Урок 31
Тема. Аплікація з кольорового паперу «квітка»Мета: ознайомити учнів із технологією виготовлення апліка-ції, закріпити навички роботи з ножицями, клеєм, повторити навички і прийоми різання по криволінійному контуру; виховувати естетичний смак, відчуття прекрасного. Матеріали та інструменти: кольоровий папір, картон, кольорові ілюст-рації, клей ПВА, пензлики для клею, ножиці, серветки. ХІД УРОКУ І. Організація класу. Хвилинка практичного вправляння 1. Показ вчителем графічного зображення ліній. 2. — Діти, на столі в кожного з вас є аркуші, на яких зображені різні фігу-ри (круг, овал, квітка, криві лінії). Їх треба вирізати. 3. — Складіть паперову смужку «гармошкою», намалюйте круг і виріжте його. 4. Повторення правил роботи з клеєм. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку — Ми виконали підготовчу роботу для того, щоб зробити гарну аплікацію «Квітка». Розповідь учителя. А сьогодні, діти, паперові квіти На уроці з вами будемо робити. Хоч не будуть мати вони аромату, Все ж їх, як і справжні, можна дарувати. — Так, діти, сьогодні будемо робити аплікацію «Квіти». Вирізуватиме-мо деталі за шаблоном. ІІІ. Планування роботи • Розглянути зразок аплікації; • зіставити з шаблонами; • дібрати папір і форму квітки; • підготувати матеріали та інструменти, основу виробу (чорний папір); • приклеїти деталі. IV. Практична робота 1. — Діти, уважно розгляньте аплікацію. Які квіти тут зображені? — Так, це нарциси. Послухайте легенду «Нарцис». В одному селі жив дуже вродливий парубок. Він любив ходити на берег річки і, схиливши голову, дивитися у воду на свою вроду. Одного разу повз того хлопця йшов лихий чаклун. Йому стало заздрісно, що парубок такий гарний. Чаклун розсердився і сказав хлопцеві: — Віднині ти завжди дивитимешся у воду,— і перетворив його на нар-цис. У цієї гарної квітки голівка схилена і ніколи не підводиться. Здається, ніби це сидить красень-хлопець і дивиться у воду... Цю ж саму легенду завіршувала київська поетеса Валентина Бутрім. По-слухайте її і спробуйте уявити все, про що йдеться. Лунає тиха мелодія. Вчитель декламує легенду «Нарцис». Розказують, було таке колись... Жив у селі юнак один, Наркіс. Був той юнак вродливий, худорлявий, Високий, кароокий і білявий. Дівчата по нім сохли, та Наркіс На жодну з тих дівчат і не дививсь. Проте щодня дививсь в озерну воду, Подовгу милувавсь на власну вроду. Одна з дівчат Наркиса прокляла. Вона, напевно, відьмою була, Бо те прокляття мало дивну силу: На квітку юнака перетворило. ...Є вишукана квіточка — нарцис. Голівку опустила, як Наркіс, Неначе теж у воду задивилась... Давно вже ця легенда народилась... 2. Повторення правил роботи з ножицями. 3. Діти працюють самостійно за поданими інструкціями. Вчитель у разі потреби допомагає їм, нагадує, що виконувати завдання треба швидко, акуратно, працювати старанно. 4. Аналіз виробів. Звертається увага на якість аплікації, компоновку, співвідношення ко-льорів. V. Підсумок уроку — Яку квітку вчилися виготовляти? Читання вчителем вірша «Квітка». Найбільше диво — пуп’янок. Ще вчора не було, А нині відкривається, Як полум’я, зело. Пелюстка за пелюсткою — Будується дашок, Розв’язується, начебто Дитина з пелюшок. А я дивлюсь годинами, Коли ж те немовля Підніметься й долонею Махне мені з гілля. Нічого не побачиш ти, Дивись хоч сім століть. А відвернись на хвилечку — Малятко вже стоїть. Стоїть собі на блюдечку І думає про щось. А я так само думаю: Звідкіль воно взялось? (Д. Павличко) VI. Прибирання робочого місця | |
| |
Переглядів: 7316 | |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Різноманітність рослин |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами |
Всього коментарів: 0 | |