Тема 15. Які в осені прикмети?Мета: ознайомити учнів з осінніми місяцями; розкрити історію походження назв місяців осені; вчити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає; розвивати уяву, фантазію, мовлення, спостережливість, пам'ять; виховувати любов до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання — Які пори року ви знаєте? — Що є причиною зміни пір року? 2. Робота над загадкою Звучить музика П. І. Чайковського «Пори року. Жовтень. Осіння пісня», вчитель читає загадку. • Без пензлика, без олівця Розфарбувала деревця. Сумно у гаях блукає, Жовті шати одягає. Золотисту стелить постіль, Жде сестрицю білу В ГОСТІ. (Осінь) — Які слова допомогли вам відгадати загадку? (Розфарбувала, жовті шати одягає, жде білу сестрицю.) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся які зміни природи відображені у назвах осінніх місяців. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручникам (с.34-41] — Розгляньте малюнки у підручнику. Поясніть народну мудрість: «Осінь іде, за собою дощ веде». — Прочитайте завдання для ведення спостережень восени за неживою і живою природою. — За таблицею розкажіть, як спостерігати за природою восени, які явища відбуваються у неживій природі, у житті рослин і тварин. — Поміркуйте, коли закінчується літо? Які ознаки літа можна ще побачити у вересні? Які ознаки осені з'являються у вересні? — Осінь — це шлях, який проходить природа від літа до зими. Розгляньте художню галерею Матінки Природи (с. З#). Що зобразили художники? Складіть речення. — Прочитайте, про що розповідають назви осінніх місяців (с. 39 40). Розкажіть про кожний місяць за фотографіями. Робота в парі — Прочитайте мудрі народні вислови про осінні місяці, поясніть їх. Творче завдання. Складання казки про осінь (с.41) (див. Додаток на с. 18) Робота в групі Звозить вересень в комори Кавуни і помідори, Спілих яблук, груш і слив Цілі гори натрусив. І вантажить гарбузи На машини і вози... Йде до гаю, де гриби Виростають щодоби. На чолі іскриться піт — Сто турбот і сто робіт. М. Сингаївський — Складіть розповідь на тему «Чому ми любимо осінь». — Розгляньте фотографії на с. 41. На які періоди поділяють осінь? Підсумок. Осінні місяці: вересень, жовтень, листопад. Восени дні стають коротшими, а ночі — довшими. Сонце піднімається на небосхилі вже не так високо, як улітку, тому його промені слабше прогрівають землю. Температура повітря знижується, з’являються перші заморозки. 2.ФІзкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань Гра «Добери назви місяців» 1)... — рум’янець року. 2) ... — жовтню син, а зимі рідний брат. 3) ... стелить землю листям, а ... — снігом. 4) ... пахне яблуками, а ... — капустою. 5) ... ходить по краю та й виганяє птахів із гаю. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — За якою порою року йде осінь? — Скільки осінніх місяців? Назвіть їх. — Який з цих місяців вінчає початок осені, який — середину, а який є передвісником зими? (Вересень — початок осені, жовтень — середина, листопад — кінець цієї пори року.) VII. Домашнє завдання С.38-41. — Під час екскурсії, прогулянок, дорогою до школи (додому) спостерігайте за змінами у живій і неживій природі у різні пори року (місяці). Свої спостереження записуйте у зошит. Обов'язково зазначайте дату побаченого. За можливості, фотографуйте або замальовуйте побачене. — Вигадайте символи для осінніх місяців. Порівняйте, чим відрізняються між собою осінні місяці. | |
| |
Переглядів: 3360 | |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Жива і нежива природа |
Людина — частина живої природи |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Всього коментарів: 0 | |