Тема 10. Що таке колообіг води в природі?Мета: сформувати в учнів уявлення про колообіг води в природі; ознайомити з тепловими процесами — випаровуванням і конденсацією; закріпити знання учнів про різні стани води і її властивості; розвивати спостережливість і допитливість; вчити робити висновки з дослідів та практичних робіт; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Перевірка домашнього завдання — Доведіть, що вода у природі існує у вигляді льоду, криги, снігу та пари. — Розкажіть природознавчу казку про пригоди Крапельки води. — Який стан води вам подобається найбільше? 2. Робота над загадками ■ Йшов довгов’яз, В сиру землю зав'яз. (Дощ) ■ Білі овечки па небу блукали, Впали додолу, в річку попали. (Хмари) — Діти, а ви знаєте, звідки береться дощ? (Він ллє з хмари.) — А як дощик потрапляє в хмару? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як виникає колообіг води в природі. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам (с. 24-25) — Що випадає з хмар? Що утворюється у приземному шарі повітря? — Роздивіться фотографії на с. 24. Як виглядають різні види опадів? Чи доводилося вам їх спостерігати? Робота в парі — Складіть розповідь, які опади переважають у різні пори року. — Карасик Золотенко запитує: «Чому висохла калюжа? Чому мокра білизна стала сухою? Чому міліє ставок? Куди зникає роса? ». — Яку здатність води це демонструє? — Чи було б без води життя на планеті Земля? Використовуючи малюнок-схему на с. 25, доведіть, що вода вічно знаходиться в русі і рухається вона по колу. — Відгадайте загадки. ■ Як живе, то лежить, як помре, то біжить. (Сніг, лід) • Білі ягнички збіглися до річки. (Хмари) — Пригадайте, чи доводилося вам спостерігати за хмаринками на небі. — Поясніть, чому на небі не знайдеш двох схожих хмаринок. 2. ФІзкультхвилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1.Демонстрація. Модель хмари — Діти, подивіться, як утворюються хмари й опади. Учитель проводить дослід. Щільно стиснути суху грудочку вати. Потім опустити її у блюдце з водою. Грудочка вати розгортатиметься і набрякатиме від води. Обережно підвести вату (пінцетом) за верхню частину над блюдцем. Якщо води вистачає, то краплі почнуть падати у блюдце. Учитель пояснює дітям усі дії: — Діти, уявіть, що в руках у мене маленька хмарка, вона насичується водою. Води набралося дуже багато. Наша хмарка перетворилася на хмару, крапельки не можуть утриматися в ній і починають падати. Йде дощ. 2.Розв'язування природничих задач — Ви вимили в класі дошку. Вона мокра. Куди поділася вода? — Давайте поміркуємо, чи є кругообіг води взимку. (Відповіді учнів.) — Чи може вода випаровуватися при низьких температурах? (НІ) — Для чого хазяйки взимку вивішують випрану білизну на вулицю? (Сушити) — Підніміть руки, чиї батьки сушать узимку білизну на вулиці. — Чи висихає вона? (Так) — Отже, вода випаровується і в мороз. — У природі в газоподібний стан вода може переходити не лише з рідкого, але і з твердого: зі снігу і льоду. — Узимку у вигляді чого повертається вода на землю? (У вигляді снігу.) — А сніг — це вода. Кругообіг води нескінченний. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — З яким дивом природи ми сьогодні ознайомилися? — Так звідки ж береться вода, яка ллється з неба? (Вода випаровується із ґрунту, в небі остигає, випадає у вигляді опадів.) — Чому море ніколи не переповнюється? (Постійно відбувається колообіг води.) — Що допомагає кругообігу води в природі? (Сонце, рух повітря допомагають колообігу води в природі.) VII. Домашнє завдання С. 24-25. — Пригадайте мультфільм про Капітошку й створіть власну казку, в якій головна героїня Крапелька мандруватиме ніби по колу між небом і землею. | |
| |
Переглядів: 3384 | |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро... |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Всього коментарів: 0 | |