Тема 1. Що таке явища природи?Мета: ознайомити учнів з поняттям «явища природи», «сезонні явища»; розвивати спостережливість, допитливість, увагу; прищеплювати бажання працювати в групі. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності 1. Ознайомлення з підручником «Природознавство»* — Розгляньте підручник. Що зображено на обкладинці? Хто автори підручника? Де видано підручник? — Чим ви займалися на уроках природознавства у 1-му класі? — Які тварини допомагали вам навчатися? — Розгляньте умовні позначення на с. 2. — Прочитайте звернення вашого друга-підручника на с. 3. Що вас чекає у 2-му класі? — Чому корисно знати всі секрети природи? Для чого ми вивчаємо природознавство? 2. Розповідь учителя — Вивчаючи природознавство у 1-му класі, ви ознайомилися з тілами неживої природи та організмами. Дізналися про зв’язок між живою і неживою природою, про те, як людина може впливати на природу. Ви вже знаєте, що життя природи різноманітне, цікаве, у ньому е свої таємниці. Деякі з них вам уже відомі, а відкриття інших — ще попереду. Вивчаючи природознавство у 2-му класі, ви зрозумієте, чому змінюються пори року, ознайомитеся з явищами неживої і живої природи у різні пори року, з тим, як змінюється рослинний і тваринний світ у різні пори року. Підручник допоможе вам поринути в дивовижний світ явищ природи і живих істот та зрозуміти найголовніше — у природі все взаємопов’язане. Природу треба охороняти! III. Повідомлення теми і мети уроку — Сформулювати тему уроку вам допоможуть загадки. ■ Червоне коромисло — через річку повисло. (Веселка) ■ Спершу — блиск, за блиском — тріск, за тріском — плеск. (Блискавка, грім, дощ) • Щось на небі гуркотить, Наче звір страшний, летить. Сильний дощ на землю ллється, Звір у руки не дається. Очі світяться яскраво — Всі у дім тікайте жвавої (Грім та блискавка) — Отже, про що ми з вами говоритимемо на уроці? (Про веселку, блискавку, дощ.) — Як назвати це одним словом? (Явища природи.) — Тема нашого уроку «Явища природи». * Грущинська І. В. Природознавство : підруч. для 2 кл.— К. : Видавничий дім «Освіта», 2012.— 160 с. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Робота аа підручником [с. 5-7] — Чому давні люди повинні були добре знати природу? Що природа дає для людини? Чому природу з повагою називають Матінка-Природа? — Що таке природа? — Доведіть, що природа мінлива. — Пригадайте! Що називають явищами природи? Наведіть приклади явищ природи. Чи можна їх заборонити чи відмінити? — Чого не буває взимку? влітку? восени? навесні? — Уважно прочитайте і роздивіться зміст підручника (с. 4). З яких розділів він складається? — Які умовні позначення є на його сторінках, що вони означають (с. 5)7 — Відгадайте загадку. ■ Чотири кольори мають, Раз у три місяці барви міняють. (Пори року) — Розгляньте фотографії на с. 4. Скільки є пір року? Скільки місяців триває кожна пора року? — Назвіть, які ви знаєте пори року. — У якому місяці ви святкуєте свій день народження? — Яка це пора року? — Чи є у вас улюблена пора року? Яка? Поясніть чому. — Розгляньте фотографії природних явищ. Які явища природи зображені на малюнку? Для якої пори року вони характерні? 2. Фіакультхвилинка [пантоміма] Учні зображують дією текст, який читає вчитель. — Ви — сніжинки. Вас крутить вітер, він то підкидає вас угору, то знову опускає на землю. Удень ви блищите від сонечка, а вночі, коли крутить заметіль, вам хочеться танцювати сніговий вальс. V. Узагальнення й систематизація знань [Вив. Додаток на с. 17) VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? (Про явища природи.) — Що таке явища природи? {Явища природи — це зміни, що відбуваються в природі.) — З чим пов’язані явища природи? {Із сезонними змінами.) — Наведіть приклади осінніх змін. {Дощ, дні коротші, птахи відлітають.) — Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку? — Яке найулюбленіше і яскравіше явище зимової природи ви знаєте? — Розкажіть про сезонні явища в житті дерев, за якими вам удалося спостерігати минулого навчального року. VII. Домашнє завдання С. 4-7. — Поясніть назви деяких місяців {за вибором). Які явища природи для них характерні? — Доберіть загадки, у яких ідеться про сезонні зміни в природі. Відгадайте їх. | |
| |
Переглядів: 3883 | |
У школі детективів |
Охорона рослин |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір... |
Узгодженість декоративної прикраси із силуетною формою. Практична робота «Каз... |
Всього коментарів: 0 | |