Урок 7 Кішка рятує папугу Детальний переказ тексту Мета: вчити писати детальний переказ тексту, складаючи план; розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, усне і писемне мовлення; виховувати любов до тварин, почуття взаємодопомоги, прагнення бути справжніми друзями. Обладнання: робочий зошит. Хід уроку І. Організація класу. ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності. 1. Бесіда. - Прочитайте тему уроку і подумайте, над текстом якого типу ми будемо працювати. Доведіть свою думку. 2. Слово вчителя. - Сьогодні ми будемо вчитися писати детальний переказ тексту. - Поясніть значення слова «детальний». Для чого людині треба вміти детально переказувати? III. Основна частина уроку. 1. Читання тексту вчителем. - Прослухайте текст. Визначте його тип. Кішка рятує папугу В одному будинку жили кішка й папуга - великі приятелі. Одного разу ввечері господиня пішла чогось на горішній поверх, а в кухні не було нікого, тільки папуга і кішка. Коли це прибігає нагору кішка, дуже стурбована, й починає страшно нявчати. Господиня дивувалась і не розуміла, чого кішці треба. Тоді кішка підстрибнула, вчепилася жінці за фартух і почала тягти її за собою. Здивована жінка пішла на кухню. Що ж вона там побачила? У макітрі з тістом, що стояла на ослінчику, загруз папуга і страшенно кричить та б'є крилами. Він намагався вилізти з тіста, але загрузав ще дужче. Отож кішка і тягла господиню рятувати свого приятеля. (За Б. Грінченком) 2. Робота в зошиті. а) Пояснення значення слів. Запис у зошит. Макітра - глиняна посудина із широким отвором. Горішній - верхній. Ослін - переносна лава для сидіння. б) Орфографічна гімнастика. - Вставте пропущені букви. Ввеч_рі, г_сп_диня, прият_лі, в_ликі, вч_пилася, кр_чить, ду_че. в) Добір іншого заголовку, який відповідав би основній думці. 3. Бесіда. - Про кого йдеться в тексті? - Куди пішла господиня ввечері? - Що сталося в кухні, коли господиня була на горішньому поверсі? - Як поводилася кішка? Чому? 4. Друге читання тексту вчителем. 5. Робота в зошиті. а) Хто це робив? Пішла, дивувалась, не розуміла, побачила (господиня). Підбігає, підстрибнула, вчепилась, почала тягти, тягла рятувати (кішка). Загруз, кричить, б'є крилами, намагався вилізти (папуга). б) Складання плану. в) Бесіда. - Скільки частин може бути в цьому тексті? - Про що йдеться в першій частині? другій? третій? - Як можна озаглавити кожну частину? г) Самостійний запис плану. Орієнтовний план 1. Кішка й папуга - великі приятелі. 2. Вечірня пригода з папугою. 3. Приятеля врятовано. Фізкультхвилинка Готуємось, друзі, до нової вправи: Сплетені пальці за голову ставим. Ось і готовий дружний наш клас: Руки вгору підняти на «раз», «Два» - опускаєм, видихаєм, Наче той котик, хребет вигинаєм, Ну а тепер, як папуга, літаєм. 6. Читання тексту вчителем. Усний переказ учнями за планом. 7. Самостійний запис детального переказу. Самоперевірка. 8. Читання тексту вчителем. Читання написаних учнями переказів. IV. Підсумок уроку. Бесіда. - Чого навчає нас це оповідання? - Чий переказ вам найбільше сподобався? Чому? V. Домашнє завдання. - Написати три речення про папугу. | |
| |
Переглядів: 4640 | |
Композиції за мотивами казок. Правила безпечного користування інструментами т... |
Найбільші річки та озера України, їх значення для людини |
Рослини, їх будова. Практична робота. Вивчення будови рослин |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Чеська народна казка «Собака, коти та миші». Творчий переказ за кадром фільму |
Всього коментарів: 0 | |