Написання переказу «Тарас Григорович Шевченко»
Тема. Написання переказу «Тарас Григорович Шевченко»
Мета. Вчити писати різні види переказів (детальний, стислий,вибірковий), правильно викладати події, факти, зображені у тексті, у певній послідовності записувати речення; розвивати зв’язне мовлення учнів та навички грамотного письма ; збагачувати словниковий запас. Поглиблювати знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка. Формувати загальнокультурну компетентність через ознайомлення з творами літературного та образотворчого мистецтва. Тип уроку: урок вдосконалення вмінь і навичок. Матеріал до уроку. Запис пісні «Дивлюся аж світає», музична фізкультхвилинка, презентація за змістом уроку, словникова робота на дошці, портрет поета, вишитий рушник, виставка малюнків до творів Т. Шевченка. Хід уроку І. Організація класу. Треба разом привітатись: Добрий день! Дружно голосно сказати: Добрий день! У долоні поплескайте, добрий день! Дружно всі, не відставайте, добрий день! ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань і завдань уроку . - Я хочу запропонувати розпочати наш урок із цікавих завдань , які допоможуть нам розгадати ключове слово нашого уроку. До вашої уваги перша вправа «Шифрувальник» 1. Гра «Шифрувальник» За нумерацією букв у алфавіті розгадати зашифроване слово 29 7 3 28 7 18 15 19 (Шевченко) - Молодці. Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо говорити про видатного українського поета Т.Г. Шевченка. А наступне завдання буде відтворити рядки з його віршів. 2. Гра «Роз’єднай слова» Течеводаз-підявора Яромна долину. Пишаєтьсянадводою Червонакалина. Ойстрічечкадо трічечки Мережаютриніченьки, Мережаю,вишиваю, Унеділюпогуляю. - Діти яку важливу дату ми відзначатимемо цього року? (200- річницю з дня народження Т.Шевченка) - Молодці! Тож сьогоднішній наш урок буде присвячений саме цій видатній людині і назва переказу звучить саме так «Тарас Григорович Шевченко». А саме, тема нашого уроку: «Написання різних видів переказів тексту» - Зверніть увагу на завдання уроку: 1. Пригадати типи письмових переказів та їх характерні ознаки. 2. Повторити правила вдалого написання переказу. 3. Написати переказ тексту «Т.Шевченко». 4. Поглибити знання про життєвий шлях Великого Кобзаря. 3. Вправа «Очікування» - Що ви очікуєте від нашого уроку? - Будемо дізнаватися щось нове про життя Шевченка, складати план до тексту, виконувати словникову роботу, проводити фізкультхвилинку, записувати різні види переказів та зачитувати їх. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. - Перш ніж ми прослухаємо текст, давайте пригадаємо, що ми вже знаємо з біографії поета? 1. Метод «Ґронування» (9 березня 1814 рік, Кобзар, кріпак, Моринці, 12 років, Канів, Тарасова гора, Чернеча гора, сирота, Енгельгард, Катерина, поет, художник, 10 березня 1861рік) - Молодці, ви добре справилися з цим завданням. - А зараз давайте пригадаємо що таке переказ? ( Виклад своїми словами прочитаного або почутого, в якому треба передати зміст тексту) - Яким може бути переказ? ( Усний та письмовий; стислий, детальний, вибірковий, творчий) - Що необхідно, щоб правильно передати зміст почутого? ( Увага, зосередженість, пам'ять, творчість… ) Пам’ятка 1. Уважно слухай текст. 2. Подумай, які слова незрозумілі. 3. Визнач тему і головну думку твору. 4. Склади план. 5. Запиши переказ відповідно до завдання. IV. Вдосконалення вміння писати переказ. 1. Підготовча робота. - Перш ніж я вам розпочну читати тест, пропоную трішки відпочити і послухати піню на вірші Т.Г. Шевченка «Дивлюся аж світає». - Який настрій викликав у вас цей твір? Чому? 2.Читання тексту вчителем Послухайте уважно текст і запам’ятайте особливо ті факти, які для вас нові. Тарас Григорович Шевченко Тарас Григорович Шевченко був славетний поет і художник. Він писав щиро, правдиво, чесно. Мав красивий голос,знав багато народних пісень і дуже гарно співав. Шевченко любив кобзарів, бандуристів. Сам грав на кобзі та скрипці. Тільки життя у нього було тяжке. Рано залишився сиротою і поневірявся по світу, був на засланні, в солдатах. Поет не мав власного житла. То й ніде було з кобзою подітися. Але як трапиться де кобза, то вже одведе душу. Приятелі любили слухати як він грав і співав. Тарас Григорович Шевченко і свою книгу назвав «Кобзар». Він був справжній співець свого народу, знедоленої України. 3. Словникова робота Пояснення лексичного значення слів та словосполучень: славетний,любив кобзарів, бандуристів, поневірявся, на засланні, в солдатах, власного . Пояснення граматичного значення слів: Тарас Григорович Шевченко, скрипці, життя, сиротою, поневірявся, засланні, Кобзар . Повторення написання розділових знаків при однорідних членах речення та власних назвах. 4. Аналіз тексту за запитаннями - Ким був Тарас Григорович Шевченко? - Яким природним даром він володів? - На яких інструментах грав Шевченко? - Яким було життя поета?Де він поневірявся? - Чи мав він власне житло? - Яку назва поет свою книгу? Чому? - Ким став Шевченко для свого народу, для України? 5. Повторне читання тексту - Уважно слухайте текст, і визначте кількість абзаців для складання плану. - Пригадайте, що таке план? 6. Складання плану (самостійно) Орієнтовний план переказу 1. Шевченкові таланти. 2. Любов до кобзарів і бандуристів. 3.Тяжке життя поета. 4. Шевченко – співець знедоленої України. V.Фізкультхвилинка VІ. Написання переказу тексту (диференційовано). 1. Запис переказу на чернетках. - стисло; - детально; - вибірково. 2. Перевірка написаного. - Слухайте уважно, чи правильно побудовані речення, чи не порушена послідовність подій? - Чи вірно переданий зміст переказу відповідно до завдання? - Звертайте увагу на те, чи не вжито повтори . 3.Переписування переказу у зошити. VІ І. Підсумок уроку. - Чи справдилися ваші очікування від уроку? - Робота кого з учнів сподобалася найбільше? Чому? - Що нового ви дізналися про Тараса Шевченка сьогодні на уроці? | |
| |
Переглядів: 2574 | |
Робота з папером. Вітальна листівка до 8 Березня |
Виготовлення ялинкових і різдвяних іграшок та прикрас |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Як росте і розвивається людина. Практична робота «Визначення росту і маси тіл... |
П. Тичина «Де не глянь — колоски». Т. Коломієць «Хліб» |
Всього коментарів: 0 | |