Оформлювальна графіка. Робимо стіннівку Мета: навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із графікою та її видами; надавати початкові відомості про оформлювальну графіку, шрифти; закріплювати знання про основи композиції; розвивальна: розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості; виховна: виховувати в учнів акуратність, увагу, вміння працювати в команді, розподіляти обов’язки. Обладнання: навчальні плакати, навчальні роботи з методичного фонду, схеми послідовності малювання літер у різних шрифтах. Матеріали та інструменти: альбом для малювання; аркуш у клітинку; простий олівець; фломастери; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра. Тип: комбінований урок. Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу. Коментар За бажанням вчителя творче завдання цього уроку може буте побудоване як поєднання уроків природознавства, рідної мови та літератури, трудового навчання та образотворчого мистецтва. (див. «Пояснення до творчого завдання»). Шрифт — форма написання великих, маленьких літер абетки, цифр та розділових знаків. Стіннівка — великі аркуші паперу з текстом та малюнками, що присвячені важливим подіям. Естамп — відбиток, відтиск, станкова гравюра або літографія. Вид художнього зображення, відбиток з друкарської форми, виконаної за участю автора. ХІД УРОКУ I. організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь Запитання • Що таке композиція? • Для чого художникові потрібно знати закони композиції? • Які види композиції ви знаєте? III. Вивчення нового матеріалу Пояснення вчителя Для того щоб зробити альбом для фотографій, стіннівку, плакат, виставку, потрібно засвоїти певні правила щодо їх кращого оформлення. Тобто зробити якомога виразнішими та цікавішими. Зазвичай у цій роботі використовують засоби виразності графічного мистецтва, тому її називають оформлювальною графікою. Однією з найзначніших складових оформлювальної графіки є шрифт. Сьогодні ми з вами спробуємо з’ясувати, що таке шрифт і якими є основні правила накреслення різних шрифтів. Ви, мабуть, помічали, що в газетах, журналах, книгах одні й ті ж самі літери виглядають по-різному. Вони бувають тонкими та високими, низькими та широкими, а іноді навіть прикрашені малюнками та візерунками. Літери такі різні, тому що належать до різних шрифтів. Тобто їхнє накреслення виконується за різними привалами. Літери різних шрифтів можуть бути зовсім не схожими одна на одну. Але різні літери, написані одним і тим самим шрифтом, мають спільні риси — наче члени однієї родини. Схеми варіантів компонування стіннівки (Учитель супроводжує розповідь демонстрацією зразків різних шрифтів.) Малюнок шрифту залежить від конструкції літер абетки. Вам уже відомо, що в українській, російській, англійській та інших абетках є літери, що схожі за написанням і зовсім різні. Кожна літера складається з окремих елементів — штрихів. Основними називають штрихи, що відповідають за основну форму літери (зазвичай, це вертикальні лінії, які роблять трошки ширшими за інші). Основні штрихи з’єднуються між собою поєднувальними штрихами. Разом вони створюють основу форми літери. Сьогодні ми з вами ознайомимося з одним із найпростіших шрифтів. Художники називають його рубленим. Цей шрифт складається з прямих ліній, а основні та поєдну-вальні штрихи однакові завтовшки. (Учитель демонструє написання шрифту на дошці, учні виконують завдання на аркушах у клітинку. Під час уроку учням пропонується прописати лише декілька літер. Інші літери абетки учні прописують удома.) IV. Закріплення вивченого матеріалу Творче завдання Слово вчителя Усім класом намалюйте стіннівку, присвячену зимовим святам — Різдву або Новому року. Пояснення до творчого завдання Стіннівку найцікавіше робити з друзями. Нехай художники намалюють заголовок (назву) та малюнки, репортери доберуть матеріал і напишуть замітки. Редактор має перевірити, чи немає помилок. Усі разом придумайте макет (загальний задум, модель, виконана у зменшеному масштабі) вашої стіннівки. Пам’ятайте про те, що назва має легко читатися зі значної відстані. (Схеми варіантів компонування стіннівки розташовані на видноті під час усієї роботи). Прикрасьте стіннівку естампами. Для цього силуети малюнків виріжте з цупкого картону та приклейте їх до картонної основи — це буде ваша друкарська форма. Розведіть гуашеву фарбу потрібного кольору до густоти сметани. Вкрийте розчином друкарську форму та притисніть її до аркуша. Ви отримаєте відбиток у техніці естамп. (Для виконання завдання учнів класу потрібно об’єднати у декілька груп на розсуд учителя. Кожна з груп має отримати окреме завдання для створення стіннівки. Теми можуть бути присвячені охороні природи, святам або шкільному життю. На уроці рідної мови та літератури учні готують тексти заміток, на уроці трудового навчання — виконують друкарські форми для естампів.) V. підбиття підсумків У процесі створення стіннівки учні мають демонструвати розуміння основних правил компонування; вміти користуватися шрифтом як засобом виразності, знання основ композиції. VI. домашнє завдання Обсяг завдання не дозволяє завершити його за один урок, учням пропонується завершити завдання в позаурочний час. Додатковий матеріал Графіка — один із видів образотворчого мистецтва, в якому зображення подається у вигляді малюнка, нанесеного на яку-небудь площину в лінійних формах. Слово графіка походить від грецького дгарНо, що означає — «пишу», «малюю». Малюнок зазвичай виконують олівцем, вугіллям чи фарбою одного кольору. Залежно від призначення графіка поділяється на кілька видів: • станкову; • книжкову та журнально-газетну; • плакатну; • прикладну. Станкову графіку складають малюнки, що мають самостійне значення, де художник сам вибирає тему, матеріали та засоби виконання (наприклад, різні естампи). У малюнках, створених для ілюстрування літературних творів, різних статей, газет і журналів, художник не може діяти зовсім самостійно. Графічний образ повинен відповідати образу, який створив письменник. Художник лише збагачує цей образ деталями, зображенням навколишнього оточення, про які письменник може і не згадувати. Цим поглиблюється, розширюється художній образ і стає більш конкретним, зримим. Прикладну чи художньо-виробничу графіку складають малюнки оформлювального характеру: етикетки, марки, грамоти та ін. | |
| |
Переглядів: 1933 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
У колі рідної сім'ї. Урок позакласного читання |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Узагальнюючий урок із теми «Мова живопису й графіки». Колективна робота «Хто ... |
Всього коментарів: 0 | |