Анімалізм. Малювання мешканців моря. Підводні казки Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із жанрами образотворчого мистецтва; закріплювати знання про анімалізм та засоби передавання характерних форм риб; закріплювати розуміння поняття «композиція»; навчати спостерігати за красою навколишнього світу; дотримуватися в зображенні пропорцій, розмірів; формувати образне, логічне, просторове мислення; розвивальна: розвивати комбінаторні здібності, навички та вміння передавати рухи риб; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості. Обладнання: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи. Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип: комбінований урок. Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу. Коментар Урок проводиться на основі знань і вмінь, що формувалися під час уроків № 19, 20, 23, із метою їх подальшого розвитку. Творче завдання, на відміну від попередніх уроків, надає більше свободи для розвитку творчої уяви. Анімалізм — зображування тварин у різних видах мистецтва. Хід уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь Учитель проводить опитування у формі вільної бесіди з метою виявлення знань учнів про анімалізм як жанр образотворчого мистецтва. III. Вивчення нового матеріалу Слово вчителя Твори анімалістичного жанру закликають берегти та вивчати світ тварин, природу. Щира любов до тварин та природи допомагає людині залишатися людиною. Створення правдивих зображень тварин потребує ретельного вивчення їхнього життя, зовнішності, поведінки, характеру, побудови та пропорцій тіла, а також середовища мешкання — тобто того місця, де мешкає та чи інша тварина. Сьогодні ми з вами вирушаємо до незвичного та дивовижного світу — світу моря. • Які живі істоти мешкають у морі? (Риби та акули; морські ссавці — дельфіни та кити, кальмари, медузи, морські зірки та ін.) IV. Закріплення вивченого матеріалу Пояснення вчителя Вода — місце, де мешкають риби. Її колір, щільність і глибина визначили округлу, витягнуту, загострену спереду та стиснуту Н. Усова «Риби» (2004) Покрокова схема малювання риби з боків форму тіла риб. Особливості будови тіла риби залежать також від розмірів основних її частин — голови, тулуба, хвоста. Голова риби схожа на ромб. Очі розташовані по боках, попереду від них — ніздрі, трохи нижче — рот. Тулуб з’єднаний із головою. Шиї в риб немає, тому вони не можуть повертати голову, а вимушені обертатися всім тілом. Тулуб має овальну форму та є дуже гнучким. Поверхня тулуба вкрита лускою. Овал тулуба плавно завершується гнучким хвостом із трикутним плавником, який посилює рухи тіла. У риб немає ані рук, ані ніг. Функції цих частин тіла виконують плавники. Вони прискорюють рух риб та допомагають маневрувати у воді. (Учитель розповідає про будову тіла морських ссавців, використовуючи запропонову схему, або пропонує учням описати їх, спираючись на схематичні малюнки. На уроці потрібно розібрати будову тіла тих мешканців моря, яких буде зображено під час виконання творчого завдання.) Творче завдання Слово вчителя Морські глибини сповнені таємниць, які люди тільки починають відкривати. Людська фантазія завжди населяла глибини морів неймовірними й таємничими істотами. Про них складали пісні, легенди, казки... Намалюйте свою підводну казку. Покрокова схема малювання дельфіна Пояснення до творчого завдання Нехай на вашому малюнку все спалахує дивовижними переливами кольорів — наче сонячне проміння прорізує густу синяву води. Визначте, хто з морських мешканців буде вашим героєм. Розташуйте його в центрі композиції та виділіть, збільшивши його розмір. Інших мешканців моря зробіть меншого розміру. Намалюйте каміння, корали й водорості. Пам’ятайте! Колір води біля поверхні моря світліший, ніж у глибині. Маленькі рибки полюбляють плавати зграйками біля поверхні, а великі — ближче до дна. V. Підбиття підсумків Обговорення учнівських робіт Після завершення роботи відбувається обговорення учнівських малюнків. Коментар Під час уроку учні мають демонструвати фантазію, навички передавання глибини простору та пропорцій тварин, вміння втілювати свій композиційний задум, самостійно обирати матеріали та інструменти для його реалізації. VІ. Домашнє завдання Придумайте розповідь про мешканців світу моря. Запишіть її та виконайте до неї ілюстрації. Тетяна Б. (10 років) «Початок полювання Додатковий матеріал Дельфіни, мабуть, найулюбленіші людьми мешканці морів. Про них складено так багато казок і легенд, розказано і написано реальних і вигаданих історій. Живуть ці дивовижні тварини великими групами. А легкість і грація рухів приховує швидкість. Дельфін може обігнати пасажирський потяг. Слух у дельфіна вдесятеро тонший за людський. Він допомагає дельфінові орієнтуватися у воді та знаходити здобич. Саме в дельфіна люди «запозичили» для кораблів і літаків такий точний прилад, як ехолокатор. В Індії, Китаї та на Філіппінських островах живе, напевно, найдивовижніша риба у світі. Вона може знаходитися на землі до декількох днів. Вона повзає по вологій траві за допомогою плавників і хвоста. Їй не стануть на заваді великі камені або дерева, що впали. Можливо, так риба-повзун мандрує на обід, тому що вона дуже любить ласувати дощовими черв’яками. І може з’їсти їх у величезній кількості. Риба-бризгун за своїм обідом не бігає. Та й куди їй поспішати, якщо в неї є власна «пневматична рушниця». Звісно, рибка полює зовсім не на качок або зайців, а на комарів та мух. Ця рибка — дуже влучний стрілець і точно вражає крапелькою або цівкою води ціль на відстані більше ніж один метр. Якщо поспостерігати за бризгунами, які живуть в акваріумах, то можна побачити безліч цікавих трюків у їхньому виконанні. Вони навіть можуть гасити пострілом засвічені свічки на відстані 4—5 метрів. | |
| |
Переглядів: 3625 | |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Місця підвищеної небезпеки у школі |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
Всього коментарів: 0 | |