💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Що таке колообіг води в природі?

Тема 10. Що таке колообіг води в природі?

Мета: сформувати в учнів уявлення про колообіг води в природі; ознайомити з тепловими процесами — випаровуванням і конденсацією; закріпити знання учнів про різні стани води і її властивості; розвивати спостережливість і допитливість; вчити робити висновки з дослідів та практичних робіт; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

1. Перевірка домашнього завдання

— Доведіть, що вода у природі існує у вигляді льоду, криги, снігу та пари.

— Розкажіть природознавчу казку про пригоди Крапельки води.

— Який стан води вам подобається найбільше?

2. Робота над загадками

 ■ Йшов довгов’яз,

 В сиру землю зав'яз. (Дощ)

 ■ Білі овечки па небу блукали,

 Впали додолу, в річку попали. (Хмари)

— Діти, а ви знаєте, звідки береться дощ? (Він ллє з хмари.)

— А як дощик потрапляє в хмару?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як виникає колообіг води в природі.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручникам (с. 24-25)

— Що випадає з хмар? Що утворюється у приземному шарі повітря?

— Роздивіться фотографії на с. 24. Як виглядають різні види опадів? Чи доводилося вам їх спостерігати?

Робота в парі

— Складіть розповідь, які опади переважають у різні пори року.

— Карасик Золотенко запитує: «Чому висохла калюжа? Чому мокра білизна стала сухою? Чому міліє ставок? Куди зникає роса? ».

— Яку здатність води це демонструє?

— Чи було б без води життя на планеті Земля? Використовуючи малюнок-схему на с. 25, доведіть, що вода вічно знаходиться в русі і рухається вона по колу.

— Відгадайте загадки.

 ■ Як живе, то лежить, як помре, то біжить. (Сніг, лід)

 • Білі ягнички збіглися до річки. (Хмари)

— Пригадайте, чи доводилося вам спостерігати за хмаринками на небі.

— Поясніть, чому на небі не знайдеш двох схожих хмаринок.

2. ФІзкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1.Демонстрація. Модель хмари

— Діти, подивіться, як утворюються хмари й опади.

Учитель проводить дослід.

Щільно стиснути суху грудочку вати. Потім опустити її у блюдце з водою. Грудочка вати розгортатиметься і набрякатиме від води. Обережно підвести вату (пінцетом) за верхню частину над блюдцем. Якщо води вистачає, то краплі почнуть падати у блюдце.

Учитель пояснює дітям усі дії:

— Діти, уявіть, що в руках у мене маленька хмарка, вона насичується водою. Води набралося дуже багато. Наша хмарка перетворилася на хмару, крапельки не можуть утриматися в ній і починають падати. Йде дощ.

2.Розв'язування природничих задач

— Ви вимили в класі дошку. Вона мокра. Куди поділася вода?

— Давайте поміркуємо, чи є кругообіг води взимку. (Відповіді учнів.)

— Чи може вода випаровуватися при низьких температурах? (НІ)

— Для чого хазяйки взимку вивішують випрану білизну на вулицю? (Сушити)

— Підніміть руки, чиї батьки сушать узимку білизну на вулиці.

— Чи висихає вона? (Так)

— Отже, вода випаровується і в мороз.

— У природі в газоподібний стан вода може переходити не лише з рідкого, але і з твердого: зі снігу і льоду.

— Узимку у вигляді чого повертається вода на землю? (У вигляді снігу.)

— А сніг — це вода. Кругообіг води нескінченний.

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— З яким дивом природи ми сьогодні ознайомилися?

— Так звідки ж береться вода, яка ллється з неба? (Вода випаровується із ґрунту, в небі остигає, випадає у вигляді опадів.)

— Чому море ніколи не переповнюється? (Постійно відбувається колообіг води.)

— Що допомагає кругообігу води в природі? (Сонце, рух повітря допомагають колообігу води в природі.)

VII. Домашнє завдання

С. 24-25.

— Пригадайте мультфільм про Капітошку й створіть власну казку, в якій головна героїня Крапелька мандруватиме ніби по колу між небом і землею.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 3384 | Рейтинг: 2.0/1
Чим розпізнаємо запах і смак
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам...
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям
Практична робота: обговорення поведінки відомих літературних героїв (або геро...
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]