💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Що таке колообіг води в природі?

Тема 10. Що таке колообіг води в природі?

Мета: сформувати в учнів уявлення про колообіг води в природі; ознайомити з тепловими процесами — випаровуванням і конденсацією; закріпити знання учнів про різні стани води і її властивості; розвивати спостережливість і допитливість; вчити робити висновки з дослідів та практичних робіт; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

— Доведіть, що вода у природі існує у вигляді льоду, криги, снігу та пари.

— Розкажіть природознавчу казку про пригоди Крапельки води.

— Який стан води вам подобається найбільше?

2. Робота над загадками

 ■ Йшов довгов’яз,

 В сиру землю зав'яз. (Дощ)

 ■ Білі овечки па небу блукали,

 Впали додолу, в річку попали. (Хмари)

— Діти, а ви знаєте, звідки береться дощ? (Він ллє з хмари.)

— А як дощик потрапляє в хмару?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як виникає колообіг води в природі.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручникам (с. 24-25)

— Що випадає з хмар? Що утворюється у приземному шарі повітря?

— Роздивіться фотографії на с. 24. Як виглядають різні види опадів? Чи доводилося вам їх спостерігати?

Робота в парі

— Складіть розповідь, які опади переважають у різні пори року.

— Карасик Золотенко запитує: «Чому висохла калюжа? Чому мокра білизна стала сухою? Чому міліє ставок? Куди зникає роса? ».

— Яку здатність води це демонструє?

— Чи було б без води життя на планеті Земля? Використовуючи малюнок-схему на с. 25, доведіть, що вода вічно знаходиться в русі і рухається вона по колу.

— Відгадайте загадки.

 ■ Як живе, то лежить, як помре, то біжить. (Сніг, лід)

 • Білі ягнички збіглися до річки. (Хмари)

— Пригадайте, чи доводилося вам спостерігати за хмаринками на небі.

— Поясніть, чому на небі не знайдеш двох схожих хмаринок.

2. ФІзкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1.Демонстрація. Модель хмари

— Діти, подивіться, як утворюються хмари й опади.

Учитель проводить дослід.

Щільно стиснути суху грудочку вати. Потім опустити її у блюдце з водою. Грудочка вати розгортатиметься і набрякатиме від води. Обережно підвести вату (пінцетом) за верхню частину над блюдцем. Якщо води вистачає, то краплі почнуть падати у блюдце.

Учитель пояснює дітям усі дії:

— Діти, уявіть, що в руках у мене маленька хмарка, вона насичується водою. Води набралося дуже багато. Наша хмарка перетворилася на хмару, крапельки не можуть утриматися в ній і починають падати. Йде дощ.

2.Розв'язування природничих задач

— Ви вимили в класі дошку. Вона мокра. Куди поділася вода?

— Давайте поміркуємо, чи є кругообіг води взимку. (Відповіді учнів.)

— Чи може вода випаровуватися при низьких температурах? (НІ)

— Для чого хазяйки взимку вивішують випрану білизну на вулицю? (Сушити)

— Підніміть руки, чиї батьки сушать узимку білизну на вулиці.

— Чи висихає вона? (Так)

— Отже, вода випаровується і в мороз.

— У природі в газоподібний стан вода може переходити не лише з рідкого, але і з твердого: зі снігу і льоду.

— Узимку у вигляді чого повертається вода на землю? (У вигляді снігу.)

— А сніг — це вода. Кругообіг води нескінченний.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— З яким дивом природи ми сьогодні ознайомилися?

— Так звідки ж береться вода, яка ллється з неба? (Вода випаровується із ґрунту, в небі остигає, випадає у вигляді опадів.)

— Чому море ніколи не переповнюється? (Постійно відбувається колообіг води.)

— Що допомагає кругообігу води в природі? (Сонце, рух повітря допомагають колообігу води в природі.)

VII. Домашнє завдання

С. 24-25.

— Пригадайте мультфільм про Капітошку й створіть власну казку, в якій головна героїня Крапелька мандруватиме ніби по колу між небом і землею.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 3399 | Рейтинг: 2.0/1
С. Жупанин «Грайте, грайте голосніше...». В. Гринько, А. Камінчук, Д. Чередни...
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 22
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя...
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом
Сонце та його значення для життя на Землі
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]