Тема 8. Де в природі міститься вода?Мета: розповісти учням, де в природі міститься вода; дати уявлення про стан водойми восени; розвивати спостережливість, мовлення, мислення; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до її багатств. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання — Що таке термометр? — Як улаштований цей прилад? — Які бувають термометри? — Скільки різних термометрів є у вас удома? Порівняйте їх. Яка температура повітря у вас у кімнаті, а яка температура — на вулиці? 2. Робота над загадками ■ Що тече, не зупиняється? (Вода) • Що шумить без вітру? (Вода) • У чому дірки не вивертиш? (У воді) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що найбільше води у вигляді рідини міститься у різноманітних водоймах, що вода входить до складу ґрунту, рослин, тіла тварин і людини. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота за підручникам (с. 20-21] — Пригадайте, які властивості має вода? Використовуючи допоміжні слова, складіть розповідь про властивості води: рідка вода, безбарвна, прозора, не. має запаху та смаку, приймає форму посудини, тече. — Розгляньте малюнки на с. 20. Пригадайте, де в природі зустрічається вода. — Як ви вважаєте, чому Землю називають «голубою планетою»? — Як на глобусі позначають водні простори океанів і морів? Яка в них вода? Де міститься прісна вода? — Пригадайте, які моря омивають територію України. Покажіть їх на малі (глобусі). — Назвіть і покажіть на фізичній малі України найбільшу річку. — У високому синьому небі пливуть білі пухкі хмаринки. Вони також складаються із води. Бо, як насупляться й почорніють хмари, то з них випаде на землю дощ або сніг. Отже, є вода і у ґрунті. Під поверхнею землі ховаються підземні води. Рослини, тварини і люди також мають у своєму складі воду. — Відгадайте загадку. • Білий камінь у воді тоне. (Сіль, цукор) Дослідницька лабораторія — Розгляньте малюнки на с. 21. Які властивості води вони демонструють? — Поміркуйте! Як довести, що у складі тіла людини є вода? — Розгляньте малюнки. Синьокрила Сойка запитує: «З чого складається березовий сік?». 2. Фізкультхвилинка Дата, Клас V. Узагальнення й систематизація знань 1. Гра ссУяви» [Вив. Додаток на с. 17] 2. Розігрування сценки «Біля ставка восени» У вчителя в руках м’яка іграшка — жабка. На дошці — фотографія ставка восени. Учитель. Розкажи, будь ласка, жабко, що відбувається з твоїм ставком восени? Жабка. Він змінюється!!! Улітку я такого не спостерігала. Учитель. Що так сильно тебе дивує? Жабка. Вода стала холодною, водні рослини опускаються на дно, і доведеться всім жабам ховатися в мул до весни. Учитель. Ось у чому справа! Ми з учнями спробуємо в усьому розібратися. — Як ви вважаєте, чому вода в ставку стала холодною? (Настала осінь, похолоднішало, і вода стала холодною.) — А чому жаби ховаються в мул? {Щоб їх не з’їли хижі риби.) — А хто окрім жаб ще живе в ставку? (Різні риби, різні жучки, равлики.) — Як ви вважаєте, чому водні рослини опускаються на дно? (Щоб не за мерзнути.) — А чому вони можуть замерзнути на поверхні ставка? (Сонце світить не так сильно, вода погано прогрівається, рослинам бракує сонячного тепла.) — Правильно. Незабаром настане зима, і вода в ставку замерзне — перетвориться на лід. Але на лід перетвориться тільки поверхня ставка, а на самій глибині вода не замерзне, і саме це допоможе водним рослинам перезимувати і не загинути. Якщо ж рослини залишаться на поверхні ставка, то вони замерзнуть і загинуть. — Діти, подивіться на фотографію, якою прозорою стала вода в ставку! По її поверхні пливе листя, опале з дерев. Подивіться уважно, що відбивається у воді ставка? (Небо, хмари.) — Згадайте, яким ставок буває влітку? Вода в нім така сама холодна, як восени? Чому тепла? — На березі ставка — пісок. Як ви вважаєте, який він на дотик? (Холодний. вологий) — Чому? (Восени на вулиці холодно. Сонечко гріє не так жарко, пісок не нагрівається. Часто йдуть дощі, і тому пісок вологий.) Жабка. Тепер я зрозуміла, чому вода в ставку холодна і чому водні рослини зникли, і навіщо жаби в мул ховаються — настала осінь. — Мила жабко, не сумуй. Осінь — теж чудова пора! Подивися, яким сумним, але дуже красивим став твій ставок! Як красиво відбиваються в ньому хмари, а опале листя пливе, немов маленькі кораблики. — Чому так змінився ставок? — Чим осінній ставок відрізняється від літнього ставка? VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — Де в природі міститься вода? — Які водойми існують у місцевості, де ви живете? — Чи повинні люди піклуватися про водойми? — Як ми можемо це зробити? (Не забруднювати воду і береги.) VII. Домашнє завдання С.20 21. — Складіть розповідь про те, як змінився стан вашої улюбленої водойми (річки, озера, ставка тощо) восени. | |
| |
Переглядів: 3725 | |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку» |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету |
Всього коментарів: 0 | |