Тема 2. Яку форму має земля?Мета: допомогти дітям усвідомити, що Земля має форму кулі; пояснити, як утворюється тінь, від чого залежить довжина тіні; навчити оцінювати роль науки у пізнанні світу. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання — Як називаються зміни, що відбуваються в природі? — З чим пов’язані ці зміни? — Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку? восени? — Поясніть назви осінніх (зимових, весняних, літніх) місяців. — Які явища природи для них характерні? — Розкажіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі. III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо нашою планетою. Ви дізнаєтеся, що глобус — це модель земної кулі, що сонячне проміння приносить на Землю світло й тепло та про те, як утворюється тінь. IV. Вивчення нового матеріалу 1.Робота за підручникам [є. 8-9] — Розгляньте малюнок на с. 8. Що ви бачите? — Пригадайте! Наше Сонце — зоря, величезна розпечена куля. Сонце є джерелом світла і тепла на Землі. Яку форму має Земля? На що схожа форма Землі: на тарілку чи на м’яч? — Запитання, яку форму має натпа Земля — плоску чи кулясту,— нікого не здивує, бо всі знають, що Земля має форму кулі. Її так і називають — «земна куля». Побачив нашу планету зі значної висоти 12 квітня 1961 р. перший космонавт Землі — Юрій Гагарін. Він здійснив перший в історії людства космічний політ, за 108 хвилин зробивши один оберт навколо Землі на кораблі «Восток-1». А як нам побачити велетенські рівнини, гори, океани і моря, що знаходяться на її поверхні? Що є моделлю натпої планети Землі? — Відгадайте загадку. • Тут міста, країни, скелі, Океани і пустелі, Гори, ріки і моря — Мандрувати буду я! Щоб по світу мандрувати, Не виходжу я із хати, Не сідаю у автобус, А беру у руки... (глобус). Дата Клас Тлумачний словничок Слово «глобус* перекладається як «куля*. Модель — зменшене відтворення якогось об’єкта. Дослідницька лабораторія. Утворення тіні за допомогою джерела світла і глобуса — Розгляньте малюнки на с. 9. Непрозорі предмети на шляху світла утворюють тінь. Розгляньте, яка частина глобуса освітлена, а яка — затемнена? Де утворилася тінь? — Поміркуйте! Де тепліше: на світлі, чи в тіні? — Відгадайте загадки. ■ Хто поруч іде, а сліду не залишає. (Тінь) ■ У полудень маленька, а ввечері — довгенька. (Тінь) — Що таке тінь? Робота в парі — Роздивіться малюнки та скажіть, від чого залежить довжина тіні? Чому в полудень тіні найкоротші? — Чому в затінку завжди буває прохолодніше? 2.Фізкультхнилинка V. Узагальнення й систематизація знань 1. Бліцопитування ■ Джерелом світла і тепла на Землі є... (Сонце). " Зменшене відтворення якогось об’єкта — це... (модель). ■ Модель нашої планети Землі називається... (глобусом). ■ Відбиток будь-якого непрозорого предмета, освітленого з протилежного боку,— це... (тінь). 2. Для допитливих — Учені припускають, що наша планета утворилася багато років тому з величезної космічної хмари а газу і пилу, яка оберталася навколо Сонця. Поступово великі частинки пилу, рухаючись в одному напрямку, приєднали до себе дрібніші, і з них сформувалася планета Земля. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Яку форму має Земля? — Хто здійснив першу навколосвітню подорож у космос? — Від чого залежить довжина тіні? VII. Домашнє завдання С. 8 9. — Використовуючи різні джерела інформації, підготуйте розповідь про першого космонавта України — Леоніда Каденюка. — Виміряйте своїми кроками довжину тіні від дерева опівдні та ввечері. Порівняйте довжину тіні. Поясніть, чому довжина тіні змінюється. | |
| |
Переглядів: 2976 | |
Культурні рослини рідного краю |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Людина — частина живої природи |
Практична робота: моделювання ситуацій спілкування про небезпеку за телефонам... |
Чим розпізнаємо запах і смак |
Всього коментарів: 0 | |