💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Де в природі міститься вода?

Тема 8. Де в природі міститься вода?

Мета: розповісти учням, де в природі міститься вода; дати уявлення про стан водойми восени; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до її багатств.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

— Що таке термометр?

— Як улаштований цей прилад?

— Які бувають термометри?

— Скільки різних термометрів є у вас удома? Порівняйте їх. Яка температура повітря у вас у кімнаті, а яка температура — на вулиці?

2. Робота над загадками

 ■ Що тече, не зупиняється? (Вода)

 • Що шумить без вітру? (Вода)

 • У чому дірки не вивертиш? (У воді)

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що найбільше води у вигляді рідини міститься у різноманітних водоймах, що вода входить до складу ґрунту, рослин, тіла тварин і людини.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручникам (с. 20-21]

— Пригадайте, які властивості має вода? Використовуючи допоміжні слова, складіть розповідь про властивості води: рідка вода, безбарвна, прозора, не. має запаху та смаку, приймає форму посудини, тече.

— Розгляньте малюнки на с. 20. Пригадайте, де в природі зустрічається вода.

— Як ви вважаєте, чому Землю називають «голубою планетою»?

— Як на глобусі позначають водні простори океанів і морів? Яка в них вода? Де міститься прісна вода?

— Пригадайте, які моря омивають територію України. Покажіть їх на малі (глобусі).

— Назвіть і покажіть на фізичній малі України найбільшу річку.

— У високому синьому небі пливуть білі пухкі хмаринки. Вони також складаються із води. Бо, як насупляться й почорніють хмари, то з них випаде на землю дощ або сніг. Отже, є вода і у ґрунті. Під поверхнею землі ховаються підземні води. Рослини, тварини і люди також мають у своєму складі воду.

— Відгадайте загадку.

 • Білий камінь у воді тоне. (Сіль, цукор)

Дослідницька лабораторія

— Розгляньте малюнки на с. 21. Які властивості води вони демонструють?

— Поміркуйте! Як довести, що у складі тіла людини є вода?

— Розгляньте малюнки. Синьокрила Сойка запитує: «З чого складається березовий сік?».

2. Фізкультхвилинка

Дата,

Клас

 V. Узагальнення й систематизація знань

 1. Гра ссУяви» [Вив. Додаток на с. 17]

 2. Розігрування сценки «Біля ставка восени»

 У вчителя в руках м’яка іграшка — жабка. На дошці — фотографія ставка восени.

 Учитель. Розкажи, будь ласка, жабко, що відбувається з твоїм ставком восени?

 Жабка. Він змінюється!!! Улітку я такого не спостерігала.

 Учитель. Що так сильно тебе дивує?

 Жабка. Вода стала холодною, водні рослини опускаються на дно, і доведеться всім жабам ховатися в мул до весни.

 Учитель. Ось у чому справа! Ми з учнями спробуємо в усьому розібратися.

 — Як ви вважаєте, чому вода в ставку стала холодною? (Настала осінь, похолоднішало, і вода стала холодною.)

 — А чому жаби ховаються в мул? {Щоб їх не з’їли хижі риби.)

 — А хто окрім жаб ще живе в ставку? (Різні риби, різні жучки, равлики.)

 — Як ви вважаєте, чому водні рослини опускаються на дно? (Щоб не за мерзнути.)

 — А чому вони можуть замерзнути на поверхні ставка? (Сонце світить не так сильно, вода погано прогрівається, рослинам бракує сонячного тепла.)

 — Правильно. Незабаром настане зима, і вода в ставку замерзне — перетвориться на лід. Але на лід перетвориться тільки поверхня ставка, а на самій глибині вода не замерзне, і саме це допоможе водним рослинам перезимувати і не загинути. Якщо ж рослини залишаться на поверхні ставка, то вони замерзнуть і загинуть.

 — Діти, подивіться на фотографію, якою прозорою стала вода в ставку! По її поверхні пливе листя, опале з дерев. Подивіться уважно, що відбивається у воді ставка? (Небо, хмари.)

 — Згадайте, яким ставок буває влітку? Вода в нім така сама холодна, як восени? Чому тепла?

 — На березі ставка — пісок. Як ви вважаєте, який він на дотик? (Холодний. вологий)

 — Чому? (Восени на вулиці холодно. Сонечко гріє не так жарко, пісок не нагрівається. Часто йдуть дощі, і тому пісок вологий.)

 Жабка. Тепер я зрозуміла, чому вода в ставку холодна і чому водні рослини зникли, і навіщо жаби в мул ховаються — настала осінь.

 — Мила жабко, не сумуй. Осінь — теж чудова пора! Подивися, яким сумним, але дуже красивим став твій ставок! Як красиво відбиваються в ньому хмари, а опале листя пливе, немов маленькі кораблики.

 — Чому так змінився ставок?

 — Чим осінній ставок відрізняється від літнього ставка?

 VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

 — Що нового дізналися на уроці?

 — Де в природі міститься вода?

 — Які водойми існують у місцевості, де ви живете?

 — Чи повинні люди піклуватися про водойми?

 — Як ми можемо це зробити? (Не забруднювати воду і береги.)

 VII. Домашнє завдання

 С.20 21.

 — Складіть розповідь про те, як змінився стан вашої улюбленої водойми (річки, озера, ставка тощо) восени.

Категорія: Природознавство / Я і Україна | Додав: SYLER (06.01.2014)
Переглядів: 3771 | Рейтинг: 0.0/0
Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село)
Силуетне зображення будинків. Практична робота «Чарівні куполи соборів»
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини»
Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток
Робота з папером. Декоративна аплікація
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]