042 | |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Як людина сприймає інформацію |
Підсумковий урок за І семестр |
Всього коментарів: 0 | |